MZK Koszalin rozstrzyga przetarg na dzierżawę 10 autobusów używanych
Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie 24 listopada 2025 r. wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dzierżawę 10 używanych autobusów miejskich.
Postępowanie, ogłoszone w październiku, przyciągnęło tylko jednego wykonawcę, a decyzja została podjęta na podstawie kryteriów wskazanych w SWZ. Nie wiemy dokładnie, jaką markę zaoferowało mLeasing , ale stawiamy na MAN. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile używanych autobusów mild hybrid ma zostać wydzierżawionych przez MZK Koszalin?
- Jaką cenę zaproponowała firma mLeasing w swojej jedynej ofercie?
- Do kiedy najpóźniej mają zostać dostarczone wszystkie autobusy?
Hybrydowa dziesiątka
Koszalińskie zamówienie obejmuje 10 sztuk używanych, niskopodłogowych autobusów miejskich z napędem mild hybrid (diesel + elektryczny), pochodzących z rocznika 2020. Pojazdy mają trafić do MZK w ramach 60-miesięcznej dzierżawy, a dostawa została określona najpóźniej do 31 marca 2026 r. Miasto oczekiwało pojazdów jednego typu i jednej marki, z przebiegiem nieprzekraczającym 350.000 km i z pełną sprawnością techniczną, wolnych od korozji, posiadających homologację EKG ONZ R107. Autobusy muszą być wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej zgodny z rozwiązaniami stosowanymi w Koszalinie, rampę dla wózków oraz gniazda USB. Wymagane było także zapewnienie co najmniej trzymiesięcznej gwarancji na kluczowe elementy oraz możliwość wcześniejszych oględzin pojazdów. Kontrakt dotyczy Koszalina, a nowe – używane – hybrydy mają wzmocnić tabor w okresie przejściowym przed zaplanowanymi inwestycjami w nowe autobusy.
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta – od mLeasing Sp. z o.o. Wykonawca zaproponował cenę 9.686.205,72 PLN brutto. Oferta była zgodna z wymogami formalnymi, technicznymi oraz warunkami SWZ i została skierowana do oceny punktowej.
Analizując część finansową, widać, że propozycja mLeasing przekracza budżet zamawiającego. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 8.856.000 PLN brutto, co oznacza, że jedyna złożona oferta jest wyższa o 830.205,72 PLN brutto, czyli o ok. 9,5%. Pomimo tej różnicy postępowanie nie zostało unieważnione, a zamawiający ocenił ofertę jako ważną i zgodną z dokumentacją.
Aspekt cenowy
W analizie punktowej zadecydował przede wszystkim aspekt cenowy. Kryterium ceny miało 95% znaczenia, co w praktyce rozstrzygnęło wynik – jako jedyny oferent mLeasing zdobył komplet punktów. Niewielkie znaczenie miało skrócenie terminu dostawy (5%), które mogłoby stanowić przewagę w przypadku konkurencyjnych propozycji. Oferta została więc uznana za najkorzystniejszą nie dlatego, że była najtańsza względem budżetu, lecz dlatego, że była jedyną dopuszczoną do oceny i spełniającą wszystkie wymagania formalne i techniczne.
Podstawą wyboru były przetargowe kryteria oceny określone w SWZ:
✅ cena – 95%
✅ skrócenie terminu dostawy – 5%
Zamawiający preferował autobusy jednego typu, z kompletną dokumentacją, spełniające normy niskiej emisji, z napędem mild hybrid i pełnym pakietem wyposażenia kompatybilnego z systemami MZK. Pojazdy muszą być niskopodłogowe, klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością i zgodne z obowiązującymi standardami technicznymi. Dostawa całej dziesiątki ma nastąpić do 31 marca 2026 r. na ul. Gnieźnieńską 9 w Koszalinie.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mzk-koszalin.logintrade.net/zapytania_email,212737,41cd39f6dda4d4b76df52eab7528118f.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok


