Koniec przetargów na sprzedaż Autosanu
Nie udało się znaleźć nabywcy dla będącej w upadłości fabryki Autosan. W piątym przetargu nie wpłynęła żadna oferta;zakład będzie sprzedany z wolnej ręki – poinformował PAP we wtorek syndyk masy upadłościowej firmy Ludwik Noworolski. Noworolski dodał, że sędzia-komisarz nadzorujący upadłość Autosanu zgodziła się, aby fabryka została sprzedana z wolnej ręki. ?Na razie nie mogę powiedzieć, jak dokładnie będzie to wyglądało w szczegółach. Muszę najpierw przygotować taką ofertę?- zaznaczył syndyk. Był to już piąty zakończony niepowodzeniem przetarg na sprzedaż sanockiej fabryki. W pierwszym, ogłoszonym w maju 2014 r., cena wywoławcza wynosiła ponad 56 mln zł. Jednak nikt nie zdecydował się wtedy złożyć oferty. W drugim przetargu cena została obniżona do 50 mln zł. Wpłynęła co prawda jedna oferta, została jednak odrzucona, bo oferent nie wpłacił wadium. W trzecim przetargu na sprzedaż Autosanu cena wywoławcza wynosiła 48 mln zł, nie wpłynęła w nim jednak żadna oferta. Podobnie w czwartym przetargu, w którym cena wynosiła 40 mln zł.
Fabryka za każdym razem sprzedawana była z wyłączeniem zapasów, których cena miała być ustalana oddzielnie. Jeden z zapisów przetargu dotyczył również kontynuacji produkcji autobusów w sanockiej fabryce przez nowego nabywcę. Obecnie na linii produkcyjnej znajduje się ok. 20 autobusów. Autosan produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów;obecnie zatrudnia ok. 360 osób. Fabryka niedawno uzyskała homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.
Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Autosan S.A. jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce;jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów;współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze