Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Jelenia Góra z jedną ofertą na autobusy elektryczne. Od stałego dostawcy

infobus
10.10.2025 18:02
0 Komentarzy

W Miejskim Zakładzie Komunikacyjnym w Jeleniej Górze otwarto oferty w przetargu na zakup i dostawę autobusów elektrycznych klasy I kategorii MINI i MIDI.

W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – złożona przez Busnex Poland sp. z o.o., przedstawiciela marki Yutong w Polsce. Tym samym jest szansa, że flota MZK wzrośnie do 26 elektrobusów – wszystkie wyprodukowane w Chinach. O najnowszym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu MZK Jelenia Góra na autobusy elektryczne?
  2. Jaką markę autobusów zaoferowała firma Busnex Poland?
  3. Ile autobusów elektrycznych ma zostać dostarczonych w ramach zamówienia?
MZK Jelenia Góra ma ofertę od Busnex Poland na trzy autobusy elektryczne
MZK Jelenia Góra ma ofertę od Busnex Poland na trzy autobusy elektryczne

Dwa plus jeden

Zamówienie MZK Jelenia Góra obejmuje dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy MINI oraz jednego autobusu elektrycznego klasy MIDI. Pojazdy mają być przeznaczone do obsługi linii miejskich o dużych różnicach wysokości i wymagającym profilu drogowym charakterystycznym dla Kotliny Jeleniogórskiej. Przetarg został ogłoszony w ramach programu „Zielony Transport Publiczny III”, w którym miasto uzyskało dofinansowanie na rozwój taboru zeroemisyjnego.

Nowe autobusy mają stanowić uzupełnienie istniejącej floty elektryków Yutong, które MZK Jelenia Góra eksploatuje od 2023 roku. Postępowanie zostało podzielone na dwa zadania — pierwsze obejmuje zakup dwóch mniejszych pojazdów o długości od 6 do 7 metrów, drugie zaś jednego autobusu o długości od 9,5 do 10,9 metra.

Celem zamówienia jest dalsza elektryfikacja komunikacji miejskiej i poprawa efektywności energetycznej floty, przy zachowaniu parametrów eksploatacyjnych wymaganych w ruchu miejskim z intensywnymi podjazdami i hamowaniami.

MZK Jelenia Góra ma ofertę od Busnex Poland na trzy autobusy elektryczne
MZK Jelenia Góra ma ofertę od Busnex Poland na trzy autobusy elektryczne

Jedna oferta

W postępowaniu złożono jedną ofertę — przez Busnex Poland sp. z o.o. z Warszawy, oficjalnego dystrybutora marki Yutong w Polsce. Spółka złożyła ofertę łączną na obie części zamówienia.

  • Dla Części I (MINI) Busnex zaoferował dostawę dwóch autobusów elektrycznych o łącznej cenie 4.305.000 PLN brutto, co odpowiada 3.500.000 PLN netto, czyli 1.750.000 PLN netto za jeden autobus elektryczny.
  • W Części II (MIDI) oferta Busnex wyniosła 3.075.000 PLN brutto, czyli 2.500.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto na poziomie 2.500.000 PLN za jeden autobus elektryczny klasy MIDI.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 6.396.000 PLN brutto, w tym 3.690.000 PLN brutto na część MINI i 2.706.000 PLN brutto na część MIDI. Oznacza to, że oferta Busnex przekracza budżet zamawiającego o łącznie 984.000 PLN brutto, co może wymagać decyzji o zwiększeniu środków lub uruchomieniu ponownego postępowania.

Jeżeli jednak skarbnik będzie na TAK, decyzja o wyborze wykonawcy zostanie podjęta na podstawie przyjętych kryteriów przetargowych:

✅ cena – 60%
✅ jakość techniczna – 15%
✅ aspekty środowiskowe – 10%
✅ bezpieczeństwo dostaw – 15%

MZK Jelenia Góra ma ofertę od Busnex Poland na trzy autobusy elektryczne
MZK Jelenia Góra ma ofertę od Busnex Poland na trzy autobusy elektryczne

Czech chce Jelenia Góra?

Zamawiający oczekuje, że nowe autobusy zostaną dostarczone do końca III kwartału 2026 roku. Pojazdy mają być niskopodłogowe, wyposażone w centralny silnik elektryczny o mocy co najmniej 120 kW (MINI) i 160 kW (MIDI), zasilane akumulatorami trakcyjnymi o pojemności nie mniejszej niż 140 kWh (MINI) i 280 kWh (MIDI). Ładowanie odbywać się będzie wyłącznie przez złącze plug-in z zewnętrznej stacji ładowania o mocy 120 kW.

Kabiny kierowców mają być całkowicie wydzielone i wyposażone w drzwi sterowane niezależnie od skrzydła pasażerskiego. Autobusy zostaną wyposażone w LED-owe tablice kierunkowe, systemy informacji pasażerskiej LCD oraz tapicerowane, niepalne siedzenia o konstrukcji modułowej. Szczegółowe informacje o zamówieniu dostępne są w dokumentacji przetargowej:👉 Szczegółowe informacje o zamówieniu na platformazakupowa.pl/transakcja/1166308

Najnowsze zamówienie wpisuje się w szerszą strategię modernizacji transportu publicznego w Jeleniej Górze. Miejski przewoźnik od lat inwestuje w nisko- i zeroemisyjny tabor – dzięki funduszom unijnym i konsekwentnie stawia tutaj na markę Yutonga. Nowy przetarg pozwoli na dalszą elektryfikację linii obsługiwanych pojazdami o mniejszej pojemności. Aktualnie MZK Jelenia Góra ma 25 autobusów elektrycznych – wszystkie marki Yutong, w tym:

MZK posiada łącznie 20 elektrobusów marki Yutong E12, które rozpoczęły kursy pod koniec 2023 roku. W maju 2025 – zakupiono kolejnych 5 elektryków – w najnowszej wersji U12- co zwiększyło liczbę do 25 e-busów.

W realizacji jest zamówienie na 8 kolejnych autobusów od Yutonga (4 MEGA i 4 MIDI) – przetarg ogłoszony i rozstrzygnięty w maju 2025 roku. MEGA: 15 842 400 zł brutto (12 880 000 zł netto) → ok. 3 220 000 zł netto/szt. / MIDI: 9 249 600 zł brutto (7 520 000 zł netto) → ok. 1 880 000 zł netto/szt. Po tych dostawach liczba wzrośnie do ponad 33 pojazdów. Plus najnowsza trójka, o której piszemy powyżej. Razem 26 egzemplarzy.

Komentarze