Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Michalczewski ze Scanią wraca do Warszawy! Umowa podpisana

infobus
27.04.2018 10:35
0 Komentarzy

ZTM Warszawa podpisał w piątek, 27 kwietnia, umowę z firmą Michalczewski sp. z o.o. z Radomia na świadczenie usług przewozowych 25 autobusami klasy MAXI o napędzie gazowym.

Zakłada ona wykonywanie przewozów do 2026 roku. Radomska spółka zaoferowała obsługę liniową 28 autobusami Scania Citywide 12LF CNG (w tym 3 rezerwowymi) oraz stawkę za kilometr6,63 zł/wzkm netto. W przetargu premiowano właśnie cenę (60%) oraz alternatywneźródła zasilania autobusów (40%).

-„Planujemy, że autobusy wyjadą na ulice 27 października 2018roku – poinformował dyrektor ZTM Warszawa Wiesław Witek. Zostaną onewykorzystane do akcji cmentarnej – dodał.

W tym samym przetargu znalazło się jeszcze drugie zadanie,które dotyczyło przewozów 25 autobusami 9-metrowymi (plus 3 rezerwowe). W tymprzypadku za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Arriva Bus TransportPolska, która zaoferowała łącznie 34 autobusy Otokar Vectio C oraz cenę 6,26 zł netto za wzkm. Jak zapowiedział ZTM podpisanie umowy na te przewozy nastąpi18 maja, zaś autobusy wyjadą na ulice około 10 listopada 2018 roku. Tukryteriów ofert było znacznie więcej. Jak już informowaliśmy na łamachInfoBus.pl punktowano: system zliczania pasażerów (10%), liczba miejsc dostępnychbezpośrednio z poziomu podłogi (20%), wysokość poziomu podłogi (10%) oraz cena.

ZTM poinformował również o drugim z rozstrzygniętych przetargówna wykonywanie przewozów 50 autobusami o długości ok. 18 m (z 4 rezerwowymi).Tu jako kryteria przyjęto alternatywne źródła zasilania (40%) oraz cena zawozokilometr (60%). Przetarg wygrała Arriva Bus Transport Polska, którazaproponowała 54 gazowe autobusy MAN Lion`s City G oraz stawkę 7,32 zł/wzkm netto. Turównież przewozy będą świadczone do 2026 roku. Spodziewamy się procesu odwoławczego– powiedział Wiesław Witek. Wynik przetargu nie jest bowiem akceptowany przezwszystkich – dodał.

ZTM przypomniał, że wszystkie pojazdy wprowadzane do ruchu wstolicy będą fabrycznie nowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring,biletomaty, system głosowych zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską,tapicerkę z motywami warszawskimi, łączność alarmową oraz najnowocześniejszesystemy lokalizacyjne. ZTM wymagał również posiadania przez operatorów zapleczatechnicznego (zajezdni), w którym ma być realizowana obsługa codzienna pojazdówi ich mycie oraz zatrudnienia kierowców ze znajomością języka polskiego (poziomB1) oraz układu komunikacyjnego stolicy, na podstawie umowy o pracę. Jak podajeZTM kierowcy muszą znać również układ komunikacyjny stolicy i okolic, a także przepisyporządkowe i taryfowe.

Co ważne przewidziane zostały także nagrodyzaświadczenie usług na najwyższym możliwym poziomie. Premiowana ma być ponadprzeciętnapunktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień. Jeżeli na tym polu ZTM nie będzie miał zastrzeżeń do operatora to może on liczyć nawet na 4% bonusu do stawki za wzkm.

Komentarze