Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Największa autobusowa stacja ładowania w Polsce już działa! Od Ekoenergetyki dla MZA

infobus
29.11.2021 14:49
0 Komentarzy
Sześć nowych ładowarek pantografowych dla autobusów elektrycznych uruchomiono na pętli Wilanów. Dostawcą urządzeń jest zielonogórska firma Ekoenergetyka Polska.

To największa w stolicy stacja ładowania tego typu o łącznej mocy 2,4 MW. Miejskie Zakłady Autobusowe eksploatują obecnie już 24 ładowarki pantografowe dużej mocy rozlokowane na terenie całego miasta.

Pętla Wilanów

Sześć ładowarek na pętli Wilanów zostało dopuszczonych do użytkowania przez Urząd Dozoru Technicznego i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Zapewnią prąd autobusom elektrycznym obsługującym linie 116, 180 i E-2. Dwie pierwsze linie będą miały już teraz możliwość ładowania na obydwu krańcach.

-„W tej chwili Miejskie Zakłady Autobusowe posiadają już 24 ładowarki pantografowe dużej mocy na krańcach Chomiczówka, Esperanto, Konwiktorska, Nowodwory, Spartańska, Szczęśliwice i Wilanów oraz na terenach Spółki przy Ostrobramskiej, Stalowej, Włościańskiej i Woronicza – informuje Adam Sawicki, rzecznik prasowy MZA Warszawa.

W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie kolejnych stacji na krańcach Browarna i Młynów oraz dodatkowego punktu przy ulicy Konwiktorskiej. W trakcie procesu inwestycyjnego są też krańce Bielańska i Natolin Północny.

Image00007 1280x960 1
Image00007 1280×960 2

Jak ładuje MZA?

Ładowarki pantografowe służą do szybkiego uzupełniania baterii floty 160 autobusów elektrycznych Miejskich Zakładów Autobusowych, jednej z największych w Europie. Korzystając z tego źródła energii w ciągu dwudziestu minut postoju można naładować około połowy pojemności baterii. Spółka posiada też 160 stanowisk ładowania wtyczkowego, które służą do wolnego ładowania podczas dłuższego postoju na zajezdni.

Komentarze