Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowogard rezygnuje z elektrobusów. Zaskakujące unieważnienie przetargu

infobus
02.06.2025 07:04
0 Komentarzy

Nowogard podjął decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego na zakup autobusów elektrycznych na tydzień przed otwarciem ofert.

Zamówienie obejmowało dostawę dwóch autobusów elektrycznych kategorii MIDI wraz z dostawą i uruchomieniem stacji ładowania. Inwestycja miała stanowić podstawę uruchomienia nowej linii pozamiejskiej w tym regionie województwa zachodniopomorskiego. O tym kontrakcie – który miał o otrzymać dotację z CUPT-KPO – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

    Rozkład jazdy:

    1. Dlaczego Gmina Nowogard unieważniła przetarg na zakup autobusów elektrycznych?
    2. Jakie były wymagania techniczne wobec elektrobusów w dokumentacji przetargowej?
    3. Czy przewidziano ponowne ogłoszenie przetargu po zmianie źródła finansowania?
    Bez nowych elektrobusów w Nowogardzie. Nie ma dofinansowania – nie będzie zamówienia
    Bez nowych elektrobusów w Nowogardzie. Nie ma dofinansowania – nie będzie zamówienia

    Dwa razy MIDI

    Unieważniony kontrakt dotyczył Gminy Nowogard w województwie zachodniopomorskim i obejmował zakup dwóch autobusów elektrycznych kategorii MIDI wraz z dostawą i uruchomieniem stacji ładowania. Inwestycja miała stanowić podstawę uruchomienia nowej linii pozamiejskiej w regionie i była współfinansowana ze środków CUPT-KPO. Celem było wzmocnienie niskoemisyjnego transportu zbiorowego.

    Powodem było odrzucenie wniosku o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy – formalnie potwierdzone pismem Departamentu Projektów Miejskich z dnia 19 maja.

    Zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia (SWZ), elektrobusy miały mieć długość od 8 do 9 metrów, całkowitą pojemność minimum 52 pasażerów, układ niskopodłogowy oraz zasięg na jednym ładowaniu co najmniej 210 km. Każdy z pojazdów miał być wyposażony m.in. w system odzyskiwania energii, autonomiczny napęd elektryczny o mocy co najmniej 120 kW oraz rozbudowaną kabinę kierowcy. Wymagano również kompletnego systemu informacji pasażerskiej – zarówno wizualnej, jak i głosowej.

    Bez nowych elektrobusów w Nowogardzie. Nie ma dofinansowania – nie będzie zamówienia
    Bez nowych elektrobusów w Nowogardzie. Nie ma dofinansowania – nie będzie zamówienia

    Postępowanie przetargowe – zgodnie z pierwotnym założeniem – miało się zakończyć wyborem oferty najkorzystniejszej na podstawie trzech kryteriów:

    ✅ cena (60%)
    ✅ długość gwarancji na baterie (20%)
    ✅ długość gwarancji na ładowarkę (20%)

    Według zapisów SWZ dostawa pojazdów miała nastąpić do 10 miesięcy od daty podpisania umowy. Oznacza to, że pierwsze elektrobusy mogłyby pojawić się na trasie najwcześniej wiosną 2026 roku. Obecnie nie wiadomo, czy przetarg zostanie ogłoszony ponownie po ewentualnej zmianie źródła finansowania. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest tutaj: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1049528

    Komentarze