Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Liniowa premiera autobusów Scania-Beulas Jewel na trasie FlixBusa Budapeszt-Koszalin

infobus
07.07.2025 16:05
0 Komentarzy

Firma UMSE, będąca partnerem FlixBusa, kontynuuje modernizację swojej floty i po raz pierwszy postawiła na dwa piętrowe autobusy Beulas Jewel zbudowane na podwoziu Scania.

Pojazdy te już kursują na popularnej międzynarodowej trasie N360: Budapeszt – Bratysława – Brno – Praga – Drezno – Berlin – Szczecin – Kołobrzeg – Koszalin. To pierwsze takie double deckery w barwach FlixBusa, które łączą Europę Środkową z polskim wybrzeżem Bałtyku. Dodajmy, że w tym roku czeska spółka UMSE już zasłynęła wprowadzeniem innowacyjnych pojazdów – gazowych autokarów Scania-Irizar i6 LNG na linię Kraków-Praga.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie cechy techniczne i udogodnienia posiadają piętrowe autobusy Beulas Jewel zakupione przez UMSE?
  2. Na jakiej trasie będą kursować autobusy Beulas Jewel należące do UMSE w barwach FlixBusa?
  3. Jakie inne modele autobusów wprowadziła firma UMSE we współpracy z FlixBusem przed zakupem Beulas Jewel?
Nowe piętrowe autobusy Beulas Jewel na trasie z Budapesztu nad Bałtyk / fot. UMSE
Nowe piętrowe autobusy Beulas Jewel na trasie z Budapesztu nad Bałtyk / fot. UMSE

Hiszpańskie piętro

Beulas Jewel to autokar klasy premium produkowany w Hiszpanii, wykorzystywany głównie na długodystansowych trasach międzynarodowych. Może pomieścić do 99 pasażerów, oferując dużą pojemność bagażową (do 15,75 m³) oraz konfiguracje dopasowane do potrzeb operatorów – od klasycznych po luksusowe. Dzięki modularności konstrukcji nadwozia i możliwości zastosowania różnych podwozi (Scania, MAN, Volvo, VDL), model ten cieszy się dużą popularnością m.in. w Hiszpanii, Niemczech i od teraz – również w Czechach. Autokary Scania-Beulas Jewel mają długość 14,15 m i są wyposażone w:

  • 13-litrowy silnik spalinowy Scania Euro 6 o mocy 450 KM,
  • automatyczną skrzynię biegów z retardérem,
  • 80 rozkładanych i bocznie rozsuwanych foteli,
  • toaletę pokładową,
  • platformę do transportu osób z niepełnosprawnościami.
Nowe piętrowe autobusy Beulas Jewel na trasie z Budapesztu nad Bałtyk / fot. UMSE
Nowe piętrowe autobusy Beulas Jewel na trasie z Budapesztu nad Bałtyk / fot. UMSE

Pasażerowie podróżują w komfortowych warunkach – podwójne przyciemniane szyby zapewniają lepszą izolację termiczną, a kierowcy mają do dyspozycji fotel ISRI z zagłówkiem, lodówkę w kokpicie oraz zestaw kamer monitorujących wejścia i wnętrze pojazdu. Autobusy wyposażono w pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, takich jak:

  • system awaryjnego hamowania (AEB),
  • asystent pasa ruchu,
  • ostrzeżenie o martwym polu,
  • system wykrywania pieszych i rowerzystów,
  • inteligentny tempomat z predykcją topografii trasy,
  • blokada alcolock.
Nowe piętrowe autobusy Beulas Jewel na trasie z Budapesztu nad Bałtyk / fot. UMSE
Nowe piętrowe autobusy Beulas Jewel na trasie z Budapesztu nad Bałtyk / fot. UMSE

Gdzie będą kursować?

Oba autobusy Beulas Jewel zostały przydzielone do obsługi linii FlixBus N360 Budapeszt – Koszalin (w sezonie letnim), na zasadzie tzw. „pracy przeciwstawnej” – jeden autobus w każdą stronę. Trzeci pojazd tego typu zasili flotę UMSE na wiosnę 2026 roku.

Razem tworzy to obraz dynamicznego rozwoju czeskiego przewoźnika – w tym roku na trasie FlixBus Praha – Karlovy Vary pojawił się kolejny nowy autobus – Scania Irizar i6s Efficient, a wcześniej – w maju 2025 – UMSE we współpracy z FlixBusem zaprezentowały dwa nowe autobusy LNG na bazie modelu Scania-Irizar, które można zobaczyć na trasie Praga-Kraków.

Nowe piętrowe autobusy Beulas Jewel na trasie z Budapesztu nad Bałtyk / fot. UMSE
Nowe piętrowe autobusy Beulas Jewel na trasie z Budapesztu nad Bałtyk / fot. UMSE

Komentarze