Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Łomża rozstrzyga przetarg na autobusy MAXI. Z Zielonego Transportu Publicznego 3.0

infobus
07.03.2025 13:01
0 Komentarzy

6 marca 2025 roku Miasto Łomża dokonało wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę czterech autobusów elektrycznych klasy MAXI, realizowanym w ramach projektu „Rozwój zielonego transportu publicznego w Łomży – etap II”.

Postępowanie objęło dostawę fabrycznie nowych pojazdów, które mają zasilić flotę miejską i wesprzeć rozwój niskoemisyjnego transportu publicznego w regionie. Zakup i dostawa autobusów jest współfinansowana przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu „Zielony Transport Publiczny 3.0”.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych zamawia Łomża w tym przetargu?
  2. Kto złożył jedyną ofertę i jakiej marki autobusy zaoferował?
  3. Jaki budżet przewidziano na realizację zamówienia i o ile niższa była oferta wykonawcy?
MPK Łomża zamawia kolejne autobusy marki Yutong - pierwsze MIDI - od Busnex Poland.
MPK Łomża zamawia kolejne autobusy marki Yutong – pierwsze MIDI – od Busnex Poland.

Jedna oferta

Do łomżyńskiego postępowania przystąpił tylko jeden wykonawca – Busnex Poland, który zaproponował cenę 12.300.000 PLN brutto (co odpowiada 10.000.000 PLN netto). Oznacza to, że cena jednostkowa za jeden autobus Yutong E12 wyniosła 2.500.000 PLN netto.

Zamawiający przewidział budżet na poziomie 16.000.000 PLN brutto, co oznacza, że oferta przedstawiciela Yutonga jest aż o 3.700.000 PLN brutto niższa niż założone środki. To z kolei przekłada się na oszczędność rzędu około 23,13%. Tak korzystna wycena sprawiła, że komisja przetargowa mogła z powodzeniem zaakceptować jedyną złożoną ofertę, która w pełni mieściła się w budżecie i spełniała wszystkie wymagania formalne i techniczne.

Komisja dokonała oceny propozycji na podstawie sześciu kryteriów określonych w dokumentacji przetargowej. Największą wagę, bo aż 60%, miała cena ofertowa brutto. Tu Busnex otrzymał maksymalne 60 punktów. Drugim kluczowym elementem była długość gwarancji całopojazdowej – w tej kategorii wykonawca zdobył 10 punktów. Kolejne 10 punktów przyznano za gwarancję na baterie trakcyjne, a 6 punktów za zużycie energii elektrycznej w cyklu E-SORT 2. Pojemność pasażerska przyniosła Busnexowi 5 punktów, natomiast pojemność baterii trakcyjnych – kolejne 9 punktów. Łącznie oferta uzyskała komplet 100 punktów, co dało jej pewne zwycięstwo.

MPK Łomża zamawia kolejne autobusy marki Yutong- od Busnex Poland.
MPK Łomża zamawia kolejne autobusy marki Yutong – pierwsze MIDI – od Busnex Poland.

Łomżyńskie MAXI elektrobusy

Techniczne wymagania wobec zamawianych autobusów obejmowały m.in.: długość od 11,5 m do 12,2 m, szerokość do 2550 mm, wysokość do 3400 mm oraz pojemność pasażerską minimum 85 osób.

Pojazdy muszą być napędzane centralnym silnikiem elektrycznym o mocy minimum 160 kW oraz wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności co najmniej 300 kWh. Gwarancja na autobusy musi wynosić minimum 6 lat, a na baterie 9 lat.

Zasięg na jednym ładowaniu powinien wynosić nie mniej niż 270 km w ruchu miejskim, a ładowanie realizowane będzie przez złącze CCS Combo-2 zlokalizowane w tylnej lub bocznej części pojazdu.

Okres realizacji zamówienia wynosi 11 miesięcy od podpisania umowy. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/um_lomza

MPK Łomża rozstrzyga przetarg na autobusy MAXI. Z Zielonego Transportu Publicznego 3.0
MPK Łomża rozstrzyga przetarg na autobusy MAXI. Z Zielonego Transportu Publicznego 3.0

Zakupowe tło:

W latach 2023–2024 Łomża intensywnie rozwijała swoją flotę autobusów elektrycznych, dążąc do zwiększenia liczby pojazdów zeroemisyjnych w komunikacji miejskiej. W skrócie to:

  • W 2022 roku Łomża odebrała pierwsze autobusy elektryczne Solaris Urbino 8,9 LE electric , które pojawiły się na ulicach miasta w 2022 roku.
  • W 2023 roku miasto odebrało od Busnex Poland sześć 12-metrowych autobusów elektrycznych Yutong E12, które zasiliły flotę MPK Łomża;
  • W 2023 roku miasto ogłosiło przetarg na zakup kolejnych czterech elektrycznych autobusów miejskich o długości od 9 do 11,5 metra zdolnych pomieścić minimum 55 pasażerów. Kontrakt wygrała firma Creobus z marką Zonson. Dostawa tych pojazdów zaplanowana była na kwiecień 2024 roku.

Komentarze