Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łomża twierdzą Yutonga. Busnex dostarczy też MIDI autobusy do MPK Łomża

infobus
07.03.2025 17:00
0 Komentarzy

Mamy przetargową serię z Łomży w zakresie zakupów autobusów elektrycznych. Po pojazdach kategorii MAXI – czas na midibusy, które też zgarnął Busnex Poland z marką Yutong.

6 marca miasto dokonało dwóch wyborów najkorzystniejszych ofert w dwóch przetargach na elektrobusy. O pierwszym MAXI rozstrzygnięciu pisaliśmy wcześniej. Teraz czas na MIDI, gdzie doszło do starcia Solaris vs. Yutong.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych MIDI zamawia Łomża w tym przetargu?
  2. Jakie modele pojazdów zaoferowały Busnex Poland i Solaris Bus & Coach?
  3. Która firma wygrała przetarg i ile punktów zdobyła w ocenie ofert?
Łomża zamówi kolejne autobusy marki Yutong- tym razem MIDI / fot. MPK Łomża
Łomża zamówi kolejne autobusy marki Yutong- tym razem MIDI / fot. MPK Łomża

Dwie oferty

8 stycznia Łomża otworzyła oferty w przetargu na zakup czterech fabrycznie nowych, miejskich autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI. To kolejny krok w realizacji projektu „Zrównoważona mobilność miejska w Łomży”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027” (POPW).

Zainteresowanie przetargiem wyraziły dwie firmy: Busnex Poland Sp. z o.o., oferująca Yutong E9, oraz Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., proponująca model Urbino 9 LE electric.

Wartość oferty złożonej przez Busnex Poland wyniosła 10.012.200 PLN brutto (czyli 8.140.813,01 PLN netto), co daje jednostkową cenę na poziomie 2.035.203,25 PLN netto za jeden autobus. Z kolei Solaris Bus & Coach wycenił swoje pojazdy na 13.338.120 PLN brutto (czyli 10.844.000 PLN netto), co przekłada się na cenę jednostkową 2.711.000 PLN netto.

Zamawiający przewidział budżet w wysokości 11.857.000 PLN brutto, co oznacza, że oferta Busnex Poland była o 1.844.800 PLN brutto niższa od kwoty zaplanowanej przez Łomżę. To dało przedstawicielowi Yutonga solidną przewagę cenową – i w połączeniu z wysoką oceną w pozostałych kryteriach, pozwoliło mu zdobyć kontrakt.

Łomża zamówi kolejne autobusy marki Yutong- tym razem MIDI / fot. MPK Łomża
Łomża zamówi kolejne autobusy marki Yutong- tym razem MIDI / fot. MPK Łomża

Analiza ofert

Ocena ofert opierała się na sześciu kryteriach przetargowych, z których najistotniejsza była cena – miała wagę 60 punktów. Busnex Poland zdobył tu maksymalne 60 punktów, podczas gdy Solaris otrzymał 45,04 punktu.

Drugim ważnym elementem była długość gwarancji całopojazdowej – w tym kryterium obie firmy uzyskały maksymalne 10 punktów.

Kolejne 10 punktów przyznawano za gwarancję na baterie trakcyjne – tu jednak Busnex Poland zdobył komplet, a Solaris uzyskał tylko 5 punktów.

Parametr zużycia energii przyniósł Busnexowi 6 punktów, a Solarisowi 4,61 punktu.

Obie oferty uzyskały komplet 5 punktów za pojemność pasażerską oraz 9 punktów za pojemność baterii trakcyjnych.

W sumie oferta Busnex Poland otrzymała 100 punktów, podczas gdy Solaris Bus & Coach zakończył z wynikiem 78,65 punktu.

Łomża zamówi kolejne autobusy marki Yutong- tym razem MIDI / fot. MPK Łomża
Łomża zamówi kolejne autobusy marki Yutong- tym razem MIDI / fot. MPK Łomża

Co trafi do Łomży?

Dzięki najnowszemu kontraktowi we flocie MPK Łomża zadebiutuje Yutong E9. To niskowejściowy autobus elektryczny MIDI, o długości od 7,5 m do 9,5 m i wysokości do 3,4 m. Pojemność pasażerska wynosi minimum 45 osób, a układ drzwi to 1-2-0, 1-2-1 lub 2-2-0.

Pojazdy wyposażone będą w centralny silnik elektryczny o mocy minimum 160 kW, zapewniający pełną funkcjonalność także w trudnych warunkach miejskich. Pojemność baterii trakcyjnych wynosi minimum 250 kWh, co pozwoli na przejechanie co najmniej 200 km na jednym ładowaniu.

Autobusy będą ładowane poprzez złącze plug-in (CCS Combo 2), a na pokładzie znajdzie się zamknięta kabina kierowcy, komfortowy fotel z pełną regulacją i wentylacją oraz modułowe fotele pasażerskie z wandaloodpornymi elementami. Pasażerowie zobaczą trasę na monitorze LCD, a wyświetlacze kierunkowe LED będą wyraźne i czytelne – z literami w kolorze białym lub żółtym.

Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1015952

Komentarze