MVK Miszkolc z testem przegubowego autobusu BYD. Z węgierskiej fabryki
MVK w Miszkolcu testował pierwszy przegubowy autobus elektryczny BYD wyprodukowany w Komáromie – węgierskiej fabryce autobusów BYD.
Do tej pory chiński producent skupiał się wyłącznie na wersji solo autobusu przeznaczonej na rynek europejski.
Spis treści:
- Jaką pojemność akumulatorów ma testowany przegubowy autobus elektryczny BYD B18 w Miszkolcu i jaki jest jego zasięg według producenta?
- W jaki sposób można ładować akumulatory w przegubowym autobusie elektrycznym BYD B18?
- Jakie nowe funkcje i systemy bezpieczeństwa zostały zastosowane w przegubowym autobusie elektrycznym BYD B18 zgodnie z unijnymi przepisami?
Testowy przegubowiec
Wersja demonstracyjna BYD B18 kursowała na kilku różnych trasach w Miszkolcu do połowy czerwca. Przewozy pasażerów odbywały się bezpłatnie. Testowany autobus demonstracyjny o długości 18,15 m wyposażony jest w akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o łącznej pojemności energii elektrycznej 511 kWh, co według producenta umożliwia przejechanie 400 kilometrów. Akumulatory można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i za pomocą pantografu na dachu. Za napęd odpowiada podwozie bramowe EQ13 wyposażone w dwa silniki elektryczne w piastach kół o mocy 150 kW na ostatniej osi.
…z węgierskiej fabryki
Pierwszy przegubowy autobus elektryczny BYD wyprodukowany na Węgrzech jest wyposażony w kamery zastępujące lusterka zewnętrzne, system bezpieczeństwa monitorujący martwe pole i wiele więcej, zgodnie z nowymi przepisami unijnymi. BYD B18 przybył do Miszkolca (Miškolce) po testach w Budapeszcie i Lublanie. Autobus elektryczny o długości 18,1 m, mieszczący 140 pasażerów, jest najkrótszym przedstawicielem obecnej linii przegubowej BYD. Chiński producent oferuje jeszcze dłuższy model B19 o długości 18,75 m z akumulatorami o mocy aż 563 kWh i zasięgu do 470 km.
Długoterminowe plany BYD obejmują produkcję na Węgrzech pojazdów przeznaczonych na rynek europejski. Dotychczas były to autobusy solowe. Montaż wersji przegubowych odbywał się wyłącznie w fabrykach zagranicznych.
Od sierpnia 2022 r. w Miszkolcu kursuje 10 autobusów elektrycznych BYD K9UD. W kwietniu 2024 r. MVK ogłosiło, że przekroczyły 10 mln przejechanych kilometrów. Zgodnie z trwającym przetargiem do istniejącej floty pojazdów dołączy jeszcze 9 autobusów elektrycznych, z czego 3 będą przegubowe, a także jeden autobus wodorowy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze