Mercus vs. Scania na dwa używane autobusy dla PZTP Lipno
Starostwo Powiatowe w Lipnie chce kupić dwa używane autobusy dla swojego Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego.
O kontrakt starają się dwie firmy: Scania Polska i Truck Export – Import Wynajem.
Dwa roczniki
Na celowniku Lipna są dwa autobusy o tych samych gabarytach. Każdy ma mieć długość od 11,5 m, szerokość powyżej 2,5 m, wysokość od 3,6 m. Pojazdy mają zabierać na pokład 48-51 pasażerów – tylko na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów ma odbywać się poprzez dwie pary drzwi.
Różnice dotyczą wieku pojazdów:
- Pierwszy ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2012 r. i mieć przebieg nie większy niż 520 000 km;
- Drugi ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 r. i mieć przebieg nie większy niż 650 000 km.
Określony przez urzędników układ napędowy to silnik diesla o pojemności skokowej minimum 10,5 l oraz mocy minimum 400 KM. Jednostka ma spełniać normę przynajmniej Euro 5. Silnik ma być zblokowany z automatyczną lub mechaniczną skrzynią biegów.
Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane za pomocą agregatu. Nie podano minimalnej mocy chłodniczej. Pod pokładem każdego z autobusów ma się znaleźć bagażnik o pojemności min. 6 m3. Do tego dojdą takie udogodnienia jeszcze jak WC, cafe-bar, lodówka oraz system rozrywki pokładowej.
Scania vs. Mercus
17 maja minął termin składania ofert. W Lipnie na autobusowe zakupy przygotowali 610 000 PLN brutto, co oznacza, że koszt pozyskania jednego pojazdu przyjęto na poziomie 247.967,48 PLN netto. Z dwóch ofert, które otrzymało Lipno jednak tylko jedna mieści się w tych szacunkach.
Najtańsza jest Scania Polska, która zaproponowała realizację kontraktu za 608.850 PLN brutto, co daje 247.500 PLN netto za jeden autobus – najprawdopodobniej używany model Scania Touring HD.
Z kolei droższą ofertę przedstawiła spółka-córka Mercusa, czyli Truck Export – Import Wynajem. Jej propozycja to 639.600 PLN brutto, co daje 260.000 PLN netto za jeden autokar.
Przypomnijmy, że o wyborze decydują dwa kryteria:
- Cena ma 60% wagi;
- Przebieg – 40% wagi. Tutaj najwięcej punktów otrzyma ten oferent, który zaproponuje pierwszy autobus z przebiegiem do 430 000 km, a drugi – do 560 000 km.
Jak więc widać nie wszystko jest jeszcze przesądzone…
Stan obecny
Obecnie flota Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego liczy 23 autobusy. Ponad połowę floty stanowią Mercedesy Sprintery na zabudowach CMS Auto i MMI, które jeżdżą w barwach PZTP od początku jego działalności, a więc już pięć lat.
Nowe pojazdy będą oczywiście należały do floty Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie i będą obsługiwały trasy z dużym obłożeniem pasażerów, jak też zamówione zorganizowane wyjazdy grupowe. Cały czas trwają prace nad dostosowywaniem oferty przejazdów lokalnych realizowanych na trasach na terenie Powiatu do zgłaszanych potrzeb i oczekiwań mieszkańców.
-„Mam nadzieję, że powoli zbliżamy się normalizacji sytuacji związanych z obostrzeniami i ograniczeniami wprowadzonymi w dobie pandemii. Dzieci i młodzież wraca do szkół na zajęcia prowadzone w trybie stacjonarnym. Stabilizuje się również sytuacja w obszarze turystyki, co dobrze wróży oferowanym przez PZTP w Lipnie usługom wynajmu usług transportowych. Dlatego też wierzę, że już niedługo autobusy, również te nowe, z logo PZTP w Lipnie spotykać będziemy w różnych miejscach kraju, a wraz z nimi zadowolonych i wypoczętych mieszkańców naszego Powiatu – powiedział starosta lipnowski Krzysztof Baranowski.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze