Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Krotoszyn ponownie wybiera ofertę na autobus międzymiastowy. Ponownie ABP z Iveco

infobus
11.05.2025 15:02
0 Komentarzy

7 maja 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Krotoszynie ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w ponowionym przetargu na dostawę autobusu niskoemisyjnego klasy II.

W powtórzonym postępowaniu jedyną ofertę złożyła firma ABP Bus & Coach Sp. z o.o. ze Słupska. Przewoźnik zdecydował się ją przyjąć mimo przekroczenia pierwotnego budżetu o symboliczne 2.080 PLN brutto. O pierwszym, anulowanym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki model autobusu zaproponowała firma ABP Bus & Coach w przetargu dla MZK Krotoszyn?
  2. O ile złotych brutto przekroczono budżet zamówienia?
  3. Jakie trzy kryteria zastosowano przy ocenie ofert w przetargu?
Powtórzony przetarg rozstrzygnięty. Niskoemisyjny autobus od ABP dla MZK Krotoszyn
Powtórzony przetarg rozstrzygnięty. Niskoemisyjny autobus od ABP dla MZK Krotoszyn

Za drugim razem

Powtórzony krotoszyński przetarg ogłoszono po wcześniejszym unieważnieniu – mimo zgłoszenia oferty, zamawiający nie podjął wtedy decyzji o wyborze. W drugiej rundzie zamówienie dotyczyło dostawy jednego fabrycznie nowego, niskoemisyjnego autobusu kategorii II, przeznaczonego do obsługi tras międzymiastowych i podmiejskich. Pojazd ma mieć długość od 10,5 do 11 metrów, co najmniej 45 miejsc siedzących i 26 stojących, a układ drzwi określono jako 1-1-0.

Zamówiony model musi spełniać normę Euro VI, być wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy od 235 do 270 kW, ESP, EBS, retarder, klimatyzację kabiny i przestrzeni pasażerskiej, przelotowe bagażniki, rolety elektryczne, nagłośnienie z mikrofonem, tachograf, a także tapicerowane fotele z pasami bezpieczeństwa i półki bagażowe. Autobus ma mieć również zabudowaną kabinę kierowcy, a jego konfiguracja musi być zgodna z obowiązującym prawem o ruchu drogowym i warunkami technicznymi dla pojazdów. Termin realizacji dostawy nie został publicznie doprecyzowany, ale zgodnie z typowymi warunkami dla takich postępowań, mieści się w przedziale kilku miesięcy od podpisania umowy.

Powtórzony przetarg rozstrzygnięty. Niskoemisyjny autobus od ABP dla MZK Krotoszyn
Powtórzony przetarg rozstrzygnięty. Niskoemisyjny autobus od ABP dla MZK Krotoszyn

Oferta w szczególe

ABP Bus & Coach zaproponowało pojazd Crossway 10,8M Line za 1.102.080 PLN brutto, co daje 896.000 PLN netto i jednostkową cenę netto właśnie na tym poziomie, jako że zamówienie obejmuje jeden pojazd. Oferta przekroczyła planowany budżet w wysokości 1.100.000 PLN brutto o zaledwie 0,2%, czyli 2.080 PLN brutto.

Mocnym punktem propozycji jest zgodność z wymaganiami technicznymi, dopracowana konfiguracja pojazdu oraz duże doświadczenie producenta. Słabiej wypadła gwarancja – 24 miesiące na cały pojazd i lakier, oraz 96 miesięcy na perforację nadwozia, co przełożyło się na 26 punktów w tym kryterium. Za cenę ABP otrzymało 60 punktów, co łącznie dało 86 punktów i zapewniło wygraną jako jedynej ocenianej ofercie.

Zamawiający oceniał oferty według następujących kryteriów:

✅ cena – 60%
✅ okres gwarancji – 20%
✅ pojemność skokowa silnika – 20%

To kolejny zakup pojazdu klasy Crossway na rynku lokalnym i potwierdzenie mocnej pozycji Iveco w Krotoszynie. ABP Bus & Coach, jako przedstawiciel marki IVECO, konsekwentnie zdobywa kontrakty na autobusy do obsługi tras regionalnych. W Krotoszynie zakup zrealizowany zostanie z własnych środków przewoźnika, bez dofinansowania z programów zewnętrznych. Pełna dokumentacja przetargowa: 👉 https://www.przetargi.egospodarka.pl/20017134101

Komentarze