Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Linz ogłosił przetarg na dwuprzegubowe trolejbusy. Szansa dla Solarisa

infobus
20.03.2025 19:02
0 Komentarzy

Do tej pory firma Linz Linien GmbH kupowała dwuprzegubowe trolejbusy Exqui.City 24T – od Van Hool-a. Jednak po jego upadku teraz musi zmienić dostawcę.

20 marca 2025 roku spółka opublikowała ogłoszenie o zamówieniu dotyczącym dostawy dwuprzegubowych trolejbusów o długości około 24 metrów oraz zapewnienie usług serwisowych. Naszym zdaniem jednym z faworytów do tego kontraktu jest Solaris BUs & Coach.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne wymagania dotyczące nowych dwuprzegubowych trolejbusów zamawianych przez Linz Linien GmbH?
  2. Dlaczego Linz Linien musi zmienić dostawcę trolejbusów i kto jest faworytem w nowym przetargu?
  3. Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu?

Rusza przetarg

Firma Linz Linien GmbH, operator transportu publicznego w tym austriackim mieście, dąży do dalszej modernizacji swojej floty trolejbusowej, aby zwiększyć efektywność transportu miejskiego oraz poprawić komfort pasażerów. Najnowsze zamówienie dotyczy dostawy pojazdów kategorii MEGA , które będą wykorzystywane do przewozu pasażerów w najbardziej zaludnionych rejonach miasta. Dodatkowo, wymaga się, aby dostawca zapewnił serwis i utrzymanie trolejbusów przez okres trwania umowy.

Podstawowe zadanie obejmuje pojazdy dwuprzegubowe, o długości około 24 metrów, wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa oraz mechanizmy umożliwiające łatwy dostęp dla osób z niepełnosprawnościami.

Wymagania dotyczące doświadczenia oferentów obejmują doświadczenie w dostawie co najmniej 10 podobnych pojazdów w ciągu ostatnich trzech lat oraz posiadanie odpowiednich certyfikatów jakości i spełnianie norm ekologicznych związanych z produkcją i eksploatacją pojazdów elektrycznych.

Na oferty zamawiający czeka do 7 kwietnia 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ cena – 60%,

✅ okres gwarancji jakości – 40%.

Dla wykonawców, którzy zaproponują najkorzystniejsze warunki, przewidywana jest możliwość wznowienia umowy na dodatkowe dostawy w ramach tego samego kontraktu. Termin realizacji zamówienia przewidziany jest na 1 września 2025 roku, z planowanym okresem obowiązywania umowy na trzy lata. Istnieje także możliwość przedłużenia współpracy o dodatkowy rok. Adres dokumentów zamówienia: https://linzag.vemap.com

Zakupowe tło

W 2015 roku firma LINZ LINIEN GmbH zrealizowała zamówienie na 20 dwuprzegubowych trolejbusów typu Van Hool Exqui.City 24T, które zostały dostarczone i wprowadzone do eksploatacji w latach 2017–2019. Te nowoczesne pojazdy, zwane potocznie „XXL-Obus”, charakteryzują się długością 24 metrów, co pozwoliło na zwiększenie pojemności przewozowej o 30% w porównaniu z wcześniej eksploatowanymi 18-metrowymi pojazdami. Trolejbusy w rozmiarze XL szybko stały się podstawowym elementem floty miejskiego transportu publicznego w Linzu.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2024 roku belgijska firma Van Hool ogłosiła bankructwo. Przyczyną upadłości były m.in. malejący popyt na naczepy oraz wcześniejszy spadek zapotrzebowania na autokary w czasie pandemii COVID. To problem dla stałych klientów, w tym także dla spółki Linz Linien, która teraz musi wybrać nowego dostawcę. Faworytami są firmy Hess oraz Solaris.

Komentarze