Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Konin powtórzy autobusowy zestaw H2: MAXI od NesoBusa – MEGA od Solarisa

infobus
26.04.2025 13:07
0 Komentarzy

25 kwietnia 2025 roku otwarto oferty w przetargu ogłoszonym przez Miejski Zakład Komunikacji w Koninie na dostawę 10 autobusów wodorowych w dwóch częściach – osiem pojazdów klasy MAXI i dwa klasy MEGA.

To kolejny etap konińskiej strategii wdrażania niskoemisyjnego transportu publicznego, finansowanego z Funduszy Europejskich dla Wielkopolski. Dodajmy, że podobne rozwiązanie – NesoBus plus Solaris – przewoźnik wybrał w poprzednim kontrakcie na wodorowce (także na 10 sztuk) – z dotacją z „Zielonego Transportu Publicznego”. Teraz mamy dofinansowanie z EFRR, a najnowszym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie firmy złożyły oferty na dostawę autobusów wodorowych dla MZK Konin?
  2. Jakie kwoty brutto zaproponowały PAK-PCE i Solaris za swoje oferty?
  3. Ile pasażerów mają przewozić autobusy klasy MAXI i MEGA?
Konin wybiera dostawcę 10 wodorowców – PAK-PCE i Solaris na starcie
Konin wybiera dostawcę 10 wodorowców – PAK-PCE i Solaris na starcie / fot. PAK-PCE

Dwa zadania:

Postępowanie dotyczy dostawy ośmiu autobusów wodorowych klasy MAXI (część I) oraz dwóch autobusów klasy MEGA (część II) dla MZK Konin. Projekt realizowany jest w ramach programu „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”.

Zamawiający przed otwarciem ofert poinformował, że planuje przeznaczyć 29.520.000 PLN brutto na część I oraz 10.332.000 PLN brutto na część II. Autobusy mają spełniać rygorystyczne normy techniczne, m.in. długość 11,5–12,5 m (MAXI) i 17,5–18,5 m (MEGA), zbiorniki wodorowe o pojemności min. 1.400 l (MAXI) i 2.100 l (MEGA), oraz ogniwa paliwowe min. 70 kW (MAXI) i 95 kW (MEGA).

W odpowiedzi na przetarg złożono dwie oferty – PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy Sp. z o.o. złożył ofertę na część I, a Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. na część II:

  • PAK-PCE zaoferował cenę 28.665.356 PLN brutto (23.305.168 PLN netto) za osiem autobusów MAXI, co daje cenę jednostkową netto na poziomie 2.913.146 PLN netto.
  • Solaris zaproponował 10.083.048 PLN brutto (8.197.600 PLN netto) za dwa autobusy MEGA, co daje cenę jednostkową netto na poziomie 4.098.800 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 29.520.000 PLN brutto dla części I i 10.332.000 PLN brutto dla części II, co oznacza, że obie oferty mieszczą się w założonym budżecie. Oferta PAK-PCE pozostawia rezerwę w wysokości 854.644 PLN brutto, natomiast oferta Solarisa daje niewielką oszczędność w wysokości 248.952 PLN brutto względem budżetu.

Konin wybiera dostawcę 10 wodorowców – PAK-PCE i Solaris na starcie / fot. MZK Konin
Konin wybiera dostawcę 10 wodorowców – PAK-PCE i Solaris na starcie / fot. MZK Konin

Ocena ofert

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena – 60%
✅ Warunki techniczno-eksploatacyjne – 30%
✅ Gwarancja na cały autobus – 10%

Autobusy klasy I kategorii MAXI dla MZK Konin mają przewozić minimum 80 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących, natomiast MEGA – co najmniej 129 pasażerów, w tym 38 na siedząco. Napęd zapewni silnik elektryczny o mocy min. 200 kW, wspierany baterią o pojemności min. 29 kWh (MAXI) i 58 kWh (MEGA).

Pojazdy będą tankowane wodorem w czasie 10–20 minut. Wnętrza wyposażone będą w klimatyzację, zamkniętą kabinę kierowcy z radiem i lodówką, tapicerowane siedzenia z wełny oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Dostawy przewidziano w ramach harmonogramu zgodnego z finansowaniem unijnym – planowana realizacja zamówienia w 2026 roku.

Więcej informacji o postępowaniu: https://mzk-konin.logintrade.net/zapytania_email,193506,c1cd6689c9d6d2f4875d39afd689ed13.html

Komentarze