Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka” z leasingu. Przetarg na dwa elektrobusy

infobus
26.08.2025 11:02
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ogłosił 26 sierpnia 2025 r. postępowanie przetargowe na zakup dwóch używanych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.

Naszym zdaniem chodzi o pojazdy, które mieszkańcy znają pod nazwami „Bolek” i „Lolek”, obsługujące dowozy szkolne oraz weekendowe linie miejskie. Elektrobusy zostały zamówione w formule leasingu długoterminowego, którego umowa koczy się w tym roku. O ich zakupie pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie warunki muszą spełniać autobusy elektryczne oferowane w przetargu MZK Bielsko-Biała ogłoszonym 26 sierpnia 2025 r.?
  2. Jakie były podstawowe założenia umowy leasingowej dla elektrobusów „Bolek” i „Lolek” oraz jakie zadania realizują one na co dzień?
  3. Jakie są cztery kryteria oceny ofert w przetargu i jaka jest waga procentowa każdego z nich?
MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka” z leasingu. Przetarg na dwa elektrobusy / fot. KMBB
MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka” z leasingu. Przetarg na dwa elektrobusy / fot. KMBB

Bielskie zamówienie

Ogłoszone 26 sierpnia 2025 r. bielskie zamówienie dotyczy dostawy dwóch używanych, niskopodłogowych elektrobusów klasy I kategorii MIDI, przeznaczonych do transportu publicznego na terenie miasta. Autobusy muszą być zeroemisyjne, mieć mniej niż 3 lata oraz pochodzić z rynku unijnego lub z krajów, z którymi UE zawarła odpowiednie umowy handlowe.

Zamawiający wymaga, aby oferent dysponował minimum 1 mln zł środków finansowych lub zdolnością kredytową oraz udokumentowanym doświadczeniem w dostawie co najmniej dwóch autobusów elektrycznych (klasy MINI, MIDI lub MAXI) w ostatnich trzech latach. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, warunki finansowe mogą być spełnione łącznie.

Umowa ma zostać zrealizowana w terminie 45 dni od podpisania, a finansowanie nie obejmuje wsparcia ze środków unijnych – inwestycja jest realizowana w całości ze środków własnych spółki. Wymóg stosowania dyrektywy 2014/25/UE dotyczy m.in. pochodzenia pojazdów i ograniczenia udziału produktów z Rosji i Białorusi.

Na oferty zamawiający czeka do 17 września 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ Cena – 60%
✅ Rozwiązania techniczne – 20%
✅ Warunki gwarancji – 10%
✅ Termin realizacji dostawy – 10%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na platformazakupowa.pl (ogłoszenie nr 55573-2025).

MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka” z leasingu. Przetarg na dwa elektrobusy / fot. KMBB
MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka” z leasingu. Przetarg na dwa elektrobusy / fot. KMBB

Zakupowe tło

„Bolek” i „Lolek” to dwa Solaris Urbino 9 LE electric, pierwsze elektrobusy wprowadzone do floty MZK Bielsko-Biała. Pojazdy trafiły do miasta w formule leasingu długoterminowego, który kończy się w 2025 r. Każdy autobus kosztuje spółkę ok. 32 tys. zł netto miesięcznie.

Na co dzień obsługują one przewozy szkolne, w tym dzieci z niepełnosprawnościami, a w weekendy kursują na liniach miejskich o mniejszym obłożeniu. Autobusy mają pojemność 56 pasażerów, wyposażone są w baterie 280 kWh, ładowane w zajezdni przez złącze plug-in.

Dzięki temu przetargowi MZK chce włączyć „Bolka” i „Lolka” na stałe do swojej floty, zapewniając dalszy rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego w Bielsku-Białej.

Komentarze