Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolonia z ładną i zieloną zajezdnią dla e-busów [FILM]

infobus
01.07.2021 07:00
0 Komentarzy
W czerwcu firma Kölner Verkehrs- Betriebe AG (KVB) oficjalnie oddała do użytku dwie nowe waty postojowe dla autobusów elektrycznych.

Niemiecka firma nie ustaje w wysiłkach, aby zrealizować projekt „Smart City Cologne” i do 2030 roku przekształcić cały transport autobusowy z napędu diesla na napęd elektryczny.

Na początek 133

Projekt wprowadzania elektrobusów w Kolonii rozpoczął się od linii 133, na której e-busy pojawiły się już w grudniu 2016 r. Następne zelektryzowano trasy 141, 145 i 149 na lewym brzegu Renu oraz linie 150, 153 i 159 na prawym brzegu Renu.

-„Mamy dobre doświadczenia z następującym systemem ładowania: autobusy są ładowane w nocy w zajezdni, a w ciągu dnia – na terminalach – zatrzymują się na chwilę i korzystając z szybkiego ładowania. Pojazdy ładowane są wyłącznie zieloną energią elektryczną, która pochodzi z RheinEnergie.

Teraz elektrobusy parkują i ładują się w komfortowych warunkach. Nowe wiaty w zajezdni KVB mają długość do 135 metrów i wysokość 6,80 metra. Z jednej strony chronią one e-busy przed warunkami atmosferycznymi, zaś z drugiej wyposażone są w system fotowoltaiczny, który dodatkowo ładuje pojazdy.

Zlokalizowane obok betonowe budynki o wysokości 13 metrów to stacje transformatorowe.

Docelowo mają powstać trzy wiaty, a w sumie projekt budowlany szacowany jest na około 15 milionów euro. Z kolei łączna kwota federalnego i stanowego na zakup e-busów to około 44,3 mln euro do 2023 roku. Do tego dochodzą środki własne firmy w wysokości około 46,5 mln euro.

Zobaczcie nową inwestycję KVB na filmie:

1500 niemieckich e-busów

-„Już teraz w Kolonii można jeździć autobusami elektrycznymi w sposób neutralny dla klimatu, jeśli energia elektryczna pochodzi z wiatru i słońca. Autobusy elektryczne są nie tylko dobre dla środowiska, ale także cichsze i czystsze niż autobusy konwencjonalne. Dlatego Federalne Ministerstwo Środowiska promuje zakup autobusów elektrycznych dla lokalnego transportu publicznego. W Niemczech wspieramy ponad 60 miast i regionów w zakupie około 1500 autobusów elektrycznych. Firma transportowa z Kolonii jest pionierem w tej dziedzinie. Tutaj możesz zobaczyć, w jaki sposób można dobrze zaplanować i skutecznie wdrożyć komunikacyjne zmiany dla wszystkich – dla firmy, pracowników, miasta i pasażerów – powiedziała Svenja Schulze, federalny Minister Środowiska.

56920d2ace2491cec2235b5059af41b0
56920d2ace2491cec2235b5059af41b0

Komentarze