Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Kraków rozstrzyga oponiarski przetarg. Kontrakt dla dwóch firm

infobus
10.02.2025 09:04
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie rozstrzygnęło trzyzadaniowy przetarg na dostawę fabrycznie nowych opon do autobusów. Postępowanie dotyczyło dostawy łącznie minimum 1.710 opon.

Zamawiający otrzymał oferty od czterech wykonawców. Z tego – do realizacji zamówienia wybrał dwie firmy. Umowy z wybranymi wykonawcami mają być zawarte na okres 12 miesięcy.

Rozkład jazdy:

  1. Ile fabrycznie nowych opon obejmowało zamówienie MPK Kraków?
  2. Jakie firmy wygrały przetarg na dostawę opon?
  3. Jakie kryterium zdecydowało o wyborze najkorzystniejszej oferty?
MPK Kraków rozstrzyga oponiarski przetarg. Kontrakt dla dwóch firm fot. MPK Kraków
MPK Kraków rozstrzyga oponiarski przetarg. Kontrakt dla dwóch firm / fot. MPK Kraków

Sukcesywna dostawa opon

MPK szukało firmy, której zadaniem będą sukcesywne dostawy fabrycznie nowych opon dla autobusów komunikacji miejskiej. Chodzi o trzy typy opon:

  • 275/70R R-22,5 (minimalny indeks nośności 152/148J) – minimalna liczba zamawianych opon to 250 sztuk – zadanie 1,
  • 275/70R R-22,5 (minimalny indeks nośności 152/149J) – minimalna liczba zamawianych opon to 1.400 sztuk – zadanie 2,
  • 245/70 R-19,5 (minimalny indeks nośności 136L/134L) – minimalna liczba zamawianych opon to 60 sztuk – zadanie 3.

Wykonawcy oferujący opony w zadaniach 1 i 2 muszą zagwarantować ich przebieg na minimum 150.000 km, zaś w zadaniu 3 – 170.000 km. Oferowane opony muszą być fabrycznie nowe, nie starsze niż 12 miesięcy od daty produkcji, niebieżnikowane.

Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie, w miarę potrzeb MPK, w oparciu o indywidualnie składane zamówienia określające liczbę zamawianych opon oraz miejsce dostawy. Wykonawca będzie odpowiedzialny także za gospodarowanie odpadami tj. oponami odebranymi od zamawiającego i będzie ponosić koszty z tym związane.

MPK Kraków rozstrzyga oponiarski przetarg. Kontrakt dla dwóch firm / fot. MPK Kraków
MPK Kraków rozstrzyga oponiarski przetarg. Kontrakt dla dwóch firm / fot. MPK Kraków

Kontrakt na opony dla dwóch firm

Przypomnijmy, że 9 grudnia do zamawiającego wpłynęły oferty od czterech firm zainteresowanych dostawą opon.

W zadaniu 1 swoje propozycje przedstawili:

  • JMK sp. z o.o. – cena 727.176,00 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 2.908,70 PLN brutto,
  • Moto Budrex sp. z o.o. – cena 744.396,00 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 2.977,58 PLN brutto,
  • COLMEC sp. z o.o. – cena 885.600,00 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 3.542,40 PLN brutto.

W zadaniu 2 MPK uzyskało oferty od:

  • Moto Budrex sp. z o.o. – cena 3.304.087,50 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 2.360,06 PLN brutto,
  • TRANSBUD NOWA HUTA S.A. – cena 3.075.922,50 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 2.197,09 PLN brutto,
  • COLMEC sp. z o.o. – cena 3.179.242,50 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 2.270,89 PLN brutto.

Przechodzimy do zadania 3, w którym oferty wpłynęły od:

  • JMK sp. z o.o. – cena 160.859,40 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 2.680,99 PLN brutto,
  • Moto Budrex sp. z o.o. – cena 165.336,60 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 2.755,61 PLN brutto,
  • COLMEC sp. z o.o. – cena 207.870,00 PLN brutto, co daje koszt jednej opony na poziomie 3.464,50 PLN brutto.
MPK Kraków rozstrzyga oponiarski przetarg. Kontrakt dla dwóch firm / fot. MPK Kraków
MPK Kraków rozstrzyga oponiarski przetarg. Kontrakt dla dwóch firm / fot. MPK Kraków

I jeszcze budżet MPK na poszczególne zadania. Są to następujące sumy:

  • zadanie 1 – 871.725,60 PLN,
  • zadanie 2 – 3.776.045,88 PLN,
  • zadanie 3 – 192.647,52 PLN.

Zatem MPK w każdym z zadań otrzymał oferty, które mieściły się w budżecie.

O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydowała cena. I tak – w zadaniu nr 1 i 3, miejski przewoźnik wybrał oferty od firmy JMK. Z kolei w zadaniu nr 2 – najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Transbud Nowa Huta.

Więcej informacji o oponach do autobusów MPK znajduje się na stronie: https://mpk-krakow.logintrade.net/zapytania_email,181075,a156047a33da579ed42ab9803c9979de.html

Komentarze