Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Żagań zamawia kolejne cztery autobusy elektryczne i ładowarki. Tym razem z EFRR

infobus
01.04.2025 15:01
0 Komentarzy

1 kwietni Miejski Zakład Komunikacyjny w Żaganiu ogłosił przetarg na dostawę czterech elektrycznych autobusów midi oraz mobilnych stacji ładowania.

Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Rozwój transportu publicznego w Powiecie Żagańskim poprzez zakup 4 autobusów zeroemisyjnych” w ramach Program funduszy UE: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR) (2021/2027). Wcześniej MZK ogłosiło zamówienie też na cztery midibusy, ale w ramach „zielonego Transportu Publicznego” z dofinansowaniem z KPO wynoszącym 11 095 317,07 zł, co stanowi 90% wartości kwalifikowalnej projektu. O tym kontrakcie – i dwóch złożonych ofertach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów i stacji ładowania planuje zakupić MZK Żagań w nowym przetargu ogłoszonym 1 kwietnia 2025 roku?
  2. Jakie są główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
  3. Jakie wcześniejsze inwestycje w transport publiczny zrealizowano w Żaganiu przed ogłoszeniem tego przetargu?
Drugie podejście Żagania do zakupu elektrobusów  - tym razem z EFRR / fot. MZK Żagań
Drugie podejście Żagania do zakupu elektrobusów – tym razem z EFRR / fot. MZK Żagań

Cztery MIDI

Żagańskie zamówienie obejmuje zakup czterech fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy II (kategoria M3) o długości od 9 do 11 metrów.

Zamówienie obejmuje także dostawę i montaż dwóch dwuwyjściowych mobilnych stacji ładowania o mocy minimum 80 kW każda, pełny katalog części zamiennych oraz przeprowadzenie szkoleń serwisowych i użytkowych zakończonych autoryzacją. Wszystkie autobusy mają zostać przekazane do siedziby MZK Żagań przy ul. Młynarskiej 6, w dwóch transzach: dwie sztuki do końca I kwartału 2026 roku, a kolejne dwa maksymalnie w ciągu 365 dni od podpisania umowy.

Wymagania wobec wykonawców są konkretne – podmioty muszą wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat zrealizowały co najmniej jedno zamówienie obejmujące dostawę trzech fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy I lub II. Dodatkowo oferent musi dysponować środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości minimum 5.000.000 PLN oraz posiadać ubezpieczenie OC działalności na taką samą kwotę. Warunkiem udziału jest także wniesienie wadium w wysokości 100.000 PLN.

Zastosowanie znajduje tu dyrektywa 2014/24/UE. Na oferty zamawiający czeka do 6 maja 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
Cena – 60%
Termin realizacji zamówienia – 25%
Gwarancja na autobus – 10%
Gwarancja na akumulator trakcyjny – 5%

Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest na platformie e-Zamówienia:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-34a98c27-ad25-4de8-944e-e4d91b1c9107

Drugie podejście MZK Żagań do zakupu elektrobusów  - tym razem z EFRR
Drugie podejście Żagania do zakupu elektrobusów – tym razem z EFRR / fot. MZK Żagań

Zakupowe tło

W lutym 2025 roku MZK Żagań ogłosił przetarg na dostawę tych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania. Zamówienie obejmuje pojazdy klasy M3 o długości od 9 do 12,5 metra oraz dwie mobilne stacje ładowania. Dostawa pierwszych dwóch autobusów planowana jest do końca pierwszego kwartału 2026 roku, a pozostałych dwóch w ciągu 365 dni od podpisania umowy.

W tym postępowaniu 11 marca wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożył Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.Ş. z Turcji z kwotą 12.642.394,50 PLN brutto, czyli ok. 10.276.337 PLN netto, co daje 2.569.084 PLN netto za jeden autobus Krsan e-ATAK. Drugą ofertę zaproponowała Busnex Poland Sp. z o.o., która wyceniła kontrakt na 11.611.200,00 PLN brutto, co odpowiada 9.441.138 PLN netto, a jednostkowa cena netto za pojazd Yutong E9 wynosi 2.360.284 PLN.

Teraz czas na analizę propozycji przez komisję przetargową. Zwycięska oferta zostanie wybrana na podstawie następujących kryteriów:

Cena – 60%
Termin realizacji zamówienia – 25%
Gwarancja na autobus – 10%
Gwarancja na akumulator trakcyjny – 5%

Ten przetarg dostępny jest pod adresem: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-34a98c27-ad25-4de8-944e-e4d91b1c9107

Pierwsze podejście MZK Żagań do zakupu elektrobusów  - z ZTP
Pierwsze podejście MZK Żagań do zakupu elektrobusów – z ZTP

Komentarze