Majorka wymienia flotę. Autobusy mają być nowe i gazowe
Nowy zarząd transportu publicznego na Majorce zmniejszył liczbę operatorów i podjął decyzję o całkowitej odnowie floty w kierunku autobusów CNG.
To wszystko razem oznacza komunikacyjną rewolucję na tej popularnej wśród turystów hiszpańskiej wyspie i co za tym idzie – wyższy standard transportu publicznego.
całkowita odnowa
Nowy zarząd TIB CTM (Consorcio de Transportes de Mallorca) działa od lipca 2020 r. i od tego momentu zreorganizował liczbę autobusowych przewoźników, którą zmniejszył z 11 do 3 operatorów. Na transportowym rynku zostały firmy Grupo Ruiz, UTE Empresa Sagalés-Caldentey i Grupo Moventis.
Kolejny krokiem była całkowita odnowa floty i jej konwersja w kierunku pojazdów na sprężony gaz ziemny plus pierwsze elektrobusy.
Docelowo cała flota nowej sieci autobusowej na Majorce będzie obsługiwana przez 223 nowe autobusy, z czego 186 szt. dostarcza Grupa Castrosua i Scania Hiszpania. Wszystkie te pojazdy mają napęd CNG. Wśród nich mamy:
- niskopodłogowe autobusy miejskie New City o długości 12-18 m;
- niskowejściowe i wyskopodłogowe pojazdy lokalne Magnus E o długości 13m, 15m i 18,75m.
Część z nich jest przeznaczono do obsługi linii lotniskowej i dlatego posiada inną konfigurację przestrzeni pasażerskiej.
Standard Majorki
Wszystkie autobusy są przystosowane dla obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym rampy dla wózków inwalidzkich. W środku pojazdów ekrany i komunikaty głosowe m.in. w zakresie informacji o trasach i kolejnych przystankach wspierają pasażerów z dysfunkcją wzroku i słuchu.
Do tego mamy gniazda USB, a nawet stojaki na rowery w niektórych autobusach.
We wszystkich pojazdach zastosowano także system Mobileye do zapobiegania wypadkom – z inteligentnymi kamerami i czujnikami wizyjnymi plus pełen monitoring.
Autobusy Castrosua posiadają także 15 różnych systemów w zakresie bezpieczeństwa aktywnego, takich jak system ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu, system hamowania awaryjnego, czujnik zmęczenia, czytniki znaków drogowych i blokady alkoholowe dla kierowców. Autobusy mają zainstalowane też defibrylatory, a dla ochrony przed Covid-19 wyposażono je również w system antybakteryjny, oczyszczający powietrze w kabinie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze