Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Inowroclaw będzie miało pierwsze autobusy elektryczne MINI i MIDI. Z EFRR

infobus
28.05.2025 09:05
0 Komentarzy

Miasto Inowrocław ogłosiło przetarg na dostawę czterech elektrycznych autobusów miejskich wraz z infrastrukturą ładowania typu plug-in.

To kolejny krok samorządu w stronę nowoczesnego i przyjaznego dla środowiska transportu publicznego. O poprzednim zamówieniu z ZTP 3.0 które wygrał Solaris – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile i jakiej klasy autobusy elektryczne chce kupić Inowrocław w ramach nowego przetargu?
  2. Jakie wyposażenie mają zawierać dostarczone ładowarki?
  3. Jakie są trzy główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
MPK Inowroclaw będzie miało pierwsze autobusy elektryczne MINI i MIDI. Z EFRR
MPK Inowroclaw będzie miało pierwsze autobusy elektryczne MINI i MIDI. Z EFRR

Dwa plus dwa

28 maja 2025 roku opublikowano inowrocławskie zamówienie, w ramach którego przewidziano dostawę dwóch autobusów klasy MINI (7,5–8,8 m) i dwóch klasy MIDI (9,0–10,8 m), w pełni przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie pojazdy mają być jednoczłonowe, niskopodłogowe lub niskowejściowe, fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku. Każdy autobus musi mieć m.in. miejsce dla wózka inwalidzkiego, strefę dla wózka dziecięcego i minimum sześć siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi.

Do obowiązków wykonawcy należeć będzie również dostarczenie dwóch mobilnych ładowarek dwustanowiskowych typu plug-in (z mocą 40–80 kW), przystosowanych do pracy non stop w warunkach zewnętrznych, wyposażonych w zabezpieczenia przed nieautoryzowanym użyciem oraz system CCS, Type 2.

Wykonawca musi też przeprowadzić szkolenie dla 10 kierowców i 6 mechaników oraz zapewnić serwis, licencje i wsparcie techniczne zgodnie z warunkami SWZ. Autobusy mają być częścią jednolitej rodziny produktowej jednego producenta.

Zamówienie realizowane będzie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021–2027 z dofinansowaniem z EFRR. Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

MPK Inowroclaw będzie miało pierwsze autobusy elektryczne MINI i MIDI. Z EFRR
MPK Inowroclaw będzie miało pierwsze autobusy elektryczne MINI i MIDI. Z EFRR

Przetargowe wymagania

Na oferty zamawiający czeka do 30 czerwca 2025, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • Cena brutto – 60%
  • Parametry techniczne układu napędowego – 25%
  • Parametry techniczne nadwozia – 15%

Przy ocenie ofert zastosowanie ma Dyrektywa 2014/24/UE. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: https://inowroclaw.ezamawiajacy.pl

MPK Inowroclaw będzie miało pierwsze autobusy elektryczne MINI i MIDI. Z EFRR
MPK Inowroclaw będzie miało pierwsze autobusy elektryczne MINI i MIDI. Z EFRR

Zakupowe tło

Na koniec warto przypomnieć, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Inowrocławiu od kilku lat konsekwentnie modernizuje swoją flotę, stawiając na pojazdy ekologiczne:

  • 2015: MPK Inowrocław zakupiło łącznie 12 nowych pojazdów — 10 autobusów hybrydowych od Volvo oraz 2 w pełni elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric. Pojazdy te wyposażono w niską podłogę, rampy dla wózków, systemy informacji pasażerskiej i monitoring. Inwestycja była współfinansowana ze środków unijnych.
  • 2024: Miasto ogłosiło przetarg na zakup pięciu 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania. Pojazdy miały pomieścić co najmniej 70 pasażerów, z czego 20 na miejscach siedzących, i być wyposażone w baterie opojemności minimum 250 kWh, zapewniające zasięg co najmniej 200 km. (
  • 2025: W lutym podpisano umowę z firmą Solaris Bus & Coach na dostawę pięciu nowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric. Wartość kontraktu wyniosła ponad 15,8 mln zł, z czego blisko 13 mln zł stanowiło dofinansowanie unijne z ZTP 3.0

Komentarze