Mława w elektrycznym debiucie wybrała autobusy Yutong E9. Trafią do MPDM
17 września 2025 roku Mławskie Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe (MPDM) ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych oraz mobilnej stacji ładowania.
Kontrakt trafił do firmy Busnex Poland, która była jedynym oferentem w tym postępowaniu. Projekt jest współfinansowany z Krajowego Planu Odbudowy w ramach konkursu CUPT-KPO. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto został wybrany dostawcą dwóch autobusów elektrycznych dla Mławy?
- Jaką cenę zaproponował Busnex Poland i o ile przekroczyła ona budżet zamawiającego?
- Jakie były kluczowe wymagania techniczne wobec zamawianych autobusów?
Dwa elektryki
Przetarg w Mławie dotyczył zakupu dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI oraz mobilnej stacji ładowania, które mają obsługiwać miejskie linie komunikacyjne. Pojazdy muszą stanowić jednolitą serię pod względem marki i typu oraz być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Wymogiem była również pełna niskopodłogowość, przystosowanie do przewozu osób o ograniczonej mobilności oraz kompatybilność ze stacją ładowania dostarczaną w ramach tego samego zamówienia.
MPDM podkreślało także znaczenie dostępności serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego w odległości nie większej niż 100 km od Mławy.
Projekt jest współfinansowany z Krajowego Planu Odbudowy w ramach inwestycji G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy), a jego realizacja ma na celu zmniejszenie emisji i podniesienie standardów transportu miejskiego.
Analiza ofert
Jedyną ofertę złożyła firma Busnex Poland Sp. z o.o. z Warszawy. Cena oferty wyniosła 5.535.000 PLN brutto, czyli 4.500.000 PLN netto.
Przy dwóch autobusach i mobilnej ładowarce oznacza to, że cena jednostkowa netto za jeden model Yutong E9 wynosi około 2.250.000 PLN.
Oferta przewidywała realizację dostawy w ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy, 72-miesięczną gwarancję na cały autobus oraz 10-letnią gwarancję na baterie trakcyjne.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 5.125.000 PLN brutto, czyli 4.166.667 PLN netto.
Oznacza to, że propozycja Busnex Poland była droższa o około 410.000 PLN brutto względem budżetu, jednak mimo tej różnicy została wybrana jako najkorzystniejsza, ponieważ spełniła wszystkie warunki i kryteria oceny ofert.
Oferta Busnex Poland zdobyła 95 pkt w przetargowej punktacji i została uznana za najlepszą. Zamawiający oceniał oferty na podstawie kryteriów:
Co dalej?
✅ cena – 60%
✅ termin dostawy – 20%
✅ okres rękojmi i gwarancji na cały autobus – 10%
✅ okres rękojmi i gwarancji na baterie trakcyjne – 10%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: https://transinfo.pl/infobus/busnex-jedynym-oferentem-w-przetargu-mlawy-na-autobusy-elektryczne-z-cupt-kpo/
I na koniec opis techniczny: Zamawiający wymagał pojazdów miejskich o długości do 9 m, fabrycznie nowych, wolnych od wad i spełniających wszystkie normy homologacyjne. Autobusy muszą zapewniać co najmniej 45 miejsc dla pasażerów, być w pełni niskopodłogowe i dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Baterie trakcyjne mają charakteryzować się wysoką trwałością i być kompatybilne z mobilną stacją ładowania. Termin dostawy został określony na połowę 2026 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze