Liniowa premiera autobusów Scania-Beulas Jewel na trasie FlixBusa Budapeszt-Koszalin
Firma UMSE, będąca partnerem FlixBusa, kontynuuje modernizację swojej floty i po raz pierwszy postawiła na dwa piętrowe autobusy Beulas Jewel zbudowane na podwoziu Scania.
Pojazdy te już kursują na popularnej międzynarodowej trasie N360: Budapeszt – Bratysława – Brno – Praga – Drezno – Berlin – Szczecin – Kołobrzeg – Koszalin. To pierwsze takie double deckery w barwach FlixBusa, które łączą Europę Środkową z polskim wybrzeżem Bałtyku. Dodajmy, że w tym roku czeska spółka UMSE już zasłynęła wprowadzeniem innowacyjnych pojazdów – gazowych autokarów Scania-Irizar i6 LNG na linię Kraków-Praga.
Rozkład jazdy:
- Jakie cechy techniczne i udogodnienia posiadają piętrowe autobusy Beulas Jewel zakupione przez UMSE?
- Na jakiej trasie będą kursować autobusy Beulas Jewel należące do UMSE w barwach FlixBusa?
- Jakie inne modele autobusów wprowadziła firma UMSE we współpracy z FlixBusem przed zakupem Beulas Jewel?
Hiszpańskie piętro
Beulas Jewel to autokar klasy premium produkowany w Hiszpanii, wykorzystywany głównie na długodystansowych trasach międzynarodowych. Może pomieścić do 99 pasażerów, oferując dużą pojemność bagażową (do 15,75 m³) oraz konfiguracje dopasowane do potrzeb operatorów – od klasycznych po luksusowe. Dzięki modularności konstrukcji nadwozia i możliwości zastosowania różnych podwozi (Scania, MAN, Volvo, VDL), model ten cieszy się dużą popularnością m.in. w Hiszpanii, Niemczech i od teraz – również w Czechach. Autokary Scania-Beulas Jewel mają długość 14,15 m i są wyposażone w:
- 13-litrowy silnik spalinowy Scania Euro 6 o mocy 450 KM,
- automatyczną skrzynię biegów z retardérem,
- 80 rozkładanych i bocznie rozsuwanych foteli,
- toaletę pokładową,
- platformę do transportu osób z niepełnosprawnościami.
Pasażerowie podróżują w komfortowych warunkach – podwójne przyciemniane szyby zapewniają lepszą izolację termiczną, a kierowcy mają do dyspozycji fotel ISRI z zagłówkiem, lodówkę w kokpicie oraz zestaw kamer monitorujących wejścia i wnętrze pojazdu. Autobusy wyposażono w pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, takich jak:
- system awaryjnego hamowania (AEB),
- asystent pasa ruchu,
- ostrzeżenie o martwym polu,
- system wykrywania pieszych i rowerzystów,
- inteligentny tempomat z predykcją topografii trasy,
- blokada alcolock.
Gdzie będą kursować?
Oba autobusy Beulas Jewel zostały przydzielone do obsługi linii FlixBus N360 Budapeszt – Koszalin (w sezonie letnim), na zasadzie tzw. „pracy przeciwstawnej” – jeden autobus w każdą stronę. Trzeci pojazd tego typu zasili flotę UMSE na wiosnę 2026 roku.
Razem tworzy to obraz dynamicznego rozwoju czeskiego przewoźnika – w tym roku na trasie FlixBus Praha – Karlovy Vary pojawił się kolejny nowy autobus – Scania Irizar i6s Efficient, a wcześniej – w maju 2025 – UMSE we współpracy z FlixBusem zaprezentowały dwa nowe autobusy LNG na bazie modelu Scania-Irizar, które można zobaczyć na trasie Praga-Kraków.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze