Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Autobus na telefon

infobus
05.07.2007 12:10
0 Komentarzy

Od połowy lipca zaczną kursować autobusy miejskie wzywane przez pasażerów na telefon, tak zwane tele-busy. Usługę wprowadza Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w ramach unijnego programu Caravel/Civitas. Jak poinformowała rzecznik MPK Bożena Pękala, na początek tele-busy będą dostępne dla mieszkańców dwóch krakowskich osiedli peryferyjnych –Rybitwy i Podwierzbie. Pasażerowie będą mogli wzywać pojazdy przez telefon, a trasa ich przejazdu nie będzie sztywno określona. Rozwiązanie, oparte na technologii i doświadczeniach włoskich partnerów z Genui, będzie testowane przez rok. Nowa usługa będzie dostępna od poniedziałku do piątku, w godz. od 8 do 23, a w sobotę i niedzielę –w godz. od 6 do 23. Jednocześnie, wraz z wprowadzeniem tele-busa, zostaną zlikwidowane regularne linie autobusowe –158 i 157 –obecnie kursujące na tym obszarze. W tele-busach będą obowiązywały standardowe bilety MPK. Powstaje już specjalna dyspozytornia, która przyjmować będzie zgłoszenia od pasażerów. Tele-bus jest elementem unijnego projektu w dziedzinie transportu publicznego Caravel/Civitas, w którym Kraków uczestniczy wraz z Genuą (Włochy), Burgos (Hiszpania) i Stuttgartem (Niemcy). Tego rodzaju usługi od lat funkcjonują w wielu krajach europejskich, między innymi we Włoszech, Szkocji i Finlandii.

Komentarze