Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Microvast dostarczy baterie do Iveco Crossway LE Electric

infobus
11.01.2022 09:30
0 Komentarzy
Grupa FPT Industrial – do której należy marka Iveco – nawiązała współpracę z firmą Microvast Holdings (globalnym dostawcą akumulatorów nowej generacji) w zakresie projektu nowego, elektrycznego autobusu miejskiego i międzymiastowego – Crossway Low Entry Electric.

To ważny krok naprzód w „elektrycznej podróży” Iveco, które zaczyna gonić elektromobilny peleton.

Bateryjny pack

FPT zamówiło u Microvast zestaw akumulatorów o wysokiej gęstości energii, którego pojemność waha się od 400 do 466 kWh, w zależności od operacyjnych wymagań. Zdaniem producenta żywotność tych baterii wynosi nawet 10 lat.

Przypomnijmy – projekt Iveco Crossway LE Electric uzupełnia współpracę FPT z Microvast, która obecnie skupia się na premierze nowego Iveco e-Daily, który zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2022 roku. Nowy elektryczny van będzie wyposażony w modułową koncepcję baterii – od 1 do 3 akumulatorami o pojemności od 37 do 111 kWh.

-„W tym szybko rozwijającym się sektorze firma FPT Industrial nawiązuje partnerstwa w celu przyspieszania procesu dostarczania zaawansowanych alternatyw dla tradycyjnych paliw” – powiedział Sylvain Blaise, prezes Powertrain w Grupie Iveco. – „Współpraca z Microvast podkreśla nasze zobowiązanie do stania się liderem technologicznym i zapewnia nam konkurencyjną przewagę na rynku”.

-„Nasza konstrukcja pakietu akumulatorów nowej generacji z ogniwami wysokoenergetycznymi wyznacza nowy punkt odniesienia dla gęstości energii na rynku pojazdów użytkowych ” – dodał Sascha Kelterborn, dyrektor finansowy w Microvast Holdings, Inc. – Nasza dotychczasowa udana współpraca z FPT Industrial wyraźnie pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze”.

Microvast dostarczy ogniwa i moduły baterii ze swoich zakładów produkcyjnych rozlokowanych na całym świecie w oparciu o wymagania projektu FPT. Następnie akumulatory trafią do fabryk w Iveco w Turynie (Iveco e-Daily) i w Czechach (Crossway LE Electric). Ten ostatni model zostanie wystawiony do przetargów już w 2022 roku, a potencjalne pierwsze dostawy rozpoczną się w połowie 2023 roku.

Komentarze