Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MINI powtórka spalinowa w MZK Bielsko-Biała. Za drugim razem się uda? Analiza SWZ

infobus
30.03.2025 15:03
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ponownie szuka dostawcy czterech spalinowych autobusów klasy I kategorii MINI.

Za pierwszym razem przewoźnik otrzymał ofertę – od Busimport, lecz nie spełniała ona wymogów formalnych i została odrzucona. O aktualnym (ponownym) zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie tutaj. Sprawdźmy zatem, jakie oczekiwania ma obecnie MZK i czy jest szansa na więcej niż jedną ofertę.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są trzy główne kryteria oceny ofert w przetargu MZK Bielsko-Biała?
  2. Jakie są wymagane wymiary i układ drzwi dla autobusów klasy MINI?
  3. Jakie elementy techniczne mogą zapewnić dodatkowe punkty w ocenie ofert?
Autobusy Isuzu NovoCiti Life w barwach MPK Łódź / fot. UM Łódź
Autobusy Isuzu NovoCiti Life w barwach MPK Łódź / fot. UM Łódź

Kryteria oceny ofert

MZK będzie oceniać oferentów z uwzględnieniem trzech kryteriów: ceny (60%), rozwiązań technicznych (30%), warunków gwarancji (10%).

W „technice”, MZK przyznaje premie za następujące rozwiązania:

  • materiał szkieletu nadwozia i podwozia – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną), aluminium – 10 pkt,
  • materiał poszycia zewnętrznego nadwozia – tworzywa sztuczne wzmocnione, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną) – 10 pkt,
  • przebieg międzyobsługowy wynoszący powyżej 60.000 km – 10 pkt,
  • pojemność skokowa silnika – powyżej 4,0 dm3 – 10 pkt,
  • moc silnika powyżej 125 kW – 10 pkt,
  • zawieszenie przednie – oś sztywna  – 10 pkt,
  • skrzynia biegów 6 biegowa – 10 pkt,
  • ilość czynnika chłodniczego potrzebna do pierwszego napełnienia układu klimatyzacji – poniżej 5 kg – 10 pkt,
  • spełnienie dodatkowych wymogów określonych w Regulaminie 66 EKG ONZ w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 10 pkt,
  • liczba miejsc siedzących – 23 i więcej – 10 pkt.
Autobusy Isuzu NovoCiti Life w barwach MPK Łódź / fot. UM Łódź
Autobusy Isuzu NovoCiti Life w barwach MPK Łódź / fot. UM Łódź

Autobusy MINI

Autobusy klasy MINI powinny cechować się długością od 7,7 do 8,5 m i wysokością max 3,25 m. Będą to konstrukcje bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach. MZK dopuszcza stopnie poprzeczne za drzwiami środkowym. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi w układzie: 1 – 2 – 0 lub 2 – 2 – 0. Jednostką napędową będzie silnik o mocy – min. 125 kW, spełniający normę emisji spalin Euro 6. Silnik musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty w ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące w Polsce normy i przepisy.

Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, doprowadzona do szyby przedniej lub minimum do deski rozdzielczej z oszklonymi drzwiami do przestrzeni pasażerskiej zamykanymi na zamek patentowy. Wewnątrz kabiny znajdzie się fotel kierowcy podgrzewany z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia, zawieszony pneumatycznie, wyposażony w zagłówek i trzypunktowy pas bezpieczeństwa, a także radio oraz gniazdo USB. Z kolei siedzenia pasażerskiej będą wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym (lub z tworzywa sztucznego) z możliwością łatwego demontażu i montażu, ergonomiczne, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti” z wkładką tapicerską na całej powierzchni (oparcie i siedzisko).

Autobusy będą wyposażone w tablice kierunkowe LED (diody w kolorze białym). Informację pasażerską uzupełnią tablice informacyjne wewnętrzne (multimedialne wyświetlacze LCD).

Autobusy Isuzu NovoCiti Life w barwach MPK Łódź / fot. UM Łódź
Autobusy Isuzu NovoCiti Life w barwach MPK Łódź / fot. UM Łódź

Powtórka z niewiadomą

Nic nie wskazuje na to, że MZK otrzyma więcej niż jedną ofertę. Jedyna zaobserwowana przez nas zmiana to uelastycznienie wymaganej długości autobusów. MZK dopuszcza nieco dłuższe pojazdy niż poprzednio – do 8,5 m. Istnieje jednak ryzyko, że nie wpłynie to na większą liczbę ofert. Co ciekawe w przetargu do tej pory nie wpłynęły żadne pytania od wykonawców. A to oznacza, że ofertę ponownie złoży tylko Busimport albo… MZK nie otrzyma żadnej oferty. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 26 marca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1066269

Komentarze