MPK Lublin ma ofertę na hybrydy plug-in. W budżecie
21 lipca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie otworzyło oferty w przetargu na dostawę 9 autobusów klasy I kategorii MEGA hybrydowych typu plug-in. O ogłoszeniu przetargu na dostawę kolejnych nowych hybryd pisaliśmy już w InfoBusie tutaj.
Do zamawiającego zgłosiła się tylko jedna firma – Solaris. Przypomnijmy, że zamówienie realizowane jest w ramach projektu pod nazwą: „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w mieście Lublin poprzez zakup 9 autobusów” w ramach działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy, Priorytet VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania stawia MPK Lublin dla nowych autobusów hybrydowych?
- Kto złożył ofertę na dostawę autobusów i jaką cenę zaproponował?
- Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty?
Co chciało MPK?
MPK szukało hybryd o długości od 17,5 do 18,75 m i wysokość do 3,30 m. Mają one posiadać niską podłogę na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz bez stopni we wszystkich drzwiach autobusu.
MPK wymaga, aby autobusy były napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem lub silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcje jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy Diesla. Silnik spalinowy powinien posiadać moc minimum 200 kW. Z kolei silnik (silniki) elektryczne napędu hybrydowego powinny osiągać moc co najmniej 130 kW. Magazyn energii elektrycznej musi być zabudowany w oparciu o akumulatory lub superkondensatory lub też inne urządzenia, zdolne do magazynowania energii i współpracy z systemem zarządzania energią napędu hybrydowego. Ładowanie magazynu energii będzie odbywać się przewodowo, zewnętrzną ładowarką typu Plug-in, o mocy min. 20 kW.
Miejsce pracy kierowcy to kabina zabudowana, wyprowadzona do pierwszego skrzydła drzwi przednich, tzn. tworząca przestrzeń, która jest dostępna wyłącznie dla kierowcy, oddzielona od przedziału pasażerskiego w taki sposób, aby pierwsze skrzydło drzwi przednich pozwalało na wejście wyłącznie do przestrzeni kabiny kierowcy. Konstrukcja kabiny powinna oddzielać przedział kierowcy od przestrzeni pasażerskiej w sposób ograniczający do minimum wymianę powietrza pomiędzy kabiną, a przedziałem pasażerskim. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się 4 podwójne, podświetlane porty USB (typ A), umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękkimi wkładkami w siedzisku i oparciu, łatwo wymiennymi.
Autobusy będą wyposażone w 6 kontrastowych tablic kierunkowych LED (diody w kolorze białym), posiadających układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego. Informację pasażerską uzupełnią dwie tablice informacyjne wewnętrzne (monitory LCD o przekątnej minimum 38 cali), przeznaczone do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii. Ponadto, MPK wymaga zamontowania w autobusach systemu zliczania pasażerów.
Jedna oferta
Na tak postawione wymagania – 21 lipca zgłosiła się tylko jedna firma:
- Solaris Bus & Coach sp. z o.o. – cena 32.656.500,00 PLN brutto/26.523.170,73 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Solaris Urbino 18 plug-in hybrid na poziomie 2.949.2.43,42 PLN netto.
MPK przyszykowało na nowe autobusy sumę 35.756.100 PLN. Oznacza to, że Solaris jest bardzo blisko kolejnego kontraktu dla lubelskiego przewoźnika.
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria: cenę (65%), gwarancję całopojazdową (15%), gwarancję na magazyn energii układu hybrydowego (5%), warunki techniczne (15%).
Wśród tych kryteriów, które możemy zaliczyć jako techniczne, MPK Lublin wyodrębnił następujące rozwiązania, za które przyzna najwięcej punktów:
- blokada alkoholowa w pojazdach – 25 pkt,
- system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych magazynu energii układu hybrydowego – 25 pkt,
- układ do neutralizacji patogenów chorobotwórczych (wirusów, grzybów, bakterii, itp.) – 25 pkt,
- system ogniw fotowoltaicznych o konstrukcji zalecanej przez zamawiającego – 25 pkt.
Postępowanie przetargowe można śledzić na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-15d6908d-c0f6-4058-a089-6feab1108cdd
Komentarze