Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Martruck dostarczy autobus hybrydowy dla KM Rybnik. Nowy gracz wchodzi na rynek

infobus
17.10.2025 15:02
0 Komentarzy

Komunikacja Miejska Rybnik Sp. z o.o. rozstrzygnęła przetarg na dostawę jednego, używanego autobusu hybrydowego klasy I kategorii MAXI.

W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta. Złożyła ją firma Martruck Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. z Bielska-Białej, oferując realizację zamówienia za kwotę 1.166.040 zł brutto. Komisja przetargowa, po analizie dokumentacji i warunków udziału, jednogłośnie uznała ofertę za najkorzystniejszą. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto wygrał przetarg na dostawę autobusu hybrydowego dla Komunikacji Miejskiej w Rybniku?
  2. Jaka była wartość oferty i jak wypadła w porównaniu z budżetem zamawiającego?
  3. Czym zajmuje się firma Martruck Pojazdy Specjalne i dlaczego jej udział w tym przetargu jest istotny?
Rybnik stawia na hybrydę. Martruck z najlepszą (i jedyną) ofertą
Rybnik stawia na hybrydę. Martruck z najlepszą (i jedyną) ofertą / fot. UM Rybnik

Nowy autobus

Rybnik zamówił 12-metrowy autobus hybrydowy z minimum 2019 roku, przeznaczony do codziennej obsługi najbardziej obciążonych tras w mieście. Pojazd musi być niskopodłogowy, klimatyzowany i wyposażony w monitoring, system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Zasilanie będzie realizowane przez klasyczny silnik wysokoprężny wspierany układem hybrydowym, co ma obniżyć zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń.

Zamawiający przewidział budżet na poziomie 1.347.260 zł brutto, więc oferta Martruck Pojazdy Specjalne mieściła się w założonym limicie z rezerwą. W postępowaniu zastosowano dwa kryteria oceny: cena – 85% oraz okres gwarancji – 15%. Ponieważ oferta zdobyła maksymalną liczbę punktów, wybór był jednoznaczny. Natomiast nie wiemy, jakiej marki ma to być pojazd. Jeżeli ktoś wie? Prośba a o info w komentarzu.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: platformazakupowa.pl/transakcja/1178335

Komunikacja Miejska Rybnik Sp. z o.o. rozstrzygnęła przetarg na dostawę jednego autobusu hybrydowego klasy I kategorii MAXI.

Zakupowe tło

Rybnik systematycznie rozwija flotę w kierunku niskoemisyjnym. Obecnie na jego ulicach kursują już autobusy elektryczne, hybrydowe oraz wodorowe. Kolejny pojazd hybrydowy ma nie tylko wzmocnić codzienną obsługę linii, ale też stanowić test współpracy z nowym dostawcą. Martruck Pojazdy Specjalne po raz pierwszy pojawia się w Rybniku w roli wykonawcy w segmencie autobusów używanych dla komunikacji miejskiej, jednak nie jest to firma zupełnie anonimowa w świecie pojazdów użytkowych.

Przedsiębiorstwo z siedzibą w Bielsku-Białej, działa od lat w sektorze pojazdów specjalistycznych. Zajmuje się sprzedażą, wynajmem i serwisem takich pojazdów jak śmieciarki, pojazdy asenizacyjne, bramowce, hakowce, wywrotki, pojazdy do zimowego utrzymania dróg oraz różnego typu zabudowy. Na swojej stronie internetowej oferuje także autobusy używane – zarówno miejskie, jak i turystyczne – co oznacza, że ma już podstawowe doświadczenie w tym obszarze, a także znajomość rynku wtórnego, homologacji i przepisów. Martruck posiada też własne zaplecze serwisowe, co może być dodatkowym atutem w kontekście obsługi pojazdów dostarczanych w przyszłości.

Firma deklaruje również rozwój oferty pojazdów elektrycznych – szczególnie kompaktowych, przeznaczonych do eksploatacji w strefach śródmiejskich. To może wskazywać, że obecność Martrucka w przetargach na autobusy do transportu publicznego nie będzie incydentalna.

Rybnik stawia na hybrydę. Martruck z najlepszą (i jedyną) ofertą / fot. UM Rybnik
Rybnik stawia na hybrydę. Martruck z najlepszą (i jedyną) ofertą / fot. UM Rybnik

Komentarze