Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAXI powtórka we Włocławku: Miasto jeszcze raz zamawia 14 autobusów elektrycznych

infobus
11.07.2025 09:30
0 Komentarzy

Miasto Włocławek po raz drugi podejmuje próbę zakupu 14 elektrobusów klasy MAXI w ramach projektu modernizacji transportu publicznego.

Poprzednie postępowanie unieważniono z powodu zbyt wysokiej ceny jedynej oferty. Tym razem zamawiający liczy na większe zainteresowanie i lepsze dopasowanie ofert do budżetu. Gmina Miasto Włocławek – Urząd Miasta Włocławek ogłosiła nowe postępowanie 11 lipca 2025 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. O ile procent wzrosła liczba pasażerów obsłużonych przez lotnisko w Jasionce w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku?
  2. Ile ton cargo obsłużyło lotnisko w Jasionce w pierwszej połowie 2025 roku?
  3. Do jakich trzech grup prezes lotniska Adam Hamryszczak skierował podziękowania za rozwój portu?
Włocławek konsekwentnie rozwija flotę autobusów elektrycznych
Włocławek konsekwentnie rozwija flotę autobusów elektrycznych

Włocławek z MAXI reaktywacją

11 lipca 2025 roku opublikowano włocławskie zamówienie na dostawę 14 fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy MAXI. Projekt jest częścią inwestycji pn. „Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego we Włocławku poprzez zakup zeroemisyjnego transportu wraz z niezbędną infrastrukturą – etap II”, współfinansowanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”.

Zamawiający oczekuje dostawy elektrobusów miejskich o długości 11,5–12,5 m, w pełni niskopodłogowych, z systemem informacji pasażerskiej (LED i LCD), klimatyzacją z funkcją pompy ciepła, ładowarkami USB, zamkniętą kabiną kierowcy i systemem zliczania pasażerów. Minimalna pojemność baterii określona została na 440 kWh przy gwarantowanym zasięgu co najmniej 350 km. Autobusy mają być wyposażone w centralny silnik o mocy co najmniej 160 kW i przystosowane do ładowania za pomocą złącza plug-in.

Zadania na MEGA elektrobusy i ładowarki bez jeszcze rozstrzygnięcia
Zadania na MEGA elektrobusy i ładowarki bez jeszcze rozstrzygnięcia

Przetargowe wymagania

Zgodnie z wymaganiami, oferenci muszą przedłożyć raport z testu E-SORT 2 wykonany przez certyfikowaną jednostkę badawczą oraz dokumentację dotyczącą opon. Brak tych dokumentów będzie skutkować automatycznym odrzuceniem oferty.

Przewidziany czas realizacji zamówienia to okres od 10 listopada 2025 do 30 kwietnia 2026.

Wartość zamówienia oszacowano na 42 000 000,00 PLN netto. Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym zgodnie z Dyrektywą 2014/24/UE oraz przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.

Na oferty zamawiający czeka do 19 sierpnia 2025, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena – 60%
✅ Gwarancja na całość autobusu – 9%
✅ Gwarancja na układ napędowy – 4%
✅ Gwarancja na magazyny energii – 9%
✅ Gwarantowany zasięg w każdych warunkach – 6%
✅ Zużycie energii – 3%
✅ Rodzaj silnika – 2%
✅ Rodzaj klimatyzacji – 3%
✅ Rodzaj szyby czołowej – 2%
✅ Podatność obsługowa poszycia bocznego – 2%

Zadania na MEGA elektrobusy i ładowarki bez jeszcze rozstrzygnięcia
Zadania na MEGA elektrobusy i ładowarki bez jeszcze rozstrzygnięcia

Zakupowe tło

To już drugie podejście Włocławka do zakupu autobusów klasy MAXI. W pierwszym postępowaniu jedyną ofertę złożyła firma Solaris Bus & Coach, proponując 49.938.000 PLN brutto, czyli 2.900.000 PLN netto za jeden egzemplarz modelu Solaris Urbino 12 electric. Cena znacząco przekraczała założony budżet (33.600.000 PLN netto), co skutkowało unieważnieniem postępowania.

W przypadku dwóch pozostałych zadań przetargowych sytuacja jest bardziej optymistyczna. Dla przegubowych autobusów MEGA również wpłynęła tylko jedna oferta od Solaris Bus & Coach8.855.950 PLN brutto za dwa pojazdy, co mieściło się w budżecie.

Z kolei na dostawę 16 ładowarek zajezdniowych zgłoszono sześć ofert, z których najkorzystniejszą złożyła Arinea sp. z o.o. na kwotę 2.117.567,61 PLN brutto. Na razie te zadania pozostają bez rozstrzygnięcia.

Włocławek liczy, że powtórzenie zadania MAXI zakończy się tym razem sukcesem i do miejskiego taboru dołączą nowoczesne elektrobusy, spełniające najwyższe standardy ekologiczne i eksploatacyjne. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://umwloclawek.logintrade.net/zapytania_email,194034,827798abb16c433d9723858a56d76783.html

Komentarze