MINI powtórka spalinowa w MZK Bielsko-Biała. Za drugim razem się uda? Analiza SWZ
Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ponownie szuka dostawcy czterech spalinowych autobusów klasy I kategorii MINI.
Za pierwszym razem przewoźnik otrzymał ofertę – od Busimport, lecz nie spełniała ona wymogów formalnych i została odrzucona. O aktualnym (ponownym) zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie tutaj. Sprawdźmy zatem, jakie oczekiwania ma obecnie MZK i czy jest szansa na więcej niż jedną ofertę.
Rozkład jazdy:
- Jakie są trzy główne kryteria oceny ofert w przetargu MZK Bielsko-Biała?
- Jakie są wymagane wymiary i układ drzwi dla autobusów klasy MINI?
- Jakie elementy techniczne mogą zapewnić dodatkowe punkty w ocenie ofert?
Kryteria oceny ofert
MZK będzie oceniać oferentów z uwzględnieniem trzech kryteriów: ceny (60%), rozwiązań technicznych (30%), warunków gwarancji (10%).
W „technice”, MZK przyznaje premie za następujące rozwiązania:
- materiał szkieletu nadwozia i podwozia – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną), aluminium – 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia – tworzywa sztuczne wzmocnione, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną) – 10 pkt,
- przebieg międzyobsługowy wynoszący powyżej 60.000 km – 10 pkt,
- pojemność skokowa silnika – powyżej 4,0 dm3 – 10 pkt,
- moc silnika powyżej 125 kW – 10 pkt,
- zawieszenie przednie – oś sztywna – 10 pkt,
- skrzynia biegów 6 biegowa – 10 pkt,
- ilość czynnika chłodniczego potrzebna do pierwszego napełnienia układu klimatyzacji – poniżej 5 kg – 10 pkt,
- spełnienie dodatkowych wymogów określonych w Regulaminie 66 EKG ONZ w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 10 pkt,
- liczba miejsc siedzących – 23 i więcej – 10 pkt.
Autobusy MINI
Autobusy klasy MINI powinny cechować się długością od 7,7 do 8,5 m i wysokością max 3,25 m. Będą to konstrukcje bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach. MZK dopuszcza stopnie poprzeczne za drzwiami środkowym. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi w układzie: 1 – 2 – 0 lub 2 – 2 – 0. Jednostką napędową będzie silnik o mocy – min. 125 kW, spełniający normę emisji spalin Euro 6. Silnik musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty w ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące w Polsce normy i przepisy.
Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, doprowadzona do szyby przedniej lub minimum do deski rozdzielczej z oszklonymi drzwiami do przestrzeni pasażerskiej zamykanymi na zamek patentowy. Wewnątrz kabiny znajdzie się fotel kierowcy podgrzewany z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia, zawieszony pneumatycznie, wyposażony w zagłówek i trzypunktowy pas bezpieczeństwa, a także radio oraz gniazdo USB. Z kolei siedzenia pasażerskiej będą wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym (lub z tworzywa sztucznego) z możliwością łatwego demontażu i montażu, ergonomiczne, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti” z wkładką tapicerską na całej powierzchni (oparcie i siedzisko).
Autobusy będą wyposażone w tablice kierunkowe LED (diody w kolorze białym). Informację pasażerską uzupełnią tablice informacyjne wewnętrzne (multimedialne wyświetlacze LCD).
Powtórka z niewiadomą
Nic nie wskazuje na to, że MZK otrzyma więcej niż jedną ofertę. Jedyna zaobserwowana przez nas zmiana to uelastycznienie wymaganej długości autobusów. MZK dopuszcza nieco dłuższe pojazdy niż poprzednio – do 8,5 m. Istnieje jednak ryzyko, że nie wpłynie to na większą liczbę ofert. Co ciekawe w przetargu do tej pory nie wpłynęły żadne pytania od wykonawców. A to oznacza, że ofertę ponownie złoży tylko Busimport albo… MZK nie otrzyma żadnej oferty. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 26 marca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1066269
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze