Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Łódź wynajmie nowe Diesle, ale preferuje miękkie hybrydy. Analiza SWZ

infobus
01.02.2024 15:01
0 Komentarzy

MPK Łódź chce wynająć 63 nowe autobusy, z czego 15 to pojazdy jednoczłonowe, a 48 – przegubowe. Mają one być dostarczone do łódzkiego przewoźnika w formie najmu na okres 10 lat. Autobusy pojawią się w siedzibie MPK w ciągu 36 tygodni od dnia zawarcia umowy.

O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Czas na szczegółową analizę SWZ.

Na co stawia MPK Łódź?

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (80%), parametrów techniczno-użytkowych (10%), parametrów ekologicznych (10%).

W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, MPK premiuje następujące rozwiązania:

  • zastosowanie modułu hybrydowego – 20 pkt,
  • zastosowanie rozwiązań umożliwiających kontrolę i uzupełnienie materiałów eksploatacyjnych w autobusie, w jednym miejscu obsługowym – 7 pkt,
  • liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi – powyżej 14 miejsc (przegubowce) i powyżej 11 miejsc (solo) – 10 pkt,
  • zastosowanie dwóch systemów bezpieczeństwa i wspomagania – 10 pkt,
  • siedzenia pasażerskie (co najmniej korpus włącznie z uchwytem nad oparciem siedziska) wykonane z materiałów zawierających nanocząsteczki zdolne likwidować lub powstrzymywać wzrost i namnażanie się mikroorganizmów (antybakteryjne) – 3 pkt.

W kryteriach technicznych punkty będą przyznawane odrębnie za spełnienie w/w kryteriów przez autobusy solowe i przegubowe. Do zdobycia zatem łącznie jest 100 pkt. Jednocześnie zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, co oznacza, że wszystkie autobusy będą pochodziły od jednego wykonawcy.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla Łodzi mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m (jednoczłonowe) i od 17,5 do 18,5 m (przegubowe). Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz we wszystkich drzwiach, o wysokości w wejściu nie większej niż 340 mm od podłoża. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 180 kW (MAXI) i 220 kW (MEGA). MPK preferuje zastosowanie modułu hybrydowego, tj. modułu elektrycznego zintegrowanego pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów, działającego jako generator prądu podczas hamowania oraz jako silnik elektryczny wspomagający pracę jednostki spalinowej.

Stanowisko pracy kierowcy ma być oddzielone od przedziału pasażerskiego, wyposażone w pełną, zabudowaną, zamykaną kabinę, gwarantującą skuteczność działania klimatyzacji stanowiska pracy kierowcy. Wymagane jest zabudowanie prawej strony ściany kabiny kierowcy tak, aby obejmowała ona przestrzeń wraz z przednim skrzydłem pierwszych drzwi i aby kierowca niezależnie od dostępu ze środka pojazdu miał do niej również dostęp bezpośrednio z zewnątrz autobusu. Kabina będzie wyposażona m.in. w lodówkę, gniazdo USB, uchwyt na napoje. Siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tkaniny odpornej na uszkodzenia. Materiał obiciowy siedzeń będzie wykonany z tkaniny według wzoru stosowanego przez MPK, zawierającego jego logo. Zarówno przedział pasażerski, jak i kabina kierowcy będą klimatyzowane.

System informacji pasażerskiej to tablice kierunkowe wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze białym. W środku znajdzie się tablica wewnętrzna podsufitowa, umieszczona w osi podłużnej autobusu za kabiną kierowcy – z napisem dwurzędowym, umożliwiająca wyświetlanie numeru linii (możliwość wyświetlenia numeru w inwersji kolorystycznej, a także z obwódką), nazwę przystanku końcowego oraz pośrednich oraz bloku napisów informacyjnych i komunikatów specjalnych jak zmiana przebiegu trasy, aktualna data, godzina, itp.; w sekwencji statycznej i płynącej. Tablica może być wykonana w technologii LCD lub LED. Dodatkowo zamawiający wymaga montażu elektronicznej tablicy dwustronnej LCD z uchwytami do zamocowania wewnątrz pod sufitem, umożliwiające prezentowanie reklam, numeru linii, nazwę przystanku końcowego oraz pośrednich oraz bloku napisów informacyjnych i komunikatów specjalnych jak zmiana przebiegu trasy, aktualna data, godzina, itp.; w sekwencji statycznej i płynącej i innych treści graficznych i tekstowych.

Łódzki klasyk?

MPK Łódź dość mocno stawia na cenę wynajmowanych autobusów. Waga tego kryterium to aż 80%. W tym przypadku trudno o inne typy jak Solaris czy też Mercedes z modelem Conecto. To właśnie na tych dwóch producentów stawiamy podczas otwarcia ofert. O tym, kto złoży ofertę przekonamy się w dniu 15 lutego.

Więcej przetargowych informacji można znaleźć na stronie: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/875109

Komentarze