Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MVK Miszkolc z testem przegubowego autobusu BYD. Z węgierskiej fabryki

infobus
01.08.2024 15:01
0 Komentarzy

MVK w Miszkolcu testował pierwszy przegubowy autobus elektryczny BYD wyprodukowany w Komáromie – węgierskiej fabryce autobusów BYD.

Do tej pory chiński producent skupiał się wyłącznie na wersji solo autobusu przeznaczonej na rynek europejski.

Spis treści:

  1. Jaką pojemność akumulatorów ma testowany przegubowy autobus elektryczny BYD B18 w Miszkolcu i jaki jest jego zasięg według producenta?
  2. W jaki sposób można ładować akumulatory w przegubowym autobusie elektrycznym BYD B18?
  3. Jakie nowe funkcje i systemy bezpieczeństwa zostały zastosowane w przegubowym autobusie elektrycznym BYD B18 zgodnie z unijnymi przepisami?

Testowy przegubowiec

Wersja demonstracyjna BYD B18 kursowała na kilku różnych trasach w Miszkolcu do połowy czerwca. Przewozy pasażerów odbywały się bezpłatnie. Testowany autobus demonstracyjny o długości 18,15 m wyposażony jest w akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o łącznej pojemności energii elektrycznej 511 kWh, co według producenta umożliwia przejechanie 400 kilometrów. Akumulatory można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i za pomocą pantografu na dachu. Za napęd odpowiada podwozie bramowe EQ13 wyposażone w dwa silniki elektryczne w piastach kół o mocy 150 kW na ostatniej osi.

MVK Miszkolc z testem przegubowego autobusu BYD. Z węgierskiej fabryki – fot. MVK Miszkolc

…z węgierskiej fabryki

Pierwszy przegubowy autobus elektryczny BYD wyprodukowany na Węgrzech jest wyposażony w kamery zastępujące lusterka zewnętrzne, system bezpieczeństwa monitorujący martwe pole i wiele więcej, zgodnie z nowymi przepisami unijnymi. BYD B18 przybył do Miszkolca (Miškolce) po testach w Budapeszcie i Lublanie. Autobus elektryczny o długości 18,1 m, mieszczący 140 pasażerów, jest najkrótszym przedstawicielem obecnej linii przegubowej BYD. Chiński producent oferuje jeszcze dłuższy model B19 o długości 18,75 m z akumulatorami o mocy aż 563 kWh i zasięgu do 470 km.

Długoterminowe plany BYD obejmują produkcję na Węgrzech pojazdów przeznaczonych na rynek europejski. Dotychczas były to autobusy solowe. Montaż wersji przegubowych odbywał się wyłącznie w fabrykach zagranicznych.

Od sierpnia 2022 r. w Miszkolcu kursuje 10 autobusów elektrycznych BYD K9UD. W kwietniu 2024 r. MVK ogłosiło, że przekroczyły 10 mln przejechanych kilometrów. Zgodnie z trwającym przetargiem do istniejącej floty pojazdów dołączy jeszcze 9 autobusów elektrycznych, z czego 3 będą przegubowe, a także jeden autobus wodorowy.

Komentarze