Mazowsze ogłasza roczny kontrakt na przewozy autobusowe. Trzy obszary
17 listopada 2025 r. Mazowsze ogłosiło nowe postępowanie dotyczące świadczenia usług transportu publicznego na liniach autobusowych w trzech regionach województwa.
Przetarg obejmuje obsługę połączeń w układzie dziennym, w dni robocze i weekendy, z łącznym rocznym przebiegiem blisko 900 tys. km. Zamawiającym jest Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. O tegorocznym pilotażu tego projektu – z obsługą od PKS Bodzentyn do 31 grudnia 2025 r. – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile wynosi łączny roczny przebieg przewozów objętych mazowieckim przetargiem?
- Jakie trzy regiony Mazowsza obsługują LOT-0001, LOT-0002 i LOT-0003?
- Jakie minimalne wymagania dotyczące taboru musi spełnić operator?
Trzy obszary, trzy zakresy i kilkadziesiąt linii
Postępowanie ogłoszono 16 listopada 2025 r.. To mazowieckie zamówienie obejmuje świadczenie usług przewozowych autobusami o pojemności minimum 30 miejsc siedzących, spełniającymi normę Euro 5 oraz dostosowanymi do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnościami. Przewozy mają być wykonywane przez operatorów własnym taborem – nie określono wymogu elektrobusów, ale wymogi pojazdowe oraz zakres pracy przewozowej wskazują, że udział niskopodłogowych autobusów regionalnych będzie kluczowy.
Zamówienie podzielono na trzy części:
LOT-0001 – Region Północno-Wschodni. Linie D I – D IV (m.in. Sokołów Podlaski – Małkinia Górna, Ceranów – Małkinia Górna, Węgrów – Mrozy, Liw – Kotuń). Planowany roczny przebieg: 357 608 km.
LOT-0002 – Region Południowo-Zachodni. Linie M I – M III (m.in. Skrzyńsko – Szydłowiec, Przytyk – Wieniawa, Omięcin – Ruda Wielka). Planowany roczny przebieg: 198 410 km.
LOT-0003 – Region Północno-Zachodni. Linie P I – P III (m.in. Żuromin – Sierpc, Żuromin – Bieżuń – Sierpc, Żuromin – Mława). Planowany roczny przebieg: 336 692 km.
Łącznie daje to 892 710 km przewozów rocznie.
Wymogi wobec oferentów
W tym postępowaniu nie określono warunków udziału w zakresie zdolności ekonomicznej, technicznej ani zawodowej. Oferenci muszą natomiast spełnić standardowe wymogi formalne określone w PZP – m.in. przedstawić JEDZ, oświadczenia i dokumenty rejestrowe oraz nie podlegać wykluczeniom z art. 108 i 109 PZP oraz ustaw sankcyjnych.
Operator musi zapewnić m.in.:
• opracowanie i publikację rozkładów jazdy,
• sprzedaż biletów i honorowanie ulg ustawowych,
• utrzymanie taboru w pełnej sprawności,
• odpowiednie ubezpieczenia (NNW min. 10 tys. zł/osobę, OC min. 200 tys. zł),
• oznakowanie pojazdów według systemu wizualnego województwa.
Zamówienie dotyczy świadczenia usług przez 12 miesięcy od daty rozpoczęcia obowiązywania umowy. Na oferty zamawiający czeka do 16 grudnia 2025 r. , a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryterium:
✅ Cena – 100%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1214792
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze