MZK Toruń otworzył oferty na autobusy hybrydowe. Jedna propozycja
17 grudnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o. otworzył oferty w przetargu na dostawę nowych autobusów hybrydowych dla komunikacji miejskiej.
Postępowanie dotyczy zakupu ośmiu pojazdów w ramach zamówienia podstawowego, z opcją rozszerzenia kontraktu o maksymalnie siedem kolejnych autobusów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Dodajmy, że równolegle trwa jeszcze postępowanie na kolejne elektryki dla MZK.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów hybrydowych obejmuje zamówienie podstawowe MZK Toruń?
- Jaki producent złożył jedyną ofertę w przetargu?
- Jakiego typu napęd (jaki rodzaj hybrydy) mają mieć nowe autobusy dla Torunia?
Miękkie hybrydy
Najnowsze postępowanie kolejnym elementem długofalowej strategii MZK Toruń, zakładającej stopniową wymianę floty autobusowej na pojazdy niskoemisyjne. Zamawiający zdecydował się na autobusy hybrydowe typu mild hybrid, łączące klasyczny napęd spalinowy z elektrycznym wspomaganiem. Przetarg obejmuje dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów klasy I kategorii MAXI z opcją dokupienia kolejnych siedmiu pojazdów o identycznych parametrach.
Postępowanie zostało ogłoszone 4 listopada 2025 roku w trybie przetargu nieograniczonego. Zgodnie z dokumentacją, autobusy mają trafić do regularnej eksploatacji w toruńskiej komunikacji miejskiej i obsługiwać linie o największych potokach pasażerskich. Zamówienie wpisuje się w szerszy program inwestycyjny MZK, który równolegle prowadzi także postępowania na autobusy elektryczne.
W przetargu złożono jedną ofertę:
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. z Bolechowa-Osiedla zaproponował realizację całego zakresu – 15 autobusów (8 w zamówieniu podstawowym i 7 w opcji) – za 30.128.850,00 PLN brutto. Przy założeniu stawki VAT 23% oznacza to 24.496.626,02 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden model Urbino 12 mild hybrid na poziomie około 1.633.108 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w zakresie podstawowym wynosi 15.252.000,00 PLN brutto, czyli 12.399.187,00 PLN netto. Oznacza to, że oferta Solaris Bus & Coach mieści się w budżecie zamawiającego w przeliczeniu na osiem pojazdów.
Toruńskie wymagania
Teraz MZK Toruń czeka na formalną ocenę oferty i decyzję o wyborze najkorzystniejszej propozycji, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 70%
✅ parametry techniczno-eksploatacyjne – 23%
✅ koszty emisji CO₂ – 3%
✅ koszty emisji NOx, PM i THC – 2%
✅ koszty zużycia energii – 2%
Zgodnie z wymaganiami technicznymi zamawiającego, autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m i całkowicie niską podłogę bez stopni pośrednich. Przewidziano trzy dwuskrzydłowe drzwi w układzie 2-2-2, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy oraz pełną dostępność dla osób z ograniczoną mobilnością.
Napęd stanowi silnik wysokoprężny spełniający normę Euro 6, wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy co najmniej 14 kW, z funkcją odzysku i magazynowania energii. Zamawiający preferuje konstrukcje o wysokiej trwałości, niskich kosztach eksploatacji i długich przebiegach międzyobsługowych. Planowana dostawa autobusów ma nastąpić w terminie określonym w umowie po rozstrzygnięciu postępowania.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mzk-torun.ezamawiajacy.pl/pn/mzk-torun/demand/notice/public/191109/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze