Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto zbuduje stację wodorową pod Mercedesy eCitaro PKS Rzeszów? Pięć ofert w przetargu

infobus
04.06.2025 13:05
0 Komentarzy

2 czerwca 2025 r. otarto oferty w postępowaniu dotyczącym budowy stacji tankowania wodoru dla PKS w Rzeszowie.

Inwestycja prowadzona jest w ramach konkursu CUPT-KPO ze wsparciem Krajowego Planu Odbudowy (komponent E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy). O kontrakcie na same pojazdy – który wygrała firma Daimler Buses Polska z autobusami Mercedes-Benz eCitaro fuel cell – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu na budowę stacji wodorowej dla PKS w Rzeszowie?
  2. Które dwie oferty zmieściły się w budżecie zamawiającego?
  3. Jakie trzy kryteria będą decydować o wyborze wykonawcy?
PKS w Rzeszowie jako pierwszy PKS w Polsce stawia na autobusy wodorowe
PKS w Rzeszowie jako pierwszy PKS w Polsce stawia na autobusy wodorowe

Pięć ofert

Chodzi o kontrakt na zaprojektowanie i budowę zakładowej stacji tankowania wodoru zlokalizowanej na terenie zajezdni PKS w Rzeszowie przy al. Wyzwolenia 6. Inwestycja prowadzona jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy (komponent E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy) i obejmuje pełną realizację w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Nowa infrastruktura ma wspierać planowany zakup autobusów wodorowych przez miejskiego operatora. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwoleń, realizację robót budowlanych, dostawę technologii, a także testy i szkolenia. Stacja ma obsługiwać autobusy FCEV o długości do 13 metrów i być przygotowana pod przyszłą rozbudowę – również na pojazdy ciężarowe i osobowe.

PKS w Rzeszowie jako pierwszy PKS w Polsce stawia na autobusy wodorowe
PKS w Rzeszowie jako pierwszy PKS w Polsce stawia na autobusy wodorowe

Analiza ofert

W postępowaniu wpłynęło pięć ofert:

  • AB Industry S.A. – 14.757.786 PLN brutto
  • GZOG ENERGY Sp. z o.o. – 18.443.850 PLN brutto
  • ELEKTROMETAL SA – 20.280.240 PLN brutto
  • Rockfin S.A. – 20.848.500 PLN brutto
  • PROCHEM S.A. – 28.410.152,55 PLN brutto

Najtańszą złożyła AB Industry z Ożarowa Mazowieckiego – 14.757.786 PLN brutto / 11.999.827 PLN netto. Kolejna propozycja to oferta GZOG ENERGY z Bytomia na kwotę 18.443.850 PLN brutto / 14.995.000 PLN netto. Trzecia cenowo była firma ELEKTROMETAL SA z Cieszyna – 20.280.240 PLN brutto / 16.486.382 PLN netto. Kolejne oferty to Rockfin S.A. z Małkowa z kwotą 20.848.500 PLN brutto / 16.951.626 PLN netto oraz najwyższa – PROCHEM S.A. z Warszawy – 28.410.152,55 PLN brutto / 23.092.812 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 22.773.935,85 PLN brutto / 18.515.395,00 PLN netto. Oznacza to, że wszystkie propozycje mieszczą się w budżecie zamawiającego.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena (waga: 60%)
✅ gwarancja i serwis (waga: 20%)
✅ doświadczenie wykonawcy (waga: 20%)

PKS w Rzeszowie jako pierwszy PKS w Polsce stawia na autobusy wodorowe
PKS w Rzeszowie jako pierwszy PKS w Polsce stawia na autobusy wodorowe

Szczegóły techniczne

Stacja ma mieć powierzchnię około 1.550 m² i powstać w sąsiedztwie już działającej stacji paliw. Będzie wyposażona w jeden dystrybutor z dwoma wężami do tankowania wodoru w standardzie H35T20 (350 bar, 15°C).

Zakres inwestycji obejmuje również instalacje kontrolno-pomiarowe, monitoring, system kontroli dostępu oraz przygotowanie układu komunikacyjnego: dojazdy, place manewrowe, chodniki, ogrodzenie i miejsce rozładunku wodoru.

Całość zostanie wykonana w systemie modułowym, umożliwiającym rozbudowę w przyszłości. Planowany termin realizacji to maksymalnie 10 miesięcy od daty podpisania umowy. Link do SWZ i dokumentacji postępowania

Komentarze