Kto obsłuży Nowodworską Komunikację Autobusową w 2025-2027? Rusza przetarg
5 lutego 2025 roku miasto Nowy Dwór Mazowiecki głosiło postępowanie przetargowe na obsługę połączeń komunikacji miejskiej pod marką „Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej”.
Kompleksowe zamówienie obejmuje nie tylko realizację połączeń przez 2 lata, ale też stworzenie wespół z zamawiającym cyklicznego rozkładu jazdy autobusów na głównych liniach w mieście.
Rozkład jazdy:
- Jakie trasy i zakres usług obejmują przetargi ogłoszone przez Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach?
- Jakie wymagania dotyczące taboru i standardów muszą spełnić wykonawcy ubiegający się o zamówienie?
- Jakie kryterium zostanie zastosowane do wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu?
Sześć linii
Przetarg dotyczy obsługi 6 linii autobusowych przez przynajmniej 4 pojazdy typu MIDI oraz 1 pojazd klasy MINI. Jak wskazuje magistrat, do obsługi połączeń może być też skierowana większa flota. Nie mogą to być jednak pojazdy przegubowe.
Nowy kształt sieci transportowej został wypracowany poprzez współpracę samorządu z mieszkańcami oraz lokalnymi działaczami transportowymi zrzeszonymi w inicjatywie społecznej „Wspólny Bilet NDM”.
„Aby określić potrzeby mieszkańców, przeprowadziliśmy szerokie konsultacje społeczne oraz zorganizowaliśmy dwie debaty. Dzięki ankiecie preferencji komunikacyjnych, stworzyliśmy wewnętrzne wektory ruchu w mieście, co pozwoliło na stworzenie najbardziej optymalnej siatki połączeń” – mówi Sebastian Sosiński, burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego.
Na każdym etapie prac urzędników miejskich wspierała strona społeczna, a grupą zadaniową kierował burmistrz wraz ze swoim społecznym doradcą ds. zbiorowego transportu publicznego, Kacprem Pawelczykiem. W ten sposób powstała nowa siatka połączeń (numerowanych jako 50, 51, 52, 53, 54 oraz 54a), które mają w znacznej większości zapewnić pełne skomunikowania z pociągami Kolei Mazowieckich na stacji Modlin oraz stacji Nowy Dwór Mazowiecki.
„Połączenia te będą służyły mieszkańcom miasta nie tylko w celu dotarcia do stacji kolejowych, szkół czy miejsc pracy w dzielnicy przemysłowej na nowodworskim Okuninie. Rozkład jazdy i skomunikowania na stacji Modlin w kierunku Modlina Twierdzy to także wartość dla turystów, którzy będą chcieli wybrać się na jednodniową wycieczkę po największym w europie kompleksie koszarowym. Ważnym aspektem dla mieszkańców będzie również możliwość dotarcia do Kasyna Oficerskiego na wydarzenia kulturalne, gdyż także taki aspekt uwzględniliśmy we wstępnych założeniach do rozkładu jazdy” – podkreśla Kacper Pawelczyk, społeczny doradca burmistrza ds. zbiorowego transportu publicznego.
Nowa marka
Uruchomienie nowych połączeń jest planowane na 1 kwietnia 2025 roku. To nie tylko zmiana w kształcie połączeń oraz znacząca zmiana rozkładów jazdy poprzez częstsze kursy na prostszych trasach. To także otwarcie nowej marki „Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej”, która ma być z czasem rozszerzana o nowe połączenia – nie tylko w granicach administracyjnych miasta. Dlatego też samorząd podejmuje równolegle rozmowy dotyczące utworzenia z zainteresowanymi gminami związku komunikacyjnego. Dużą szansą dla rozwoju połączeń są planowane zmiany w Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych, które mają dopuścić dotowanie połączeń podmiejskich.
Warto zauważyć, że zamawiający już w obecnym postępowaniu wskazał kierunki rozwoju NKA poprzez opcje przetargowe. Dwie opcje dotyczą uruchomienia kolejnych linii autobusowych (50L na nowodworski port lotniczy MPL Warszawa – Modlin oraz uzupełniającej linii 55, łączącej Okunin z Osiedlem Młodych). Kolejne opcje dotyczą zwiększenia ilości połączeń na 5 podstawowych liniach. Ma to być możliwe poprzez dodatkowe kursy w dni powszednie lub w weekendy bądź zwiększenie pracy przewozowej na linii kręgosłupowej nr 50 (poprzez dołożenie nawet 10 par kursów i wykonywanie połączeń nie jednym, a dwoma pojazdami). Co ważne, Urząd Miejski nie wymaga od przewoźnika realizacji sprzedaży biletów, a jedynie dopuszczenia do zamontowania w pojazdach biletomatów, kasowników oraz kodów QR. Obecnie komunikacja miejska w Nowym Dworze Mazowieckim jest bowiem bezpłatna i tak pozostanie do czasu walidacji wdrożonych od podstaw nowych rozwiązań transportowych.
Oferty w liniowym przetargu można składać do 6 marca 2025 roku przez platformę „e-Zamówienia”.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze