Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowodworska Komunikacja Autobusowa z dialogiem rynkowym. Przed drugim przetargiem

infobus
07.05.2025 17:01
0 Komentarzy

6 maja 2025 r. Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim ogłosił wstępne konsultacje rynkowe w sprawie organizacji połączeń Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej (NKA).

To odpowiedź na nieudany pierwszy przetarg, który zakończył się fiaskiem. O tym postępowaniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Czekamy na powtórkę.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie klasy i kategorie autobusów mają obsługiwać linie Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej
  2. Dlaczego nie doszło do podpisania umowy z Obraziński Transport Group
  3. Do kiedy wykonawcy mogą zgłaszać się do udziału w Wstępnych Konsultacjach Rynkowych
Nowy Dwór Mazowiecki przygotowuje nowy przetarg na autobusy
Nowy Dwór Mazowiecki przygotowuje nowy przetarg na autobusy

Przed drugim podejściem

Nowy Dwór Mazowiecki nie rezygnuje z pomysłu zorganizowania nowej miejskiej sieci autobusowej – wręcz przeciwnie, postanowił zrobić krok do przodu i przeprowadzić formalny dialog z rynkiem. Po tym, jak Obraziński Transport Group nie stawił się na podpisanie umowy, miasto musi ponownie przygotować się do ogłoszenia przetargu. Konsultacje rynkowe mają na celu sprawdzenie, którzy operatorzy mogą być zainteresowani obsługą zamówienia, jakim taborem dysponują i czy warunki stawiane w specyfikacji są realne do spełnienia.

Wstępne Konsultacje Rynkowe (WKR) obejmą między innymi aspekty taborowe, kwestie rozkładów jazdy, standardów obsługi oraz oczekiwań co do kosztów jednostkowych. Urząd chce uniknąć powtórki z sytuacji, w której jedyny oferent – mimo wygranej – nie przystępuje do podpisania kontraktu.

Przypomnijmy – miasto planuje uruchomić sześć podstawowych linii (50, 51, 52, 53, 54 i 54a), a także pięć zakresów opcjonalnych obejmujących nowe połączenia (np. linia 50L na lotnisko Modlin), dogęszczenia kursów czy linie szkolne. Komunikacja ma być w pełni zintegrowana z ruchem pociągów, m.in. na stacjach PKP Nowy Dwór Mazowiecki i PKP Modlin.

Do obsługi linii wymagana będzie flota składająca się z:

  • czterech autobusów klasy I kategorii MIDI
  • jednego pojazdu klasy I kategorii MINI

Minimalne wymagania taborowe to normy emisji EURO V, klimatyzacja, rampa dla wózków, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, funkcja przyklęku, czy oznakowanie zgodne z miejskim brandingiem. Każdy z pojazdów ma mieć dostępne miejsce dla wózka, system informacji pasażerskiej i kompletne oznakowanie wewnętrzne.

Nowy Dwór Mazowiecki przygotowuje nowy przetarg na autobusy
Nowy Dwór Mazowiecki przygotowuje nowy przetarg na autobusy

Słuszny ruch

Wydarzenia z kwietnia, czyli fiasko podpisania umowy przez Obrazińskiego (8,88 mln PLN brutto za trzyletni kontrakt), pokazały, że nawet formalnie ważna oferta to za mało. Miasto chce uniknąć ryzyka, dlatego zamiast ogłaszać ponowny przetarg w ciemno, prowadzi realny dialog z rynkiem. To szansa dla przewoźników, by już teraz przekazać swoje uwagi – a dla Nowego Dworu, by skutecznie dostosować OPZ do realiów operacyjnych i finansowych.

Po zakończeniu konsultacji (planowanym na koniec maja), miasto przygotuje zmodyfikowaną dokumentację i ogłosi ponowne postępowanie przetargowe, którego sukces ma być oparty na wiedzy zebranej w toku WKR. Ten krok to przykład modelowego działania w duchu zamówień efektywnych i odpowiedzialnych – zwłaszcza że projekt Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej zakłada wdrożenie wielu nowoczesnych rozwiązań, m.in. kodów QR, monitoringu GPS w czasie rzeczywistym, czy tablic LED.

Zainteresowani wykonawcy mogą zgłaszać się do 9 maja 2025 roku. Formularze i szczegóły dostępne są na https://bip.nowydwormaz.pl/public/?id=235146

Komentarze