MZK Grudziądz po elektrobusach kupuje hybrydy. Z własnego portfela i z opcją
10 lutego Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu ogłosił przetarg na zakup łącznie sześciu niskopodłogowych autobusów hybrydowych.
Zamówienie obejmuje dostawy zarówno pojazdów klasy MAXI (3), jak i MEGA (3), a do tego zamawiający wprowadził opcję „jeszcze raz to samo”. Do to dochodzi system umożliwiający zakup biletów w formie bezgotówkowej, za pomocą kart bezstykowych, wraz z dostawą i wdrożeniem zintegrowanego systemu elektronicznej karty miejskiej.
H12 i H18
MZK Grudziądz określa autobusy hybrydowy klasy MAXI, jako H2 i chce kupić w podstawowym zamówieniu trzy pojazdy o następujących parametrach:
- Długość autobusu od 11,8 do 12,15 m
- Szerokość autobusu min. 2500mm maks. 2550 mm
- Wysokość autobusu nie więcej niż 3300 mm
- Liczba miejsc pasażerskich siedzących co najmniej 25, a łączna liczba pasażerów 80 (bez kierowcy)
Drugi element kontraktu to dostawa także trzech przegubowych hybryd – czyli pojazdów H2 o parametrach:
- Długość autobusu od 17,5 do 18,75 m
- Szerokość autobusu min. 2500mm maks. 2550 mm
- Wysokość autobusu nie więcej niż 3300 mm
- Liczba miejsc pasażerskich siedzących co najmniej 25, a łączna liczba pasażerów 130 (bez kierowcy)
Do tego dochodzi prawo opcji, które obejmuje „jeszcze raz to samo”, czyli dostawę maksymalnie trzech dodatkowych autobusów H12 oraz trzech autobusów H18 o takich samych parametrach i wyposażeniu jak tej objęte zamówieniem gwarantowanym. Plus system biletowy.
W zakresie doświadczenia mamy wymóg dostawy takie samej liczby pojazdów, na jaką opiewa zamówienie w przeciągu ostatnich trzech lat, w tym czterech do państw UE.
Trzy kryteria
Na oferty MZK Grudziądz czeka do 22 marca, a następnie oceni złożone propozycje według trzech kryteriów:
- Ocena rozwiązań technicznych / Waga: 30
- Ocena warunków Gwarancji / Waga: 10
- Cena – Waga: 60
Na dostawę gotowych pojazdów wybrany dostawca nie będzie miał za dużo czasu. Termin realizacji zamówienia to 30/11/2023.
17 elektryków
Przypomnijmy, że równolegle MZK Grudziądz realizuje zakup elektrobusów. 8 lutego pierwszy z 17. zamówionych przez Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu autobusów elektrycznych przeszedł pomyślnie pierwsze odbiory techniczne. Jeszcze na terenie w fabryki w Bolechowie.
Grudziądzki e-kontrakt (z dofinansowaniem NFOŚiGW w ramach I edycji „Zielonego Transportu Publicznego”) to jedna z największych tegorocznych dostaw nowych autobusów na polskim rynku. Zamówienie podpisane zostało 1 kwietnia 2022 r. i otwiera nowy, elektryczny rozdział w historii transportu publicznego Grudziądza.
-„Pierwszy autobus z kontraktu planowo powinien pojawić się w Grudziądzu wraz ze stacjami szybkiego i wolnego ładowania w kwietniu, a po przeprowadzeniu szkoleń na miejscu dołączy do naszej floty – zapowiedział Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza
Co ważne pod kątem zamawianych hybryd, e-kontrakt obejmuje nie tylko dostawę pojazdów, ale i urządzeń do ich ładowania – w tym także ładowarek pantografowych. Autobusy wraz z infrastrukturą zostaną dostarczone do miasta w pierwszym kwartale 2023 r. Ta imponująca, warta ponad 40 milionów złotych inwestycja sprawi, że około 25% floty autobusowej w Grudziądzu będzie bezemisyjna.
Całkowicie bezemisyjne Urbino 12 electric, które zasilą transport w Grudziądzu, będą czerpać energię z baterii o pojemności ponad 250 kWh. Magazyny energii są przystosowane zarówno do ładowania niższymi mocami za pomocą plug-in, jak i szybkiego procesu – Opportunity Charging. W mieście będzie dostępnych 9 ładowarek zajezdniowych oraz 5 ładowarek z tzw. pantografami odwróconymi, czyli urządzeniami zamontowanymi na stacji ładowania, które obniżają się na autobus. Za napęd pojazdu będzie odpowiadał silnik centralny o mocy 180 kW. Pasażerowie z pewnością docenią zalety podróżowania autobusami elektrycznymi, takie jak brak spalin czy cicha praca silnika elektrycznego. Klimatyzowane, przestronne wnętrze pojazdu będzie wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej i monitoring. W pojeździe przewidziano 26 miejsc siedzących. Dla dodatkowego komfortu pasażerów Urbino electric zostaną wyposażone w ładowarki USB. Przewoźnik zadbał także o bezpieczeństwo. Elektryczne Solarisy będą posiadać system monitorowania martwego pola, który za pomocą czujników ultradźwiękowych da sygnał kierowcy o znajdujących się w tej przestrzeni obiektach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze