MPDM Mława zależy na elektrobusach z długą gwarancją i szybką dostawą. Analiza SWZ
W toku jest przetarg Mławskiego Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego MPDM na dostawę dwóch autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania.
Będą to pojazdy klasy I kategorii MIDI. Zamówienie jest dofinasowane w ramach inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. O ogłoszeniu przetargu na te pojazdy pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Teraz sprawdzamy, jakie będą to konstrukcje.
Rozkład jazdy:
- Jaką długość mają mieć autobusy elektryczne zamawiane przez MPDM Mława?
- Jaka minimalna pojemność baterii została określona w specyfikacji przetargu?
- Jakie cztery kryteria będą decydować o wyborze oferty w przetargu MPDM?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie punktował wykonawców w czterech kryteriach:
- ceny – 60 pkt,
- terminu dostawy – 8 miesięcy – 20 pkt,
- okresu rękojmi i gwarancji na cały autobus – 84 miesiące – 10 pkt,
- okresu rękojmi i gwarancji na baterie trakcyjne – 10 lat – 10 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy elektryczne dla MPDM Mława mają mieć długość od 8,5 do 9,0 m. Ich wysokość maksymalna nie może przekroczyć 3,3 m. Wymiana pasażerów odbywać się będzie poprzez drzwi w układzie 1-2-0. Wysokość podłogi od podłoża to max. 340 mm, na całej długości autobusu bez stopni poprzecznych. Dostęp do wszystkich drzwi ma być możliwy bezpośrednio z niskiej podłogi.
Pojazdy będą napędzane silnikiem elektrycznym centralnym lub dwoma silnikami w piastach, o mocy min. – 160 kW. Zamawiający wymaga, aby minimalna pojemność baterii wynosiła 250 kWh. Ma to pozwolić na zasięg autobusów rzędu 250 km, przy czym przy takiej odległości, ma jeszcze pozostać 15% pojemności baterii. Ładowanie baterii odbywać się będzie przez wtyczkę plug-in.
Miejsce pracy kierowcy, to kabina półzamknięta z klimatyzacją. Drzwi kabiny będą wyposażone w okienko do sprzedaży biletów. Do dyspozycji kierowcy będzie wieszak na ubranie.
Siedzenia pasażerskie mają być odporne na akty wandalizmu, o dużych walorach estetycznych, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Wkładki siedziska i oparcia (łatwo wymienialne) będą wyklejone wykładziną tapicerowaną.
System informacji pasażerskiej to elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe wykonane w technologii LED koloru bursztynowego. Wewnątrz znajdzie się wyświetlacz boczny o przekątnej 38 cali (informacje o trasie przejazdu danej linii, oznaczenie linii w postaci alfanumerycznej, nazwa przystanku końcowego, przebieg trasy aktualny dla danego kursu w formie graficznej informacji „koraliki”) i podsufitowy o przekątnej min. 20 cali (przeznaczony do emisji przekazu informacyjno-reklamowego).
Ponadto, autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.
Podsumowanie
Z racji kryteriów oceny ofert – takich jak termin dostawy i okres gwarancji, o to zamówienie mogą konkurować dostawcy chińskich marek elektrobusów. Oczywiście nie jest wykluczone, że pojawi się ktoś inny – np. Solaris, który także spełnia wymogi SWZ. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 29 sierpnia.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2314f2c3-0a4f-4d99-b51f-23dc75b7c55b
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze