Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN wraca do MZK Koszalin po przerwie. Z nową generacją. Przetarg na używaną piątkę anulowany

infobus
07.12.2025 13:03
0 Komentarzy

3 grudnia 2025 roku MZK Koszalin ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dzierżawę 15 fabrycznie nowych autobusów miejskich.

Kilka dni wcześniej, 26 listopada 2025 roku, unieważniono równoległe postępowanie na dzierżawę 5 pojazdów używanych. O zamówieniu na fabrycznie nowe pojazdy oraz na używki pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Decyzje te wyznaczają kierunek, w którym rozwijać się będzie koszaliński tabor w najbliższej dekadzie.

Rozkład jazdy

  1. Kto dostarczy 15 nowych autobusów do Koszalina?
  2. Dlaczego unieważniono postępowanie na pojazdy używane?
  3. Jakie kryteria zadecydowały o wyborze zwycięskiej oferty?
15 nowych autobusów dla Koszalina. Pięć używanych bez chętnych – przetarg unieważniony
15 nowych autobusów dla Koszalina. Pięć używanych bez chętnych – przetarg unieważniony

Kontrakt dla nowych autobusów

Postępowanie dotyczyło Koszalina i obejmowało dzierżawę 15 nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich na 10 lat: 13 klasy MAXI oraz 2 klasy MEGA. Wszystkie pojazdy mają być jednolite konstrukcyjnie i kolorystycznie, spełniać normę Euro VI, być przystosowane do intensywnej eksploatacji w komunikacji miejskiej oraz objęte długoterminową gwarancją – 60 miesięcy na pojazd i 120 miesięcy na ramę oraz szkielet. Zamówienie ma kluczowe znaczenie strategiczne, bo w praktyce określi trzon koszalińskiej floty do połowy lat 30.

Jedyną ofertę złożyło konsorcjum MAN Truck & Bus Polska oraz PKO Leasing, proponując 40.400.664,62 PLN brutto. Po przeliczeniu daje to 32.845.260 PLN netto, czyli około 2.189.684 PLN netto za jeden autobus, co – jak podkreśla zamawiający – obejmuje pełny pakiet serwisowy oraz finansowanie na 120 miesięcy, „co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie” wspomnianej kwoty.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 50.922.000 PLN brutto, czyli o ponad 10 milionów PLN więcej niż oferta konsorcjum.

W analizie ofert liczyły się trzy kryteria:

✅ cena – 80 procent
✅ parametry techniczne – 15 procent
✅ skrócenie terminu dostawy – 5 procent

Oferta MAN Truck & Bus Polska oraz PKO Leasing uzyskała komplet punktów: 100 punktów. Najmocniejszą stroną była bezkonkurencyjna cena, ale konsorcjum uzyskało także maksymalne noty za parametry techniczne i deklarację szybszych dostaw. To przesądziło o zwycięstwie – przy jednym uczestniku postępowania decydujące były zgodność ofertowa oraz zgodność z opisem przedmiotu zamówienia.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mzk-koszalin.logintrade.net/zapytania_email,211793,abebaec0f1067b2fac5510ddb72bb5ea.html

15 nowych autobusów dla Koszalina. Pięć używanych bez chętnych – przetarg unieważniony

Unieważnienie przetargu na używane pojazdy

Równolegle MZK prowadził postępowanie na dzierżawę 5 używanych autobusów z rocznika 2020 wyposażonych w technologię Mild Hybrid. Tu jednak sytuacja wyglądała odwrotnie. Do dnia otwarcia ofert nie zgłosił się żaden wykonawca, co zmusiło zamawiającego do unieważnienia postępowania.

Pojazdy miały mieć przebieg do 350.000 km, pełną sprawność techniczną, jednorodne parametry i być dostarczone do 31 marca 2026 roku, ale wymagania te nie przełożyły się na realne zainteresowanie wykonawców. MZK wskazał w komunikacie, że brak ofert był jedyną przyczyną unieważnienia.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mzk-koszalin.logintrade.net/zapytania_email,213987,827010585e2660bb572c1052b44e45e0.html

15 nowych autobusów dla Koszalina. Pięć używanych bez chętnych – przetarg unieważniony
15 nowych autobusów dla Koszalina. Pięć używanych bez chętnych – przetarg unieważniony

Komentarze