Niepołomice otworzyły dziewięć ofert na obsługę transportu publicznego. Na 4 lata
Gmina Niepołomice otworzyła oferty w postępowaniu przetargowym na świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego w formule linii użyteczności publicznej.
Wpłynęło dziewięć ofert, z których najniższa wynosi 19 209 158,40 PLN, a najwyższa … 27 421 769,00 PLN. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu na obsługę komunikacji w Gminie Niepołomice?
- Która firma złożyła najtańszą ofertę i jaką kwotę zaproponowała?
- Na jaki okres zaplanowano realizację usług przewozowych w ramach tego postępowania?
Taborowy mix
Postępowanie dotyczy organizacji i obsługi transportu publicznego na obszarze Miasta i Gminy Niepołomice, z możliwością rozszerzenia usług na teren gmin Biskupice oraz gmin współpracujących na mocy porozumień międzygminnych. Umowa obejmuje czteroletni okres realizacji – od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2029 r., a zakres usług określono na poziomie od 2,5 do 3,06 mln wozokilometrów.
Operator będzie musiał zapewnić minimum 9 pojazdów – w tym 4 autobusy klasy MIDI (do 10,8 m) i 5 autobusów klasy MINI (do 9 m), wszystkie z normą emisji min. EURO VI, automatyczną skrzynią biegów, pełnym systemem informacji pasażerskiej (SIP/SIG), monitoringiem (min. 3 kamery na pojazd) oraz klimatyzacją i ogrzewaniem spełniającym wymagania temperaturowe.
Przewozy mają być realizowane autobusami niskopodłogowymi, przystosowanymi do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Po czteromiesięcznym okresie przejściowym co najmniej trzy pojazdy klasy MIDI muszą być z rocznika 2025 lub nowszego, a żaden pojazd MIDI nie może być starszy niż 2014.
Zamawiający wymaga, by wszystkie pojazdy były niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób z ograniczoną mobilnością i wyposażone w rampy lub windy. Pojazdy mają posiadać system informacji pasażerskiej (SIP) z tablicami zewnętrznymi LED i zapowiedziami głosowymi, system monitoringu wizyjnego (min. 3 kamery), system klimatyzacji z wydajnością dostosowaną do warunków letnich i zimowych oraz automatyczną skrzynię biegów.
Gmina wymaga ponadto, aby kierowcy byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.
Analiza ofert
W dniu 2 października 2025 r. o godz. 9:30 otwarto dziewięć ofert. Wśród wykonawców znalazły się zarówno lokalne przedsiębiorstwa, jak i firmy z Małopolski. Najtańszą ofertę złożyła Mat Pol Mateusz Surówka ze Szczygłowa – 19 209 158,40 PLN brutto, natomiast najwyższą – ADAM-TOURS Sp. z o.o. z Krakowa – 27 421 769,00 PLN brutto.
Kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 18 095 600,00 PLN brutto, co odpowiada ok. 14 717 561 PLN netto. Oznacza to, że wszystkie oferty przekraczają budżet gminy. Najbliżej wartości kosztorysowej znajduje się oferta Mat Pol (ok. 1,1 mln PLN powyżej budżetu), natomiast propozycja Transport Osobowy MINI BUS Andrzej Domagała z kwotą 19 348 355,20 PLN brutto również mieści się w relatywnie niewielkim odchyleniu od założeń finansowych.
Przeliczając oferty na okres czteroletni i szacunkowe 3 mln wzkm, propozycja firmy Mat Pol odpowiada jednostkowej cenie na poziomie ok. 5,13 PLN netto za wozokilometr, a najwyższa oferta ADAM-TOURS – ok. 7,40 PLN netto za wozokilometr.
Pełna lista ofert:
- Mat Pol Mateusz Surówka – 19 209 158,40 PLN (ok. 15 620 000 PLN netto)
- Transport Osobowy MINI BUS Andrzej Domagała – 19 348 355,20 PLN (ok. 15 740 000 PLN netto)
- RAFA INVEST Sp. z o.o. – 19 507 042,10 PLN (ok. 15 860 000 PLN netto)
- JKA BUS Sp. z o.o. – 20 656 805,12 PLN (ok. 16 800 000 PLN netto)
- Firma Przewozowa Michalus Michał Bodzioch – 20 211 375,36 PLN (ok. 16 440 000 PLN netto)
- AD Transport Agnieszka Domagała – 20 740 323,20 PLN (ok. 16 870 000 PLN netto)
- Jarosława Kordaszewska – 23 440 741,12 PLN (ok. 19 060 000 PLN netto)
- AD-BUS Angelika Domagała-Luty – 26 168 998,40 PLN (ok. 21 280 000 PLN netto)
- ADAM-TOURS Sp. z o.o. – 27 421 769,00 PLN (ok. 22 300 000 PLN netto)
Co dalej?
Zamawiający – Gmina Niepołomice, reprezentowana przez Zarząd Transportu Miejskiego – dokona teraz oceny formalnej i merytorycznej ofert. O wyborze zdecydują przetargowe kryteria: ✅ Cena – 100%
Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie ogłoszona po analizie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz po ewentualnej weryfikacji dokumentacji finansowej i taborowej.
Start rozpoczęcie świadczenia usług zaplanowano na 1 stycznia 2026 r., po czteromiesięcznym okresie przejściowym na wdrożenie taboru i oznakowanie pojazdów. 👉 SWZ dostępny pod tym linkiem: https://transinfo.pl/infobus/niepolomice-szukaja-operatora-autobusowego-na-4-lata-do-zrobienia-ponad-3-mln-wzkm/
Komentarze