Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZA Warszawa i tylko jedna oferta w przetargu na 50 elektrobusów za prawie 240 mln zł

infobus
25.06.2025 18:09
0 Komentarzy

25 czerwca 2025 roku Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie otworzyły oferty w przetargu na dostawę 50 elektrobusów klasy MEGA.

Do postępowania wpłynęła tylko jedna oferta – złożył ją producent Solaris Bus & Coach z Bolechowa. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile elektrobusów zamówiły Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie w przetargu ogłoszonym w 2025 roku?
  2. Jaki producent złożył jedyną ofertę w przetargu na elektrobusy dla MZA Warszawa?
  3. Jaki minimalny zasięg na jednym ładowaniu mają zapewniać elektrobusy zamawiane przez MZA?
Warszawa: Otwarcie ofert na 50 elektrobusów. Czy kontrakt znów trafi do Solarisa?
Warszawa: Otwarcie ofert na 50 elektrobusów. Czy kontrakt znów trafi do Solarisa?/ fot. WTP

Elektryczna pięćdziesiątka

Postępowanie dotyczyło dostawy 50 sztuk nowych, przegubowych autobusów elektrycznych dla MZA Warszawa. To kolejne podejście do realizacji tego zakupu – poprzednie unieważniono mimo podpisania umowy.

Tym razem Warszawa ponownie ogłosiła przetarg w ramach zamówienia współfinansowanego ze środków unijnych (EFRR), jasno określając oczekiwania wobec klasy pojazdu, parametrów technicznych i wyposażenia.

Miasto szuka pojazdów klasy MEGA, które mają nie tylko spełniać wysokie wymogi techniczne, ale także pasować do rozwiniętej infrastruktury ładowania i zaawansowanej obsługi informacyjnej dla pasażerów. Całe zamówienie wpisuje się w strategię dekarbonizacji transportu miejskiego w stolicy i systematyczną wymianę taboru MZA na bezemisyjny.

Warszawa: Otwarcie ofert na 50 elektrobusów. Czy kontrakt znów trafi do Solarisa?
Warszawa: Otwarcie ofert na 50 elektrobusów. Czy kontrakt znów trafi do Solarisa?/ fot. WTP

Analiza ofert

W przetargu złożono tylko jedną ofertę – od Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., która opiewa na 239.604.000 PLN brutto, czyli 194.800.000 PLN netto,
co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 3.896.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 233.700.000 PLN brutto, czyli 190.000.000 PLN netto.
Oferta Solarisa przekracza budżet o 6,9 mln PLN brutto, ale decyzja co do dalszych kroków należy teraz do zamawiającego.

Teraz czekamy na decyzję MZA, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 75%
✅ parametry techniczno-eksploatacyjne – 25%

W obszarze „techniki” najwięcej punktów można zdobyć m.in. za: trwałość baterii, obecność paneli fotowoltaicznych, wysoką liczbę miejsc pasażerskich, zastosowanie aktywnego zawieszenia czy systemy wspomagające bezpieczeństwo.

Wymagania techniczne

Zamawiający określił precyzyjne wymagania dla pojazdów. Autobusy mają mieć długość od 17,5 do 18,2 metra, z napędem elektrycznym o mocy minimum 240 kW. Wymagana jest bateria o pojemności użytkowej minimum 600 kWh, umożliwiająca zasięg co najmniej 300 km na jednym ładowaniu. Pojazdy muszą być ładowane złączeniem plug-in i spełniać wysokie standardy w zakresie ergonomii foteli, komfortu kierowcy i pasażerów oraz systemów informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa.

Dostawa wszystkich autobusów ma zostać zrealizowana zgodnie z harmonogramem wskazanym przez zamawiającego po podpisaniu umowy.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/476245/zakup-50-szt-autobusow-elektrycznych

Komentarze