Mercus zgarnia trzy przetargi Fastera na łącznie 16 autobusów. Z CUPT-KPO
Na początku września 2025 r. spółki Faster Transport, Faster Przewozy i Faster Wash poinformowały o wyborze ofert w swoich postępowaniach przetargowych na zakup niskoemisyjnych autobusów.
We wszystkich trzech przypadkach jedyną i zarazem zwycięską propozycję złożyła firma Mercus PSQ z Warszawy. Każdy kontrakt ma dofinansowanie z CUPT-KPO. O tym zamówieniach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile łącznie autobusów kupią spółki z grupy Faster w ramach trzech przetargów?
- Jakie modele autobusów obejmują zamówienia (np. Iveco, MAN-Mercus, Mercedes)?
- Ile wynosi termin dostawy pojazdów od momentu podpisania umowy?
Trzy przetargi
Kontrakty realizowane przez grupę Faster dotyczą odnowienia floty autobusów obsługujących przewozy pozakomunalne i regionalne. To zadania współfinansowane z KPO i CUPT, których celem jest poprawa dostępności transportowej mieszkańców oraz zapewnienie trwałości lokalnych linii przewozowych. Olsztyńskie spółki chcą zastąpić wysłużone pojazdy nowymi autobusami spełniającymi normę Euro VI. Łącznie chodzi o 16 sztuk w różnych konfiguracjach, obejmujących zarówno minibusy, jak i pojazdy pełnowymiarowe.
W ramach przetargów wybrano ofertę Mercus PSQ obejmującą:
- dla Faster Transport – 3 autobusy min. 24 miejsca siedzące oraz 1 autobus min. 45 miejsc siedzących,
- dla Faster Przewozy – 5 autobusów min. 24 miejsca siedzące oraz 2 autobusy min. 45 miejsc siedzących,
- dla Faster Wash – 2 autobusy „duże” min. 52 osoby (49 siedzących + 3 stojące), 2 autobusy „miejskie” min. 43 miejsca (20 siedzących + 23 stojące) oraz 1 autobus „mały” min. 35 miejsc (27 siedzących + 8 stojących).
W podziale na konkretne modele oznacza to zakup:
- pięć autobusów Iveco Crossway
- dwa miejskie MAN-Mercus TGE City
- siedem minibusów na bazie Mercedes-Benz Sprinter
Analiza ofert i budżetów
W przypadku Faster Transport oferta Mercusa opiewa na 4.428.000 PLN brutto (ok. 3.600.000 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za autobus na poziomie 900.000 PLN. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 4.500.000 PLN brutto, więc propozycja zmieściła się w budżecie.
Dla Faster Przewozy cena wyniosła 8.118.000 PLN brutto (ok. 6.600.000 PLN netto), co przekłada się na jednostkową cenę netto ok. 942.857 PLN. Budżet określono na 8.200.000 PLN brutto, a więc i tutaj oferta mieści się w limicie.
Projekt Faster Wash ma całkowitą wartość 6.765.000 PLN, w tym koszty kwalifikowalne na poziomie 5.500.000 PLN i dofinansowanie unijne w wysokości 4.950.000 PLN. Oferta Mercusa odpowiadała tym założeniom
Wybory najkorzystniejszych ofert zostały dokonane na podstawie kryteriów przetargowych:
✅ cena – 50%
✅ termin realizacji – 10%
✅ klasa efektywności paliwowej opon – 5%
✅ długość gwarancji pojazdów – 35%
Pojazdy mają zostać dostarczone w terminie 242 dni od podpisania umowy, natomiast projekt Faster Wash przewiduje zakończenie całego procesu najpóźniej do 30 czerwca 2026 r. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: 👉 na: Faster Transport – SWZ i Faster Przewozy – SWZ
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze