Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mińsk Mazowiecki wybiera ofertę Veramo. Polska premiera autobusów od Golden Dragon

infobus
30.04.2025 08:02
0 Komentarzy

Decyzją z 28 kwietnia 2025 r. Miasto Mińsk Mazowiecki wybrało najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę dwóch elektrycznych autobusów miejskich.

Postępowanie wygrała spółka Veramo S.A. z Elbląga, która tym samym zdobyła swój pierwszy kontrakt na poslkim rynku. Niezły początek. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie było przedmiot zamówienia w przetargu ogłoszonym przez Mińsk Mazowiecki?
  2. Która firma wygrała przetarg i jaka była cena jej oferty?
  3. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać nowe autobusy elektryczne dla Mińska Mazowieckiego?
Pierwsze takie elektryczne autobusy w Polsce – Mińsk Mazowiecki stawia na Veramo
Pierwsze takie elektryczne autobusy w Polsce – Mińsk Mazowiecki stawia na Veramo

Wybór Mińska

Przedmiotem zamówienia była dostawa dwóch nowych autobusów elektrycznych wraz z budową stanowisk do ich ładowania, w ramach projektu „Zakup 2 autobusów elektrycznych wraz z budową infrastruktury stanowisk ładowania w Mińsku Mazowieckim”. Głównym celem przedsięwzięcia jest rozwój bezemisyjnego transportu publicznego oraz poprawa jakości życia mieszkańców poprzez zmniejszenie emisji spalin w przestrzeni miejskiej.

W przetargu wpłynęły trzy oferty:

  • Najniższą cenę zaproponowała firma Veramo S.A. z Elbląga – diler chińskiej marki Golden Dragon z Xiamen w Polsce, który oferuje dostawę modelu E12 za 4.801.920 PLN brutto, co daje 3.904.000 PLN netto, a więc 1.952.000 PLN netto za jeden autobus.
  • Kolejną propozycję złożyło konsorcjum firm EV Motors Sp. z o.o. (Polska) i Busnex UAB (Litwa) – czyli przedstawiciel chińskiego King Longa – oferując 5.350.500 PLN brutto, czyli 4.349.186 PLN netto, co przekłada się na 2.174.593 PLN netto za sztukę King Long PEV 12.
  • Trzecią, najdroższą ofertę złożyła firma Creobus Sp. z o.o. z Redzikowa – diler kolejnej chińskiej marki Zonson – proponując cenę 6.519.000 PLN brutto, czyli 5.299.186 PLN netto, a więc 2.649.593 PLN netto za pojazd.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 5.289.000 PLN brutto, czyli 4.298.374 PLN netto. Oznacza to, że tylko oferta Veramo zmieściła się w budżecie, natomiast propozycja konsorcjum EV Motors + Busnex przekracza go o 61.500 PLN brutto, a oferta Creobus – aż o 1.230.000 PLN.

Pierwsze takie elektryczne autobusy w Polsce – Mińsk Mazowiecki stawia na Veramo
Pierwsze takie elektryczne autobusy w Polsce – Mińsk Mazowiecki stawia na Veramo
Pierwsze takie elektryczne autobusy w Polsce – Mińsk Mazowiecki stawia na Veramo

Wybór zwycięzcy

Porównując ofertę do zakładanego budżetu projektu, cena zaproponowana przez Veramo w Mińsku była korzystna dla zamawiającego – zarówno pod względem kosztów jednostkowych, jak i w kontekście dostępnych funduszy na inwestycję w ramach projektu transportu bezemisyjnego.

Decyzja o wyborze wykonawcy została podjęta na podstawie kryteriów:
✅ cena ofertowa brutto (waga 60%)
✅ ocena techniczno-eksploatacyjna (waga 30%)
✅ długość gwarancji jakości (waga 10%)

Zamówione w Veramo autobusy mają być w pełni niskopodłogowe, zeroemisyjne i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Nowe pojazdy muszą spełniać wymagania w zakresie minimalnego zasięgu operacyjnego na jednym ładowaniu oraz być wyposażone w klimatyzację, monitoring i nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

Planowany termin dostawy obu elektryków to pierwsze półrocze 2026 roku, zgodnie z harmonogramem projektu realizowanego z udziałem funduszy zewnętrznych.

Komentarze