Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Radom w ofensywie – kupi jeszcze 10 autobusów spalinowych. Przez leasing

infobus
08.09.2025 11:01
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu ogłosiło przetarg na dostawę 10 fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI.

Wszystkie mają być zasilane olejem napędowym, w formule leasingu operacyjnego na 10 lat. Zamówienie opublikowano 8 września 2025 r. O poprzednim zamówieniu na diesle (z wyborem oferty od Solarisa i PKO Leasing) MPK pisaliśmy w TransInfo tutaj.

    Rozkład jazdy:

    1. Ile autobusów i w jakiej formule pozyska MPK Radom w ramach przetargu ogłoszonego 8 września 2025 r.?
    2. Jakie najważniejsze wymagania techniczne i wyposażeniowe określono dla oferowanych pojazdów w tym postępowaniu?
    3. Do kiedy mają zostać dostarczone autobusy i jakie kryteria zdecydują o wyborze wykonawcy?
    MPK Radom w ofensywie - kupi jeszcze 10 autobusów spalinowych. Przez leasing
    MPK Radom w ofensywie – kupi jeszcze 10 autobusów spalinowych. Przez leasing

    Leasingowe zamówienie z Radomia

    8 września 2025 r. ruszyło radomskie zamówienie na dostawę 10 niskopodłogowych autobusów klasy I kategorii MAXI zasilanych olejem napędowym. Autobusy mają być jednej marki i fabrycznie nowe, z pełnym wyposażeniem zgodnym ze specyfikacją zawartą w dokumentacji przetargowej. Zamówienie dotyczy dostawy pojazdów w formule leasingu operacyjnego na okres 120 miesięcy, z płatnością w formie równych miesięcznych rat, liczonych od daty protokolarnego odbioru autobusów.

    Autobusy mają mieć długość od 12 do 12,2 m, szerokość maksymalną 2,55 m oraz wysokość z klimatyzacją do 3,45 m. Pojazdy mają oferować min. 90 miejsc, w tym min. 24 siedzące (z czego co najmniej 8 dostępnych z poziomu niskiej podłogi). Zgodnie z wymaganiami, napęd stanowić ma silnik diesla spełniający normę EURO VI, o mocy co najmniej 200 kW i momencie obrotowym minimum 1000 Nm, z pojemnością skokową nie mniejszą niż 6,5 l.

    Zamawiający wymaga m.in.:

    • automatycznej skrzyni biegów z retarderem,
    • zbiornika paliwa min. 250 l wykonanego z materiału odpornego na korozję,
    • kabiny kierowcy częściowo oddzielonej i zamykanej,
    • klimatyzacji pasażerskiej o mocy min. 25 kW i niezależnego systemu dla kabiny kierowcy,
    • urządzeń diagnostycznych (z 10-letnią aktualizacją) do obsługi silnika i skrzyni biegów,
    • portów USB (3 podwójne w przestrzeni pasażerskiej, 1 w kabinie kierowcy),
    • pełnego wyposażenia z zakresu informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa (autokomputer, radiotelefon, tablice LED, przyciski STOP itd.).
    MPK Radom w ofensywie - kupi jeszcze 10 autobusów spalinowych. Przez leasing
    MPK Radom w ofensywie – kupi jeszcze 10 autobusów spalinowych. Przez leasing

    Przetargowe wymagania

    Dostawa wszystkich autobusów powinna nastąpić do 31 marca 2027 r., a odbiór końcowy będzie wymagał ich wcześniejszej rejestracji w Radomiu. Wadium nie jest wymagane, ale wybrany wykonawca będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości oferty.

    W przetargu obowiązuje dyrektywa 2014/25/UE, a minimalny udział produktów pochodzących z UE lub krajów objętych równoprawnym traktowaniem musi wynosić ponad 50% (wartościowo).

    Na oferty zamawiający czeka do 10 października 2025 r. (do godz. 10:00), a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

    Cena brutto – 80%
    Kryterium techniczne – 20%

    Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: SWZ – MPK Radom

    MPK Radom w ofensywie - kupi jeszcze 10 autobusów spalinowych. Przez leasing
    MPK Radom w ofensywie – kupi jeszcze 10 autobusów spalinowych. Przez leasing

    Zakupowe tło

    MPK Radom od kilku lat konsekwentnie uzupełnia swoją flotę autobusów spalinowych. Najważniejsze kontrakty to:

    • 24 stycznia 2025 r. pięć nowych autobusów MAN Lion’s City 12 w barwach MPK wyjechało na ulice Radomia w ramach sieci Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Zakup nowego taboru to efekt leasingu o wartości ponad 7,1 mln zł. Dostawa autobusów była możliwa dzięki współpracy z MAN Truck & Bus Polska oraz PKO Leasing.
    • Przetarg na leasing (luty – marzec 2025): MPK ogłosiło przetarg na 10 fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI (12 m, silnik diesel), w leasingu operacyjnym, z terminem dostaw zaplanowanym na lata 2025–2026 (TransInfo). Jedyna oferta pochodziła od konsorcjum Solaris Bus & Coach + Millennium Leasing – za kwotę 24 984 670,20 zł brutto (2 030 867 zł netto/szt.) – mieszcząca się w budżecie 28 583 521,85 zł brutto
    • 2025: MPK Radom zamówiło 20 fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI (12 m) zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) – od MAN Truck & Bus Polska. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Rozwój ekologicznej komunikacji publicznej…”, z dofinansowaniem z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) – program „Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027”Wartość projektu oscylowała wokół około 39,08 mln zł brutto, z unijnym wsparciem ok. 27 mln zł (85 %) (TransInfo).
    • 2024 – odbiory 2025: MPK zleciło także MAN dostawę 20 autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz 10 ładowarek stacjonarnych. Dostawy miały być realizowane w ramach projektu „Zielony Transport Publiczny 3.0”. To była jedna z największych umów MAN Truck & Bus Polska w kraju. Projekt oczekiwał dofinansowania w wysokości ponad 73 mln zł (w tym ~65,9 mln zł dotacji) (TransInfo).

    Komentarze