Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZA kupiły warszawską zajezdnię Michalczewskiego. Pod 240 nowych autobusów

infobus
09.09.2024 10:01
0 Komentarzy

3 września Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakupiły zajezdnię na Białołęce od prywatnego przewoźnika Michalczewski za kwotę 61,1 mln zł.

Taka informację pozyskała „Gazeta Wyborcza”. Nowy teren przy ul. Płochocińskiej 33 otwiera drogę do rozbudowy infrastruktury pod rozwój floty autobusów elektrycznych w stolicy.

Spis treści:

  1. Ile kosztował zakup zajezdni na Białołęce przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie?
  2. Jaki jest planowany termin rozpoczęcia garażowania pierwszych autobusów w nowo zakupionej zajezdni na Białołęce?
  3. Ile elektrycznych autobusów planują zakupić Miejskie Zakłady Autobusowe w przetargach do końca 2024 roku?
Za 61,1 mln zł Miejskie Zakłady Autobusowe odkupiły od prywatnego przewoźnika zajezdnię na Białołęce / fot. Michalczewski
Za 61,1 mln zł Miejskie Zakłady Autobusowe odkupiły od prywatnego przewoźnika zajezdnię na Białołęce / fot. Michalczewski

Za 61,1 mln zł

Miejskie Zakłady Autobusowe odkupiły od prywatnego przewoźnika zajezdnię na Białołęce – podaje 9 września Gazeta Wyborcza. Prezes MZA Jan Kuźmiński potwierdził „GW”, że transakcja miała miejsce 3 września na kwotę ponad 61 mln zł. Chodzi o zakup terenu przy ul. Płochocińskiej 33 od prywatnego przewoźnika z Radomia ITS Michalczewski.

„Zyskaliśmy bazę właściwie gotową do eksploatacji, z budynkami, kompletem mediów, w bardzo korzystnej lokalizacji i z możliwością powiększenia o połowę do sześciu hektarów na terenach miejskich. Co najważniejsze, tam jest dostęp do prądu, czego brakuje nam w obecnych zajezdniach. Przy Płochocińskiej możemy podłączyć moc aż 30 megawatów. To wystarczy, by ładować akumulatory nawet 300 autobusów elektrycznych” – mówi Wyborczej Kuźmiński.

Nowa zajezdnia nie tylko odciąży obecne obiekty, ale również pozwoli lepiej obsługiwać północną część Warszawy, redukując tzw. „puste kilometry” pojazdów.

Jak powiedział Jan Kuźmiński w rozmowie z „Gazetą” : – Pierwszych 30-50 autobusów w zajezdni przy Płochocińskiej będziemy garażować prawdopodobnie od 1 grudnia. Na razie teren wynajmujemy Relobusowi, prywatnemu przewoźnikowi, któremu wkrótce skończą się kontrakty

Za 61,1 mln zł Miejskie Zakłady Autobusowe odkupiły od prywatnego przewoźnika zajezdnię na Białołęce / fot. Michalczewski
Za 61,1 mln zł Miejskie Zakłady Autobusowe odkupiły od prywatnego przewoźnika zajezdnię na Białołęce / fot. Michalczewski

nowe autobusy

To strategiczny krok MZA, który umożliwi stacjonowanie coraz większej liczby pojazdów na prąd. Warszawskie MZA ogłosiły przetarg na zakup 80 elektrycznych autobusów, w tym 30 pojazdów o długości 12 metrów i 50 przegubowców o długości 12 metrów.

Do końca 2024 roku planowane są kolejne przetargi na 160 pojazdów elektrycznych, w tym 20 dziewięciometrowych MIDI, 60 dwunastometrowych MAXI oraz 80 przegubowych MEGA. Na realizację tych planów MZA liczy na wsparcie finansowe z funduszy Unii Europejskiej.

Miejskie Zakłady Autobusowe (w Warszawie posiadają obecnie cztery czynne zajezdnie autobusowe. Piąta, najnowsza zajezdnia przy ul. Płochocińskiej 33 na Białołęce zostanie przekształcona w nowoczesną bazę z infrastrukturą do ładowania autobusów elektrycznych. MZA to największy przewoźnik komunikacji miejskiej w Polsce, który ma ok. 1400 autobusów na 200 liniach w Warszawie i okolicach.

Komentarze