Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy i używany minibus dla PKM Czechowice-Dziedzice. Analiza SWZ

infobus
08.04.2025 06:01
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach będzie miało dwa autobusy klasy I kategorii MINI. Jeden z nich ma być fabrycznie nowy, drugi zaś – używany.

O ogłoszeniu przetargów na nowe pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Oba autobusy mają być finansowane w formie leasingu operacyjnego. Dzisiaj jest otwarcie ofert na zakup pojazdu nowego, a pojutrze – 10 kwietnia – używanego.

Rozkład jazdy:

  1. Ile minibusów chce kupić PKM Czechowice-Dziedzice?
  2. Jakie są kryteria oceny ofert w przetargu na używany autobus?
  3. Jaki jest termin otwarcia ofert w obu przetargach?
Nowy i używany minibus dla PKM Czechowice-Dziedzice. Analiza SWZ
Nowy i używany minibus dla PKM Czechowice-Dziedzice. Analiza SWZ

Ocena ofert

Zamawiającemu zależy na jak najniższej cenie nowego pojazdu. W efekcie, w tym przetargu mamy tylko jedno kryterium oceny ofert – jest to oczywiście cena. Preferencje techniczne i szczegółowe wymagania zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia.

Z kolei w przetargu na autobus używany mamy dwa kryteria oceny ofert:

  • cenę (80 pkt),
  • przebieg – autobus z przebiegiem całkowitym poniżej 100 000 km – 20 pkt.

Nowy minibus

Nowy autobus klasy MINI ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2025 roku. Będzie to konstrukcja o długości od 6,5 do 8 m, szerokości od 2,2 do 2,5 m i wysokości do 3 m. Pojazd ma być przystosowany do przewozu co najmniej 20 pasażerów. Autobus winien posiadać niską podłogę, bez stopni w drzwiach. Wymogiem są jedne drzwi podwójne.

Autobus ma być napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności co najmniej 1,9 dcm3 , lecz nie większym niż 2,2 dcm3. Silnik ma spełniać poziom emisji spalin min. Euro 6. Jego moc ma mieścić się w przedziale – 160 KM – 200 KM. Silnik musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty w ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące normy i przepisy. Pojazd będzie wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, min. 7-biegową.

Autobus ma posiadać oddzielone stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być częściowo przeszklone. Pojazd będzie wyposażony w minimum trzy podwójne porty USB (typ A) w przestrzeni pasażerskiej i jeden pojedynczy lub podwójny w kabinie kierowcy. Pasażerowie pojadą na fotelach o ergonomicznym kształcie z materiałami tapicerskimi o dużej odporności na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz o podwyższonej odporności na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie).

Zamawiający zastrzegł sobie możliwość zainstalowania systemu informacji pasażerskiej w autobusie przez własny serwis. W skład systemu wejdą: tablice kierunkowe, monitoring, kasownik, biletomat, sterownik informacji liniowej wraz z niezbędnymi instalacjami i urządzeniami towarzyszącymi.

Używany minibus

Używany minibus ma być nie starszy niż z 2021 roku. Jego maksymalny przebieg nie może być większy niż 200.000 km.  Będzie to konstrukcja o długości od 6,5 do 8 m, szerokości od 2,2 do 2,5 m i wysokości do 3 m. Pojazd ma być przystosowany do przewozu co najmniej 20 pasażerów. Autobus winien posiadać niską podłogę, bez stopni w drzwiach. Wymogiem są jedne drzwi podwójne.

Autobus ma być napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności co najmniej 1,9 dcm3 , lecz nie większym niż 2,2 dcm3. Silnik ma spełniać poziom emisji spalin min. Euro 6. Jego moc ma mieścić się w przedziale – 150 KM – 200 KM. Silnik musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty w ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące normy i przepisy. Wyposażenie wnętrza i kabiny kierowcy ma być podobne do wyposażenia nowego minibusa.

Podsumowanie

Wymogi zamawiającego nie są wygórowane i to zarówno co do nowego, jak i używanego minibusa. W tej sytuacji stawiamy na konstrukcje z zabudową opartą na MAN-ie i Mercedesie. Niewykluczone więc, że wśród oferentów zobaczymy takie firmy jak: Mercus czy Automet.  Otwarcia ofert w przetargu na nowy pojazd przewidziano na 8 kwietnia, a używanego – na 10 kwietnia. Oba przetargi można śledzić na platformie przetargowej PKM: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_czechowice_dziedzice/proceedings

Komentarze