Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Zielona Góra zamyka MINI negocjacje i wybiera 3 x Karsan e-Jest

infobus
13.02.2023 18:03
0 Komentarzy

13 lutego firmy Kinetik z Warszawy i Wawa (z Chorwacji) podpisały umowę na dostawę trzech autobusów elektrycznych klasy MINI dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze.

O tym powtórzonym postępowaniu – po pierwszym nieudanym podejściu w ramach przetargu nieograniczonego – pisaliśmy w InfoBusie dzisiaj, informując jednocześnie o zmianie formy zamówienia – na negocjacje. Zakończyły się one sukcesem, o czym świadczy podpisana dziś umowa. To kolejne egzemplarze Karsan e-Jest w Polsce – po Nałęczowie i Gdańsku. Dodajmy, że tamte pojazdy dostarczył dotychczasowy diler tureckiego producenta w Polsce – firma MMI, z kolei ten kontrakt to dzieło nowych graczy na autobusowym rynku w Polsce

Mini plan

Jeszcze w tym roku zielonogórskie ulice wyjadą trzy niskopodłogowe autobusy miejskie klasy MINI. Dowiozą zielonogórzan i turystów z nowego parkingu wielopoziomowego przy Palmiarni na deptak.

-„Sukcesywnie podpisujemy umowy na dostarczenie nowych autobusów elektrycznych. Tym razem stawiamy na mniejsze pojazdy, bo chcemy aby nasz tabor był zróżnicowany – powiedział prezydent Janusz Kubicki.

Umowę na dostawę trzech pojazdów Karsan e-Jest  podpisali Slaven Vrhovski (członek zarządu lidera konsorcjum) firmy Kinetik z Warszawy i prezydent Janusz Kubicki. Wartość zamówienia to 4.693.487 PLN brutto. Projekt jest dofinansowany z funduszy europejskich w ramach programu POIiŚ.

fot. UM Zielona Góra

-„Jesteśmy przedstawicielem w Polsce firmy Carlsen i zielonogórskiej EkoEnergetyki na rynkach zagranicznych – wyjaśnił Slaven Vrhovski. – Cieszymy się, że zawitaliśmy do Zielonej Góry, miasta, które jest liderem elektromobilności. Te miniautobusy cieszą się dużą popularnością w Europie. W Turcji są wykorzystywane od wielu lat. Carlsen we współpracy z koncernem BMW zaprojektował pierwsze tego typu pojazdy.”

E-Jest wyposażony jest w baterie umożliwiające przejechanie co najmniej 180 kilometrów bez potrzeby ładowania. Przewiezie 19 pasażerów.

-„Pod koniec tego roku będziemy najbardziej ekologicznym i najbardziej elektromobilnym miastem w Polsce – podkreślił prezydent Janusz Kubicki. – Sukcesywnie podpisujemy umowy na dostarczenie nowych autobusów elektrycznych. Tym razem stawiamy na mniejsze pojazdy, bo chcemy aby nasz tabor był zróżnicowany. Przypomnę, że wkrótce przyjadą do nas przegubowe „elektryki”. Będziemy liderem w Polsce w ilości autobusów elektrycznych w przeliczeniu na ilość mieszkańców” – dodał Kubicki.

Plany MZK

Szef MZK Zielona Góra Robert Karwacki  zapowiedział podczas podpisywania umowy, że MINI autobusy na zielonogórskie ulice powinny wyjechać już we wrześniu, podczas Winobrania.

-„Chcemy zachęcić zielonogórzan i gości odwiedzających Zieloną Górę, aby zostawili swój samochód na nowym parkingu przy Palmiarni i przemieścili się do centrum miasta wygodnym autobusem elektrycznym – wyjaśnił Robert Karwacki, prezes zarządu MZK. – Autobus wjedzie w wąskie ulice z trudnymi zakrętami. To np. ulice Drzewna, Kupiecka i Matejki. Liczymy na to, że dzięki temu parkingi w centrum miasta będą mniej obciążone – zaznacza R. Karwacki.

To nie koniec ciekawych planów MZK. Bilet parkingowy będzie jednocześnie biletem autobusowym, a w planach jest jeszcze jedna linia autobusowa.

-„Autobus wyjedzie z Palmiarni, pojedzie przez ulice: Podgórną, Kupiecką, Ciesielską, plac Pocztowy (tu zawróci) i przemieści się ulicą Drzewną, wróci na Kupiecką, skręci w Matejki, skieruje się do ronda 11 listopada (przy urzędzie miasta) i wróci na parking przy Palmiarni. Oczywiście, to jest tylko propozycja przejazdu, trasa może jeszcze się zmienić. Wszystko zależy od tego, jak pojazd sprawdzi się na wspomnianych uliczkach. Niewykluczone, że wydłużymy tę linię – zaznaczył Karwacki.

Komentarze