Kto się pojawi, a kogo zabraknie w przetargu Bolesławca na MIDI elektrobusy? Analiza SWZ
Bolesławiec jest na zakupach pięciu autobusów elektrycznych klasy MIDI wraz z ładowarkami z dofinansowaniem z programu „Zielony Transport Publiczny”.
Zakupy są realizowane w ramach projektu pod nazwą: ,,Zeroemisyjna komunikacja publiczna- kontynuacja procesu elektryfikacji taboru komunikacji miejskiej na terenie Gminy Miejskiej Bolesławiec’’. O ogłoszeniu przetargu na nowe elektrobusy i o jego warunkach formalnych pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Pora na szczegółową analizę SWZ.
Spis treści:
- Ile elektrycznych autobusów klasy MIDI planuje zakupić Bolesławiec w ramach projektu „Zeroemisyjna komunikacja publiczna”?
- Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na zakup autobusów elektrycznych dla Bolesławca?
- Kiedy odbędzie się otwarcie ofert na przetarg dotyczący zakupu elektrobusów dla Bolesławca?
Punktacja oferentów
Zamawiający wyodrębnił cztery kryteria oceny ofert: cenę (60%), warunki techniczne (25%), gwarancję na baterie (10%), zużycie energii elektrycznej na 1 km wg SORT2 (5%). Wśród kryteriów technicznych producenci uzyskają najwięcej punktów za:
- konstrukcję szkieletu wykonaną w całości ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej o parametrach zgodnych z normą PN-EN 10088 lub aluminium dodatkowo zabezpieczoną antykorozyjnie – 20 pkt,
- dach i poszycie boczne wykonane w całości ze stali odpornej na korozję nierdzewnej o parametrach zgodnych z normą PN-EN 10088 lub aluminium – 25 pkt,
- poszycie zewnętrzne ścian bocznych podzielone pionowo na części w całym pasie podokiennym umożliwiające wymianę elementu bez spawania, zgrzewania, nitowania i klejenia – 5 pkt,
- szybę przednią dzieloną pionowo w osi pojazdu – 20 pkt,
- zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji pojazdu, spełniające wymogi w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego -Regulamin nr 29-01 (lub nowszy) EKG ONZ – 15 pkt,
- zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji pojazdu, spełniające wymogi w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – Regulamin nr 66-01 (lub Nowszy) EKG ONZ – 15 pkt.
Elektrobusy dla Bolesławca
Bolesławiec szuka autobusów elektrycznych o długości 8,5 m do 10,5m i wysokości całkowitej do 3,4 m. Wymiana pasażerów następować ma poprzez drzwi pasażerskie w układzie 1-2-0 lub 1-2-2 lub 2-2-2 otwierane pneumatycznie do wnętrza autobusu. Jednostką napędową będzie silnik elektryczny, który musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do jazdy autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy Diesla. Ma być to silnik lub silniki o sumarycznej mocy co najmniej 200 kW.
Autobus musi być wyposażony w magazyn energii (akumulatory lub superkondensatory lub inne urządzenia będące wynikiem postępu technicznego o porównywalnych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów), zapewniający bezawaryjną eksploatację w całym okresie gwarancji pojemności elektrycznej na poziomie min. 80% wartości początkowej. Moc baterii ma wynieść min. 280 kWh. Ładowanie magazynu energii odbywać się będzie 2 ładowarkami dwustanowiskowymi o mocy 60 kW każda, umożliwiającą pełne ładowanie magazynu energii w czasie nie dłuższym niż 6 godzin. Ładowarka musi umożliwiać ładowanie jednego autobusu z mocą 30 kW jak i 60 kW, tzn. musi mieć możliwość regulacji mocy bez względu na to czy ładują się dwa czy jeden autobus. Ładowanie ma odbywać się za pomocą zewnętrznej ładowarki systemem Plug-in. Magazyn energii powinien być doładowywany podczas jazdy autobusu energią elektryczną wygenerowaną podczas hamowania (rekuperacja energii).
Stanowisko pracy kierowcy to przeszklona kabina typu zamkniętego, zabezpieczona przed zjawiskiem oślepiania kierowcy, przed powstawaniem odblasków oraz refleksów poprzez odpowiednie oklejenie wybranych szyb kabiny specjalną folią antyrefleksyjną. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego skorupowych, o budowie modułowej, wykonanych z tworzywa sztucznego trudnopalnego na szkielecie stalowym z możliwością łatwego demontażu i montażu, ergonomicznych, z wkładką tapicerską, wandaloodpornych oraz uchwytami od strony przejścia. W autobusie będzie można doładować telefon za pomocą gniazd USB. Informacja pasażerska to oczywiście tablice zewnętrzne – diodowe oraz tablica wewnętrzna – ekran LCD, przeznaczona do emisji przekazu przebiegu trasy, przystanków, aktualnej pozycji pojazdu, daty, godziny oraz innych informacji przekazanych przez zamawiającego.
Po staremu
Dotychczasowe przetargi na autobusy elektryczne w Bolesławcu wygrywał Solaris. Patrząc na SWZ i kryteria oceny ofert, można powiedzieć, że nic się raczej w tym zakresie nie zmieni, bowiem są one takie same jak poprzednio. Pozostaje zatem czekać do otwarcia ofert, które odbędzie się w dniu 27 sierpnia.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f882a8bd-171f-4a17-9e14-81f306f9d309
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze