MPK Poznań otworzyło dwie oferty na MINI autobusy. Kto chce dostarczyć minibusy?
8 września 2025 r. poznaliśmy oferty w przetargu na dostawę autobusów typu MINI o napędzie konwencjonalnym dla MPK Poznań.
W postępowaniu chodziło o zakup pięciu pojazdów klasy I z opcją rozszerzenia dostawy o kolejne dziesięć jednostek. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
Pięć z dużą opcją
Poznańskie zamówienie obejmuje zakup autobusów klasy MINI, przeznaczonych do obsługi mniej obciążonych linii komunikacyjnych. W postępowaniu chodzi o dostawę 5 autobusów w zamówieniu podstawowym oraz opcję rozszerzenia o kolejne 10 sztuk, co daje łącznie 15 pojazdów. To część strategii MPK, która zakłada zwiększenie elastyczności i dostępności transportu publicznego w mniej zurbanizowanych lub ciasnych rejonach aglomeracji.
Zamawiający oczekuje pojazdów o długości 7,5–8,0 metrów, z napędem wysokoprężnym (Euro 6), mocą co najmniej 120 kW oraz zasięgiem min. 400 km. Minibusy mają być wyposażone w rozbudowane komponenty systemu PEKA, ergonomiczne kabiny kierowcy oraz nowoczesne systemy informacji pasażerskiej – w tym wyświetlacze LED i LCD.
Kwota przewidziana na realizację zamówienia podstawowego wynosi 5.535.000 PLN brutto (czyli 4.500.000 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus MINI na poziomie 900.000 PLN netto. Z kolei wartość budżetu przewidzianego na realizację pełnego zamówienia (5+10 sztuk) wynosi 17.527.500 PLN brutto (14.250.000 PLN netto), co oznacza cenę jednostkową netto na poziomie 950.000 PLN netto.
Do postępowania wpłynęły dwie oferty:
- Biedulewicz Jerzy Jan – Przedsiębiorstwo Usługowe Bus Service z Augustowa – 13.191.750 PLN brutto / 10.725.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus MINI na poziomie 715.000 PLN netto przy założeniu dostawy 15 pojazdów,
- MERCUS PSQ Sp. z o.o. z Warszawy – 13.431.600 PLN brutto / 10.920.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto na poziomie 728.000 PLN netto.
Obie oferty mieszczą się nie tylko w limicie dla zamówienia podstawowego, ale także w budżecie dla opcji rozszerzonej. Najtańsza propozycja pod względem ceny brutto i netto została złożona przez Bus Service z Augustowa, jednak to MERCUS PSQ jest dobrze znany MPK Poznań – co może mieć znaczenie przy ocenie gotowości technicznej i doświadczenia. Ostateczna decyzja zostanie podjęta na podstawie następujących kryteriów przetargowych:
✅ Cena – 70%
✅ Właściwości techniczno-eksploatacyjne – 20%
✅ Warunki gwarancji – 6%
✅ Gotowość techniczna – 4%
Szczegóły techniczne
MPK preferuje autobusy w pełni niskopodłogowe, z funkcją dodatkowego obniżenia zawieszenia, zawieszeniem pneumatycznym na drugiej osi i układem drzwi 2–2. Istotne znaczenie ma również niskie zużycie paliwa oraz kompatybilność z istniejącą infrastrukturą ITS w Poznaniu. Siedzenia mają być turystyczne – miękkie, z podłokietnikami, podnóżkami i pasami bezpieczeństwa. Kabina kierowcy musi być wydzielona i zamykana.
Dostawa pojazdów powinna nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie:👉 Szczegółowe informacje o zamówieniu na AL.0140.07.2025
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze