Mława wybiera autobus szkolny od VBI Busimport. Otokar poza oceną
2 czerwca 2025 roku Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Mławie ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę autobusu szkolnego w ramach programu „Autobusy dla mazowieckich szkół”.
Postępowanie zakończyło się zwycięstwem firmy VBI Busimport PL Sp. z o.o., która jako jedyna zdobyła komplet punktów w obu kryteriach. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakiej marki autobus szkolny został wybrany przez MOSiR w Mławie w czerwcu 2025 roku?
- Ile wynosiła cena brutto oferty złożonej przez zwycięską firmę VBI Busimport PL?
- Jakie dwa kryteria zadecydowały o wyborze oferty w przetargu?
Jeden gimbus
Postępowanie dotyczyło dostawy jednego fabrycznie nowego autobusu szkolnego, który posłuży do codziennego dowozu uczniów do placówek oświatowych na terenie miasta Mława. Kontrakt był realizowany w ramach regionalnego programu wsparcia, współfinansowanego przez samorząd województwa mazowieckiego. Autobus miał spełniać rygorystyczne wymagania techniczne: min. 35 miejsc siedzących, klimatyzację, windę dla wózków inwalidzkich, silnik diesla Euro 6 oraz zgodność z przepisami o ruchu drogowym dla pojazdów szkolnych. Postępowanie przeprowadzono w trybie podstawowym, a o wyborze zadecydowała punktacja za cenę oraz długość gwarancji.
W postępowaniu oceniono dwie oferty. Najtańszą złożyła firma VBI Busimport PL, oferując model Isuzu Grand Toro w cenie 960.384 PLN brutto (780.800 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus szkolny na poziomie 780.800 PLN netto. Druga propozycja należała do Bus Trans Technik, który zaoferował model Otokar Navigo U za 998.637 PLN brutto (812.720 PLN netto). Obie firmy zadeklarowały identyczny poziom gwarancji: 60 miesięcy.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 873.183,15 PLN brutto (709.900 PLN netto). Oznacza to, że obie oferty przekroczyły zaplanowany budżet, przy czym propozycja VBI była bliższa założeniom finansowym, przewyższając limit o ok. 87.000 PLN brutto, podczas gdy oferta Bus Trans Technik była wyższa o ponad 125.000 PLN brutto. Natomiast w ostatecznym raporcie brakuje oceny dla pojazdu marki Otokara, co może świadczyć o tym, że ta oferta została odrzucona.
Decyzja o wyborze wykonawcy została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena brutto – 60%
✅ wydłużenie gwarancji powyżej 24 miesięcy – 40%
Specyfikacja techniczna
Zamawiany autobus ma mieć maksymalną długość 8,6 m, dopuszczalną masę całkowitą min. 11.200 kg oraz silnik o mocy co najmniej 145 kW, spełniający normę emisji EURO 6. Pojazd musi być wyposażony w dachową klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, pełnowymiarowe koło zapasowe, systemy EBS i ESC, ogrzewanie konwektorowe, indywidualne nawiewy, kamerę cofania oraz windę dla osoby z niepełnosprawnością.
Autobus powinien być pomalowany na pomarańczowo, oznakowany zgodnie z wymogami dla pojazdów szkolnych i wyprodukowany w 2025 roku, z przebiegiem nieprzekraczającym 3.500 km. Czas dostawy będzie uzależniony od zapisów zawartych w umowie z wybranym dostawcą.
Szczegółowe we informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6ce065be-e8e1-4e21-8617-d1aeb2281aa9
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze