MPK Zduńska Wola wyprzedaje stare autobusy. Przed kolejną dostawą elektrobusów
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Zduńskiej Woli wystawiło na sprzedaż dwa 15-letnie autobusy marki Autosan.
To kolejny krok w procesie wymiany floty na nowszą i bardziej ekologiczną. Przetarg potrwa do 19 lipca 2025 roku, a oferty należy składać do godziny 12:00. O umowie na nowe elektryki dla MPK pisaliśmy już wcześniej w TransIndo.
Rozkład jazdy:
- Jakie modele autobusów elektrycznych MPK Zduńska Wola planuje wprowadzić do floty w 2026 roku?
- Do kiedy można składać oferty na zakup autobusów Autosan Sancity 12 LF?
- Ile kilometrów przejechał autobus EZD SP57 oferowany przez MPK Zduńska Wola?
Dwa bociany
Sprzedaż pojazdów to efekt sukcesywnie prowadzonej modernizacji taboru. W miejsce wysłużonych diesli, Zduńska Wola inwestuje w autobusy elektryczne. Już teraz MPK ma sześć takich pojazdów, a kolejne dwa – midibusy Solaris Urbino 9 LE electric – trafią do miasta w 2026 roku na mocy umowy podpisanej w kwietniu.
Oba wystawione na sprzedaż autobusy Autosan Sanciry 12 LF mają za sobą intensywną eksploatację:
- pierwszy, z numerem rejestracyjnym EZD SP57, wyposażony jest w silnik o pojemności 7.790 cm³ i ma na liczniku 443.473 km;
- drugi – z silnikiem 6.692 cm³ – przejechał 307.515 km.
Zainteresowani zakupem mogą zapoznać się z ofertą bezpośrednio w siedzibie MPK Zduńska Wola. Autobusy są technicznie sprawne i gotowe do dalszej eksploatacji lub adaptacji do innych celów. Szczegóły na https://mpk.zdunskawola.net/kup-autosana-model-sancity-albo-dwa/
Nowa flota
Nowe elektryczne Solarisy Urbino 9 LE electric, które wkrótce zasilą flotę przewoźnika, to kompaktowe, ale pojemne pojazdy. Każdy z nich może przewieźć do 60 pasażerów, oferując klimatyzowane wnętrze, nowoczesne oświetlenie oraz ładowarki USB w poręczach. Zakup współfinansowany jest w ramach „Zielonego Transportu Publicznego 3.0” ze wsparciem Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
MPK Zduńska Wola od 2023 roku konsekwentnie rozwija segment niskoemisyjnego transportu publicznego. Miasto deklaruje, że na tym nie poprzestanie – prowadzone są działania mające na celu pozyskanie kolejnych środków zewnętrznych na dalszą rozbudowę floty.
Modernizacja z jednej strony wpisuje się w ogólnopolski trend odchodzenia od diesla, z drugiej – pokazuje, jak samorządy mogą racjonalnie i etapowo zmieniać oblicze lokalnej komunikacji. A dla fanów motoryzacji i przedsiębiorców – to okazja, by kupić prawdziwy miejski autobus z historią.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze