Nieoczekiwany faworyt w przetargu na elektrobusy dla Tczewa. Analiza SWZ
Gmina Miejska Tczew ruszyła na zakupy autobusów elektrycznych. W toku jest przetarg na dostawę 10 autobusów klasy I kategorii MAXI.
Inwestycja jest dofinansowana z programu: Zielony Transport Publiczny. O ogłoszeniu przetargu na nowe autobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Nadszedł czas na szczegółową analizę SWZ. Zaczynamy od punktacji.
Rozkład jazdy:
- Jakie są kluczowe kryteria oceny ofert w przetargu na autobusy elektryczne dla Tczewa?
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy oferowane w przetargu?
- Jakie dodatkowe wyposażenie zamawiający przewiduje dla dwóch autobusów z zamówienia?
Kryteria oceny ofert
Urzędnicy będą oceniać oferty wykonawców w czterech kryteriach: ceny (55%), oceny bezpieczeństwa i techniczno-eksploatacyjnej (20%), gwarancji (15%), serwisu (10%). Kryteria techniczne i punkty za nie przedstawiają się następująco:
- całkowita pojemność pasażerska autobusu – 80 i więcej miejsc – 4 pkt,
- zaoferowanie pojazdów posiadających świadectwo spełniania wymogów homologacji w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego zgodnie z wymaganiami Regulaminu 29 EKG ONZ – 10 pkt,
- zaoferowanie autobusów, w których zastosowano aktywne zawieszenie kompensujące pracę nadwozia podczas jazdy, niwelujące przechyły wzdłużne i boczne pojazdu poprzez zastosowanie amortyzatorów z elektrozaworami regulującymi w sposób automatyczny siłę tłumienia – 4 pkt,
- zaoferowanie autobusów wyposażonych w system wykrywający zagrożenia na drodze przed pojazdem i w zależności od sytuacji drogowej zmniejszający lub redukujący do zera prędkość pojazdu – 2 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy elektryczne dla Tczewa powinny mieć długość od 11,5 do 12,2 m, a ich wysokość nie może być większa niż 3,4 m. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi, otwierane do wewnątrz.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania napędu poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych asynchronicznych z zastrzeżeniem, że moc uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Moc silnika (silników) ma być nie mniejsza niż 180 kW. Magazyn energii stanowić mają baterie o dużej gęstości (HD). Wymagana pojemność energetyczna baterii dostępna dla użytkownika: to min. 300 kWh. Ładowanie baterii ma odbywać się przez złącze plug-in oraz pantograf.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych, odpornych na graffiti. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia będą wyposażone w podwójną gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Stanowisko pracy kierowcy stanowić ma kabina typu zamkniętego z radiem i ładowarką USB. Ładowarki USB znajdą się również w przedziale pasażerskim.
Z kolei system informacji pasażerskiej to tablice kierunkowe wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym. Ich uzupełnieniem będzie tablica wewnętrzna LCD, o przekątnej minimum 21,5 cali. Jej zadaniem ma być wyświetlanie przebiegu trasy.
Dodatkowo, zamawiający wymaga, aby wykonawca wyposażył dwa wybrane autobusy w system zliczania potoków pasażerskich.
Preferencje zamawiającego
Z uwagi na to, że cena to tylko 55% wagi całości punktacji, istotne będą m.in. kryteria techniczne. A tutaj mamy dwa rozwiązania stosowane w autobusach…eCitaro. Chodzi o aktywne zawieszenie i systemy bezpieczeństwa. Zatem Daimler Buses mógłby liczyć już na starcie na 6 punktową przewagę nad innymi (plus ewentualnie MAN). Automatycznie jest to nasz faworyt w tym przetargu. Pozostaje tylko pytanie – czy złoży ofertę? Tego dowiemy się w dniu 11 lutego.
Więcej przetargowych informacji znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1043733
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze