Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZA Warszawa z nowym wizerunkiem: nie tylko przewoźnik, ale dobre miejsce do pracy

infobus
18.10.2025 15:02
0 Komentarzy

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie, jeden z największych operatorów transportu publicznego w Polsce, ruszają z nową kampanią wizerunkową i prezentują się z zupełnie nowej strony.

Najnowsza kampania rekrutacyjna spółki ukazuje nie tylko skalę działania i nowoczesną flotę, ale przede wszystkim ludzi – kierowców, mechaników, zaplecze techniczne – którzy tworzą wyjątkową atmosferę pracy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie hasło towarzyszy nowej kampanii rekrutacyjnej MZA w Warszawie?
  2. Ilu pracowników zatrudniają Miejskie Zakłady Autobusowe i ile autobusów liczy ich flota?
  3. Kto wyreżyserował spot kampanii #DobreMiejsceZAtrudnienia?
MZA z nowym wizerunkiem: nie tylko przewoźnik, ale dobre miejsce zatrudnienia
MZA z nowym wizerunkiem: nie tylko przewoźnik, ale dobre miejsce zatrudnienia

Liczby mówią wiele – ale ludzie mówią więcej

Kampania, realizowana pod hasłem #DobreMiejsceZAtrudnienia, to pierwsze w takiej formie i skali przedsięwzięcie employer brandingowe MZA. Pokazuje spółkę jako dynamiczną, przyjazną i nastawioną na człowieka organizację. Spot reklamowy – emitowany w przestrzeni publicznej, na nośnikach reklamowych oraz w komunikacji miejskiej – jest zarazem zaproszeniem do poznania codziennego życia wewnątrz firmy.

MZA to dziś niemal 1500 autobusów, w tym 200 elektrycznych, 5 zajezdni i prawie 5000 pracowników. Ale jak podkreśla Katarzyna Pęsik, Dyrektor ds. Personalnych MZA:

– Poza liczbami równie ważne, a nawet ważniejsze są warunki pracy, nowoczesna infrastruktura i przede wszystkim ludzie – ich zaangażowanie, pasje, przyjaźnie, które tworzą ciepłą, wspólnotową atmosferę. Chcieliśmy to pokazać właśnie w tej kampanii.

W spocie rekrutacyjnym nie zobaczymy aktorów – bohaterami są prawdziwi pracownicy MZA, w pracy i poza nią, w chwilach odpoczynku, w rozmowach, przy wspólnym śniadaniu w socjalnym. Film opowiada o ludziach, którzy „lubią to, co robią”, wspierają się i tworzą miejsce, do którego chce się wracać. To opowieść o codzienności, która z pozoru jest zwykła, a jednak – w swojej autentyczności – przyciąga.

Realizacja i forma: album z życia MZA

Film przygotowany przez studio 5.element, w reżyserii Kacpra Sędzielewskiego, łączy zdjęcia filmowe i fotograficzne. Taki zabieg tworzy formę przypominającą album dokumentujący życie firmy od środka.

– Chcieliśmy zaprosić widzów do świata, którego częścią może stać się każdy, kto ceni wspólnotę, odpowiedzialność i pasję – mówi reżyser. – Obserwujemy naszych bohaterów w pracy i w chwilach pomiędzy. To świat, w którym codzienność ma znaczenie.

Zdjęcia realizowano m.in. kamerami zamontowanymi na zewnątrz autobusów, co pozwoliło uchwycić ruch miasta i dynamikę codziennej pracy. Warstwa dźwiękowa i muzyczna podkreśla rytm opowieści i wpisuje się w styl życia miasta – pulsującego, ale opartego na ludziach.

MZA z nowym wizerunkiem: nie tylko przewoźnik, ale dobre miejsce zatrudnienia
MZA z nowym wizerunkiem: nie tylko przewoźnik, ale dobre miejsce zatrudnienia

Oprócz samej kampanii wizualnej, MZA stawia również na konkretne benefity dla pracowników, które komunikowane są w rozmowach rekrutacyjnych, na stronie internetowej i przez pracowników polecających znajomych:

  • konkurencyjne wynagrodzenie i premie,
  • świadczenia dodatkowe: dopłaty do wypoczynku, aktywności sportowych, prywatna opieka,
  • darmowe bilety ZTM dla pracowników i ich dzieci,
  • bezpłatna nauka języka angielskiego,
  • stabilne zatrudnienie i przejrzysta ścieżka kariery.

Jak podkreśla Katarzyna Pęsik:

– Naszym celem było pokazanie atmosfery. MZA to nie tylko miejsce pracy – to ludzie. Szukamy osób, które kochają komunikację miejską, które szukają stabilizacji, ale i miejsca, gdzie będą mogli się rozwijać i być częścią zespołu z pasją.

MZA z nowym wizerunkiem: nie tylko przewoźnik, ale dobre miejsce zatrudnienia
MZA z nowym wizerunkiem: nie tylko przewoźnik, ale dobre miejsce zatrudnienia

Komentarze